fbpx
joi, martie 28, 2024
spot_img

FOTO: Alternativa la DN1 prin Valea Doftanei e doar pentru șoferii cu mașini 4×4

Citește Și

- Reclamă -

Drumul județean 101 (DJ 101) care face legătura între județele Prahova și Brașov prin Câmpina-Valea Doftanei-Săcele ar putea fi alternativa care ar scăpa șoferii de coșmarul celebrei aglomerații de pe DN1.

DJ 101 este parțial asfaltat însă. Pe o porțiune de 24 de kilometri este doar un drum pietruit, care poate fi circulat vara cu o mașină cu tracțiune 4×4. Iarna sau în perioade cu ploi abundente, serpentinele de la baza pasului Predeluț, la limita dintre cele două județe, reprezintă o barieră greu de trecut în condiții de siguranță. Acesta este și motivul pentru care drumul nu este recomandat șoferilor în prezent.

În condițiile în care realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov este tot mai incertă, autoritățile centrale văd în DJ101 o soluție capabilă să preia fie și parțial traficul de pe DN1. Este clar că nu poate fi o alternativă la autostradă, dar poate decongestiona aglomerația din zona Breaza – Nistorești – Comarnic.

- Reclamă -

Varianta ocolitoare a DN1, prin Valea Doftanei, a fost depistată încă din anul 1988, atunci când a început amenajarea acestui drum județean. Inexplicabil, timp de mai bine de 30 de ani, proiectul a fost abandonat de autoritățile centrale.

În 1988 a fost singura perioadă în care s-a lucrat la acest drum. Eu atunci eram angajat la primărie. Au venit 7-8 buldozere și s-au configurat serpentinele pe pasul Predeluț. Era vorba să vină să lucreze soldații la asfaltarea lui.

De atunci tot timpul s-a vorbit despre el dar nimeni nu a făcut nimic. Din păcate se tot fac confuzii și mulți își dau cu părerea fără să știe despre ce drum este vorba. Nu este un drum forestier, ci are categorie de drum județean, cu o lățime suficient de mare pentru a permite camioanelor să circule paralel, câte unul pe un sens, nu așa cun s-a spus că pe acolo încape doar un ATV, exclus. Oamenii nu știu despre ce vorbesc.

- Reclamă -

Evident nu poate înlocui autostrada și nu poate prelua traficul greu, dar poate fi o centură, un drum turistic dacă vreți, care să funcționeze în paralel cu DN1”, a declarat pentru Adevărul Lucian Vileford Costea, primarul comunei Valea Doftanei.

DJ101 pornește de la ieșirea din municipiul Câmpina spre barajul Paltinu, traversează comuna Valea Doftanei exact prin dreptul primăriei, apoi merge drept până în punctul cunoscut drept Valea Neagră și apoi se îndreaptă spre Săcele, localitate din județul Brașov.  Este asfaltat parțial, iar o porțiune de 12 kikometrii din Prahova și alți 12 kilometri în Brașov este doar un drum pietruit, care poate fi circulat până la limita dintre cele două județe pe timpul verii.

Problema apare la baza pasului Predeluț, exact în dreptul serpentinelor care traversează Carpații. Este o porțiune de aproape trei kilometri destul de dificilă și nerecomandată decât mașinilor cu adevărat 4×4 și doar pe timpul verii. E important să precizăm asta, pentru că n-aș vrea să ne trezim cu mașini blocate acolo. Ei bine, noi ne dorim să asfaltăm acest drum integral, iar acum căutam soluția cea mai bună de finanțare”, a precizat edilul din Valea Doftanei.

Acesta a precizat că în urmă cu trei ani, Consiliul Județean Prahova a obținut finanțare prin PNDL pentru modernizarea unui tronson scurt, de 3 kilometri din cei 12 care se află pe teritoriul județului Prahova.

- Reclamă -

S-a dat oridinul de începere anul trecut. Într-o lună, două încep lucrările pe acest tronson scurt de 3 kilometri”, a mai spus Vileford.

Primarul comunei Valea Doftanei susține că asfaltarea integrală a celor 24 de kilometri costă aproximativ 25,30 de milioane de euro, bani care ar putea veni de la Compania Națională de Investiții. Autoritățile locale și județene sunt în prezent în discuții cu ministrul Dezvoltării și cu CNI pentru finanțarea proiectului.

Este un drum ușor de făcut, realizabil de către o companie seriosă într-un an și jumătate.

Știu ce spun. Acest drum are o zestre, în terminologia constructorilor zestrea unui drum înseamnă că suprafața de dedesubt este cu piatră cu balast.

Nu este un drum cu pământ, de căruță. Substratul lui este sănătos, cu piatră.

Acolo trebuie rașchetată partea de sus și apoi să se intervină cu straturi noi de balast, piatră concasată și asfalt. Nu este vorba despre defrișări, există traseu configurat, există lățimile necesare”, a adăugat Lucian Vileford.

Totuși, modernizarea integrală a DJ101 este fără prea mare valoare pentru șoferii care vor să ajungă în stațiunile montane.

În comuna Valea Doftanei nu se poate ajunge din DN1 decât traversând municipiul Câmpina, iar această localitate nu are o infrastructură rutieră capabilă să facă față unui aflux mare de mașini. Cu alte cuvinte, fără o centură ocolitoare a Câmpinii care să facă legătura direct cu DJ 101 coada de mașini de pe DN1 se va muta în oraș.

 

 

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO Știrile Incomod din data de 28 martie

Zilnic poți urmări grupajul știrilor pe pagina de Facebook a Ziarului Incomod și pe canalul de YouTube.Principalele titluri ale...
Sari la conținut