fbpx
vineri, martie 29, 2024
spot_img

Ai avut un accident cu o mașină înmatriculată în Bulgaria? Procedura pentru a-ți recupera daunele

Citește Și

- Reclamă -

masini numere bulgaria - Ziarul INCOMODDupă creşterea spectaculoasă din 2008, urmată de o evoluţie relativ constantă în anii ce au urmat, 2014 vine cu o îmbunătăţire a situaţiei. Totuşi, aproape 9.000 de accidente au fost provocate de maşini înregistrate în afara ţării, aproape 4.000 dintre ele în Bulgaria.

Aproape 9.000 de accidente rutiere au fost provocate, în 2014, de maşini înmatriculate în alte state decât România. Potrivit datelor oficiale obţinute de ECONOMICA.NET, lider absolut în această privinţă rămâne Bulgaria cu 3.670 de cazuri, urmată de Spania cu 786 de cazuri, Italia cu 710 şi Franţa cu 395. Evoluţia în timp a numărului de accidente poate fi consultată în graficul ataşat.

- Reclamă -

Clasamentul este firesc având în vedere că Bulgaria este ţara preferată de români pentru a-şi înmatricula maşina, evitând astfel taxa de mediu, în timp ce Spania, Italia şi Franţa sunt trei dintre ţările cu cele mai importante comunităţi de români. Vecinii de la sud de Dunăre sunt însă un caz special. Potrivit datelor Poliţiei, peste 110.000 de automobile care circulă pe străzile din România au fost înmatriculate acolo. 

Bulgarii ne vând rable, dar uită des să plătească pentru accidente 

Problema este că procedura pe care şoferul păgubit trebuie să o urmeze pentru a-şi recupera dauna este cu mult mai anevoioasă decât în cazul unui accident care implică doar maşini din România. În mod uzual, şoferul trebuie să aştepte şi 2-3 luni până când dosarul său de daună este validat de asigurătorul bulgar. De altfel, această situaţie a făcut obiectul unui proces de arbitraj între Birourile Auto din cele două ţări.

- Reclamă -

România a avut câştig de cauză în condiţiile în care specialiştii au decis că firmele de asigurare din Bulgaria sau, dacă e cazul, Biroul Auto de la Sofia sunt cele care trebuie să plătească daunele. În practică, apar chiar situaţii când despăgubirea nu se mai plăteşte, după cum arată surse din zona asigurărilor. Dificultăţile sunt generate nu numai de faptul că procedura implică mai mult decât un asigurător dar şi pentru că maşinile cu număr de Bulgaria sunt înregistrate pe numele unor cetăţeni bulgari.

De cele mai multe ori, aceşti cetăţeni sunt „profesionişti” în domeniu, ceea ce face ca ei să aibă înregistrate pe numele lor sute sau chiar mii de automobile. În acest context, identificarea proprietarului este mai dificilă. Cea mai mare parte a maşinilor înmatriculate în Bulgaria sunt cumpărate din aceeaşi ţară.

Majoritatea sunt maşini foarte ieftine, cu prețuri de până în 1.500-2.000 de euro, a căror vechime ajunge şi până la 15-20 de ani. Piaţa second hand din Bulgaria este diferită de cea din România, în sensul că dealerii sau, după caz, samsarii din târguri aduc automobile cu mult mai vechi decât cele disponibile în România. Calitatea acestor automobile este, de regulă, foarte proastă.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Reacția Rompetrol după explozia de vineri dimineață pe platforma Petromidia

În prezent, Rompetrol Rafinare desfășoară revizia generală a rafinăriei Petromidia. Activitățile și operațiunile sunt oprite pentru lucrări de mentenanță,...
Sari la conținut