Reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud Muntenia – structură de stat care a avut rol de organism intermediar de monitorizare a proiectelor europene derulate în ultimii ani la Ploieşti – au anunţat că vor veni în municipiu, pentru o analiză amănunţită a proiectului de modernizare a căii de rulare a tramvaielor şi a infrastructurii aferente pe traseul 102, între Gara de Vest şi intersecţia dintre Şoseaua Vestului şi Bulevardul Republicii. Astfel, ADR Sud Muntenia urmează să efectueze luni o vizită pe teren.

Ordin de la Primărie!

După ce operatorul de transport public a constatat mai multe nereguli în urma implementării proiectului de modernizare a căii de rulare a tramvaiului de pe traseul 102, conducerea Primăriei Ploieşti a notificat constructorul, chemându-l să remedieze problemele.

Șefii din administrația locală invocă probleme apărute la firele de contact, la liniile de tramvai, dar şi la stâlpii care asigură prinderea cablurilor. Una dintre principalele ameninţări pentru siguranţa circulaţiei pleacă de la capacele metalice montate, în cadrul proiectului de modernizare, în vârful stâlpilor, problemă despre care Telegrama a scris în urmă cu aproximativ o săptămână.

Aceste capace, care ar trebui să se ţină în trei-patru „urechi” metalice, s-au desprins la ultimele vijelii, ajungând pe trotuare sau pe carosabil. Situaţia a fost semnalată de reprezentanţii TCE, care se tem că, la un vânt mai puternic, aceste bucăţi din metal, cu o greutate de aproape un kilogram, se pot transforma în adevărate „proiectile”. Căzând din vârful stâlpului, ele pot produce pagube pentru vehiculele aflate în trafic ori pentru cele parcate în apropiere, dar pun în pericol şi siguranţa pietonilor aflaţi în zonă.

„Am luat legătura cu constructorul, pentru că pericolul ca aceste pălării să se desprindă este real. Deja lipsesc unele dintre aceste capace. În lipsa lor, apa pătrunde în stâlpi, putând provoca pagube în timp. Mai grav este că, în momentul în care cad de la acea înălţime, aceste bucăţi metalice sunt un pericol serios. Ele nu au fost prinse în niciun fel, nu au niciun colier de fixare, stau doar în acele tije metalice”, a precizat primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre, care a discutat şi despre celelalte probleme semnalate de TCE.

Pe Şoseaua Vestului, pe tronsonul cuprins între Cosminele şi Gheorghe Grigore Cantacuzino, stâlpii de pe centrul străzii sunt foarte aproape de tramvaie. Acesta a fost şi motivul pentru care conducerea TCE a propus instalarea unor gratii la toate geamurile de pe partea stângă ale tramvaielor care vor circula pe traseul 102, propunere despre care tot Telegrama a scris, la începutul acestei luni.

Primul accident de tramvai, pe liniile abia reabilitate

„La ultima probă, un tramvai a lovit cu oglinda un semafor. S-au făcut adrese către constructor, aşteptăm să vină şi să remedieze aceste probleme. Procesul-verbal de recepţie a fost semnat, în urmă cu aproximativ o lună, fără obiecţiuni. Ulterior a fost adăugată o anexă, în care au fost precizate aceste probleme constatate”, a mai declarat primarul, amintind că lucrările sunt în garanţie şi orice defecţiune trebuie remediată pe cheltuiala firmei executante.

Edilul a discutat şi despre modul în care au fost montate firele de contact, amintind că la intersecţia dintre Şoseaua Vestului şi Cantacuzino sunt probleme, atât pentru tramvaie, cât şi pentru troleibuzele de pe traseul 202. Aceste nereguli se adaugă celor semnalate mai demult de vatmani, vizând starea liniilor, despre care se crede că au fost montate înclinate, pe mai multe porţiuni, atât pe traseul 101, cât şi pe 102. Această presupusă înclinare a şinelor a dus la uzura roţilor de tramvai. Primăria Ploieşti a solicitat o experiză în această privinţă.

Sursa: www.telegrama.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here