Sibiu-Pitești se anunță a fi cea mai spectaculoasă autostradă a Românie, odată ce va fi finalizată. Unul din cele două trasee presupune construirea a 116 poduri şi viaducte şi a șapte tuneluri. Celălalt traseu este mai prietenos cu mediul, dar mai lung cu 3,4 kilometri.
Pentru moment, doar o treime din traseul viitoarei autostrăzi a fost stabilit:
– 30 de kilometri de şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi amenajate 14 poduri, dintre care cel mai mare va avea 1,6 kilometri.
– ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, porţiune pe care trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte.
Pentru porțiunea dintre Curtea de Argeș și Boița sunt două variante în plan, una de 74 km, iar cea de-a doua de 78 km.
Varianta mai scurtă de traseu presupune 90 de poduri și viaducte și șapte tuneluri cu o lungime totală de 6,5 km. Cel mai lung tunel ar urma să fie în zona Poiana, de 1,7 km.
Traseul mai lung nu mai urmează cursul Oltului, ci face o buclă spre Greblești, Vâlcea. Activiştii de mediu spun că are cel mai mic impact asupra Parcului Naţional Cozia.
„Acolo deja sunt propuse nişte ecoducte şi avem o zonă critică pentru deplasarea animalelor. Vorbim în principal de urs, lup, râs. Ambele intersectează şi alte arii protejate, practic trec prin Munţii Făgăraş, site Natura 2000, şi pe lângă alt site Natura 2000 Frumoasa”, a explicat Cristian Remus Papp, reprezentant WWF România.
Promisiunile ministrului Transporturilor
Ministrul Transporturilor a promis că va definitiva traseul autostrăzii până luna viitoare.
„Eu zic că începutul lunii iunie ne va prinde cu traseul cunoscut, ales definitiv şi vom putea să accelerăm şi mai tare ritmul atunci”, a spus Dan Costescu.
Primarii din localităţile aflate pe traseul autostrăzii spun că au mai găsit o problemă.
„Sunt ceva alunecări de teren în zona satelor Pripoare şi Poiana, dar cu mult mai puţine decât s-au întâlnit pe celelalte variante”, a spus Ion Sancu, primarul comunei Perișani.
„Ai nevoie să ştii foarte bine pe ce teren construieşti, care sunt problemele de mediu, care sunt problemele de ordin social, toată partea de exproprieri. Şansele să avem probleme în timpul execuţiei dacă sau mai ales dacă SF-ul nu este făcut cum trebuie sunt foarte, foarte mari”, a explicat Ionuț Ciurea, vicepreședintele Asociației Pro Infrastructură.
Şefii din Transporturi sunt optimişti. În 2021 va fi gata întreaga autostradă estimată la 1,6 miliarde de euro.
Sursa: www.digi24.ro