serviciul ambulanta prahova
80 la sută dintre mașinile aflate în parcul auto al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Prahova ar trebui trase pe dreapta pentru că şi-au îndeplinit, unele chiar şi de trei ori, norma de casare impusă de Uniunea Europeană: 200 de mii de kilometri.
Ambulanțierii şi medicii din Prahova sunt nevoiţi să ajungă la cazuri cu autospeciale epuizate din punct de vedere fizic, funcţionale încă, dar care au parcurs în ultimii ani chiar şi 800 de mii de kilometri.

În aceste condiţii, medicii şi ambulanţierii deopotrivă spun că au ajuns să le fie teamă să se mai urce în ambulanţă, mai ales că, nu puţine au fost cazurile în care au cerut ei la rândul lor ajutorul colegilor după ce au rămas în pană, în drum spre cazuri urgente, catalogate de cod roşu.

Ambulanţele vechi de la SAJ Prahova intră frecvent în revizie tehnică

“În momentul de faţă lucrăm cu 67 de ambulanţe în judeţul Prahova, iar dintre acestea 80 la sută au peste 500 de mii de kilometri şi normă de casare îndeplinită, conform normelor europene. Ar trebui să folosim în urgenţă doar 20 la sută din parcul auto. Din acest parc auto, şase ambulanţe au peste 800 de mii de kilometri şi sunt vechi din anul 2001. În aceste condiţii, practic în perioada de exploatare, noi am cheltuit încă odată preţul acestor ambulanţe, lucru care se reflectă în cheltuiala generală a Mnisterului Sănătăţii vis a vis de parcul auto din Serviciile de Ambulanţă din România. Eu cred că dacă am achiziţiona ambulanţe periodic şi am înnoi acest parc, cheltuielile de întreţinere ar fi mult mai mici. În acelaşi timp am avea nişte ambulanţe apte să intervină în orice moment, să nu se defecteze pe timpul transportului bolnavului sau către destinaţie, când suntem apelaţi la urgenţă, lucru care de fapt se mai întâmplă, ceea ce alterează principalul indicator al serviciilor de ambulanţă din România, promptitudinea”, a declarat Daniel Nicolae, directorul general al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Prahova.

11.000 DE URGENŢE PE AN DOAR ÎN PRAHOVA

Situaţia descrisă, spune Nicolae,  se întâmplă în contextul în care, de la un an la altul, creşte numărul cazurilor de urgenţă la care sunt solicitate echipajele SAJ Prahova.

Daniel Nicoale, directorul SAJ Prahova, spune că se cheltuie mai mult pe reparaţii, decât dacă ar fi cumpărat ambulanţe noi.

“Anul acesta avem o creştere faţă de 2016 cam cu 12 la sută, în medie rezolvăm peste 11 mii de solicitări pe an, ceea ce este un volum de muncă foarte mare, raportat la baza materială pe care o avem”, a precizat Daniel Nicolae.

O problemă aparte o reprezintă accesul autoutilitarelor de Ambulanţă la pacienţii care locuiesc în zone izolate şi greu accesibile. Deşi SAJ Prahova este dotat cu maşini cu tracţiune 4×4, acestea nu pot circula totuşi decât în condiţii de carosabil acceptabil, nu şi off road. Au fost cazuri, spun ambulanţierii, când echipajul a trebuit să se oprească la câteva sute de metri distanţă faţă de accident tocmai pentru că maşina nu putea ajunge la destinaţie din cauza drumului greu practicabil.

“NE-AM OPRIT LA CÂTEVA SUTE DE METRI MAI JOS…ASTA A FOST”

“Noi şi aşa suntem predispuşi la fel şi fel de accidente. Lucrăm acum pe maşini care au efectuat şi mai mult de 600 de mii de kilometri. În trafic nu ne mai putem baza pe ele, trebuie să evităm orice eveniment. Chiar acum câteva zile am fost la o solicitare la Buşteni, la o tânără căzută în prăpastie. Dacă am fi avut o maşină pe care m-aş fi putut baza, eventual un 4×4, am fi putut ajunge mai aproape de locul evenimentului. Aşa, ne-am oprit la câteva sute de metri mai jos…asta a fost. Se întâmplă des astfel de lucruri. Nu ne putem baza pe maşini. Sunt foarte vechi. Avem nevoie de un parc auto înnoit. Neapărat”, a declarat Dumitru Marcel, ambulanţier SAJ Prahova.

În aceeaşi situaţie se află şi maşinile de tip C, dotate cu medic, care sunt destinate urgenţelor de cod roşu.

Medicul Adrian Bozgan spune că de multe ori a rămas în pană cu Ambulanţa în drum spre urgenţă de cod roşu

“Mi s-a întâmplat de multe ori să rămân cu maşina în pană şi să fie nevoie să aşteptăm un alt echipaj care să preia pacientul. Şi mie şi colegilor mei”, a declarat Andrei Bozgan, medic SAJ Prahova.

Chiar dacă ambulanţele din Prahova sunt vechi şi uzate, acestea sunt încă toate funcţionale, dar sunt verificate zilnic de echipa de mecanici, pentru că Serviciul de Ambulanţă nu-şi permite, în momentul de faţă, să renunţe nici măcar la o singură autoutilitară, mai ales că în sezonul de vară numărul urgenţelor de cod roşu aproape că se dublează în comparaţie cu sezonul rece.

Sursa: adevarul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here