Tânărul care a înjunghiat-o pe profesoara de matematică de la colegiul „Spiru Haret” din Ploiești a participat, când era elev al liceului, la activitățile de prevenire a delicvenței juvenile desfășurate de Poliția Prahova la instituția de învățământ.
Polițiștii desfășoară periodic astfel de activități în școli, tocmai pentru a preveni fenomenul infracțional, dar și pentru a stabili o legătură mai strânsă între polițiști și elevi.
Copiilor, dar și cadrelor didactice li se fac prezentări, primesc sfaturi și sunt îndemnați să colaboreze cu polițiștii atunci când este cazul.
Culmea, agresorul care a înjunghiat-o pe profesoara de matematică de la colegiul Spiru Haret a participat, când era elev, la aceste programe pe care polițiștii le-au desfășurat în cadrul liceului!
Acesta a mai comis o infracțiune, în incinta liceului, în 2016 (amenințarea unui coleg cu cuțitul). De atunci, polițiștii au organizat în liceu peste 50 de acțiuni de informare, potrivit reprezentantului IPJ Prahova, Marian Popescu.
https://streamable.com/rou7z
De altfel, IPJ Prahova a mărit considerabil frecvența activităților în școli în ultimii ani. În 2018, au fost desfășurate 1.000 de astfel de acțiuni.
„Programul local de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor a avut ca scop îmbunătățirea nivelului de siguranță a minorilor de pe raza județului Prahova; perioadă de desfășurare 01.01-31.12.2018.
În cadrul acestuia, au fost derulate patru proiecte – ”BLITZ_7” (anul școlar 2017-2018); ”BLITZ_8” (anul școlar 2018-2019);”Şcoala Siguranţei Tedi” și ”Educaţie prin film”.
Au fost desfăşurate 1.064 de activităţi cu specific informativ-educativ (+164 față de 2017), la care au participat 49.428 de elevi (+1.058), 1.673 părinţi (-128) şi 2.408 cadre didactice (+371). Au fost utilizate 6.496 de pliante, 730 de orare și 18 materiale video”, se arată în raportul IPJ Prahova.
Paradoxal, în unele cazuri, polițiștii au fost întâmpinați cu reticență de directorii de școli, aceștia considerând că activitățile respective afectează programul elevilor (!).