Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat, în perioada 24.10.2016 – 04.11.2016, un control de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto. Au fost vizați 514 operatori economici, 251 dintre aceştia (48,83%), constatându-se abateri, se arată în bilanțul dat publicității acum de ANPC.
Comisarii au aplicat, în total, 291 de sancţiuni, dintre care 119 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 304.500 lei, şi 172 avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea temporară a prestării de servicii pentru 30 de operatori economici identificaţi cu abateri.
Deficienţe constatate:
– Lipsa autorizării RAR;
– Neacordarea de garanţie pentru serviciile prestate;
– Neafişarea preţurilor;
– Lipsa buletinului de verificare metrologică;
– Lipsa traducerii informaţiilor privitoare la produse şi servicii care nu sunt scrise în limba romană;
– Comercializarea de produse cu termen expirat;
– Neafişarea orarului de funcţionare;
– Neafişarea plachetei TELEFONUL CONSUMATORILOR.
Sursa: Telegrama.ro