fbpx
marți, aprilie 16, 2024
spot_img

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov: Cinci investitori interesați de realizarea PPP-ului. Care sunt firmele interesate

Citește Și

- Reclamă -

Guvernul anunță că cinci investitori au depus oferte pentru realizarea prin Parteneriat Public-Privat a autostrăzii Ploiești – Brașov, dar nu spune clar cine sunt firmele interesate. Informațiile despre ofertanți apar, însă, în Sistemul de Achiziții Publice – două asocieri din China, una din Turcia, Strabag din Austria și Acciona din Spania. Asociația Pro Infrastructură cataloghează toată procedura derulată de Comisia Națională de Prognoză drept o „mascaradă penibilă”. „CNSP nu știe nimic. Toate clauzele contractuale pot fi negociate ulterior, total netransparent și subiectiv. Pe lângă riscul evident de corupție, incertitudinea este flagrantă. (…) credem cu tărie că această licitație pentru PPP Ploiești-Brașov este o GLUMĂ PROASTĂ făcută pe bani publici.”, transmite ONG-ul. 

„Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti- Braşov, până astăzi, 17 decembrie 2018, ultima zi de depunere a cererii de participare”, anunță Guvernul într-un comunicat, dar nu dă nici o informație despre cine ar fi cele cinci firme interesate.
Cei cinci ofertanțo apar, însă, în Sistemul de Achiziții Publice:
  • Asocierea STRABAG-IC ICTAS (Lider de asociere STRABAG) – Austria/Turcia
  • Asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) – MAKYOL (Lider de asociere CCCC) – China/Turcia
  • SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (ofertant) – POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD (tert sustinator) – China
  • ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S (ofertant) – SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG (subcontractant) – Turcia/Elvetia
  • Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L- FCC CONSTRUCCION S.A.-cu subcontractant ACCIONA CONSTRUCCION SA (Lider de asociere ACCIONA CONCESIONES SL) – Spania

 

- Reclamă -
„Ofertele pentru primul contract strategic de parteneriat public-privat din România, depuse la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, sunt analizate de către o Comisie de evaluare, care include şi experţi cooptaţi, reprezentanţi ai partenerului public. Ofertele au fost deschise în prezenţa investitorilor privaţi care au depus solicitarea de participare la acest proiect”, transmite Executivul.

Potrivit sursei amintitie, procedura va continua în cinci zile cu informarea candidaţilor selectaţi în vederea depunerii ofertei tehnice şi financiare și depunerea ofertelor detaliate în termen de 60 de zile de la comunicarea acceptării.
Va urma apoi negocierea competitivă a clauzelor contractului de parteneriat public-privat și desemnarea partenerului privat câştigător şi a variantei de contract de parteneriat public-privat ce va fi supus aprobării Guvernului.

Pro Infrastructura, despre PPP-ul Ploiești – Comarnic derulat de Comisia de Prognoză: „O mascaradă penibilă. O glumă proastă!”

Față de procedura PPP-ului derulată de Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP), Asociația Pro Infrastructură (API) a transmis un comunicat foarte critic. 

„CNSP a răspuns zilele trecute la ultimele clarificări cerute de potențialii candidați în cadrul licitației. Ce aflăm din afirmațiile CNSP? Toate clauzele contractului pot fi negociate la o etapă ulterioară! Nu este necesară nicio garanție de bună execuție pe perioada derulării lucrărilor”, scrie API.

- Reclamă -

„Mai mult, CNSP nu deține un studiu de trafic, nu poate spune cine își asumă neatingerea prognozelor de trafic, nu are studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, nici măcar traseul aproximativ al viitoarei autostrăzi!

Nu există culoar expropriat, analize financiare de risc, acord de mediu, nu se cunoaște nimic despre ecoducte, nu au informații despre cum s-au făcut estimările de cost, habar nu au despre condițiile geologice/geotehnice, viteză de proiectare sau fonduri europene.

Cu alte cuvinte, CNSP NU ȘTIE NIMIC! Toate clauzele contractuale pot fi negociate ulterior, total netransparent și subiectiv. Pe lângă riscul evident de corupție, incertitudinea este flagrantă. Teoretic, se poate oferta absolut orice deoarece regulile nu sunt bătute în cuie! Pe „, transmite ONG-ul.

„Cu toată seriozitatea și responsabilitatea, credem cu tărie că această licitație pentru PPP Ploiești-Brașov este o GLUMĂ PROASTĂ făcută pe bani publici. Solicităm (i)responsabililor din Guvernul României să renunțe de urgență la actuala MASCARADĂ PENIBILĂ și să lanseze procedurile pentru pregătirea corespunzătoare a proiectului!”, transmite API.

„Fără baze solide (studii de teren, geologie, geotehnică, impact asupra mediului), orice încercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Brașov (traseu montan foarte dificil) va fi un eșec, așa cum au fost și precedentele trei!”, mai susține Asociația.
Costul proiectării și construcției celor 100 de km de autostradă: 1,36 miliarde de euro / Taxă pe București – Ploiești încă din 2019? 
Circa 1,36 de miliarde de euro estimează Comisia Națională de Prognoză că va costa proiectarea și execuția celor circa 100 de km de autostradă dintre Ploiești și Brașov, conform procedurii lansate vineri în portalul de achiziții publice pentru încheierea unui contract de parteneriat public-privat.
Citește mai departe pe hotnews.ro!
- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO De-ale campaniei. Ce au mai făcut candidații în ultima săptămână

Jurnaliștii Incomod au realizat un nou talk show despre candidații din Prahova și Ploiești la alegerile locale din 9...
Sari la conținut