fbpx
vineri, martie 29, 2024
spot_img

13 ani de la explozia din Mihăilești. Cum s-a produs tragedia care a curmat 18 vieți

Citește Și

- Reclamă -

Au trecut 13 ani de la cea mai mare tragedie produsă vreodată pe șoselele din România. Era 24 mai 2004, luni dimineață, ora 05:30, când un camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu s-a răsturnat pe DN2, în curba de la intrarea în localitatea Mihăilești.

De la Buzău, două autospeciale ale pompierilor au pornit spre locul accidentului. Militari în termen de până în 25 de ani, treziți din somn de alarma de pe strada Bistriței, s-au îmbrăcat în grabă în cabinele mașinilor cu girofar și au așteptat să ajungă la scena accidentului.
La scurt timp, de la Buzău, a plecat spre locul cu pricina reporterul Elena Popescu și cameramanul Ionuț Barbu, angajați ai Antenei 1.
Aglomerația creată de traficul blocat a făcut ca zeci de localnici curioși să se adune în jurul mastodontului răsturnat pe partea dreapta a drumului.
La 05:49, în timp ce pompierii izolau zona, încărcătura TIR-ului s-a aprins, generând o explozie violentă. Optsprezece oameni au fost sfârtecați de suflul deflagrației. Bilanțul victimelor arată că și-au pierdut viața șapte pompieri, trei localnici și doi jurnaliști – Elena Popescu și Ionuț Barbu.
Părți din trupurile morților s-au amestecat cu pământul reavăn scos la suprafață de explozia care a format un crater de 6 metri adâncime și 21 de metri circumferință. Bucăți din caroseriile mașinilor umplute cu apă și spumă au fost proiectate la sute de metri distanță, spărgând acoperișurile caselor din zonă.
Pe la 06.00, la faţa locului au apărut echipaje ale Poliţiei buzoiene, urmate de specialişti de la Protecţia Civilă. Erau șocați de ceea ce vedeau. Zeci de jandarmi au strâns rămășițele trupești ale oamenilor pulverizați de explozie. Colegul lor, șef de post la Mihăilești, se zbătea între viață și moarte, cu răni pe tot corpul. A avut zile. După o comă profundă, a reușit să-și revină și a fost supus unor operații chinuitoare care l-au schimbat pe vecie.
La doar cinci ore de la producerea exploziei, ancheta de la faţa locului s-a închis, iar buldozerele şi excavatoarele au început astuparea craterului şi repararea şoselei.
Pe 24 mai 2004, la 32 de kilometri de Buzău, 18 oameni și-au pierdut viața în cel mai cumplit accident petrecut vreodată pe șoselele din România. Vinovații de producerea tragediei, cei trei reprezentanți ai firmelor care au asigurat transportul și livrarea azotatului de amoniu, au fost condamnați la câte patru ani de închisoare.
La 13 ani de la tragedie, peste curba morții din Mihăilești s-a așternut tăcerea. Doar monumentul de marmură și denivelările create de asfaltul proaspăt turnat peste crater mai dau semne că aici, într-o dimineață ploioasă de mai, a avut loc cel mai mare dezastru produs pe drumurile de la noi.
- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Reacția Rompetrol după explozia de vineri dimineață pe platforma Petromidia

În prezent, Rompetrol Rafinare desfășoară revizia generală a rafinăriei Petromidia. Activitățile și operațiunile sunt oprite pentru lucrări de mentenanță,...
Sari la conținut