fbpx
marți, aprilie 23, 2024
spot_img

Banca Transilvania a dublat eronat banii încasați de doi clienți, care au primit astfel peste 69.000 lei. Ce a urmat

Citește Și

- Reclamă -

Caz neobișnuit pentru doi clienți ai Băncii Transilvania, soț și soție, care s-au trezit cu peste 69.000 lei în conturi, trimiși în mod eronat de bancă. 

Un prahovean a câștigat suma de 49.500 lei de la un casino online, care i-a fost trimisă în cont pe data de 24 aprilie. Trei zile mai târziu, pe 27 aprilie, a încasat din nou aceeași sumă, fără să își explice de ce.

- Reclamă -

Același lucru s-a întâmplat și pe contul soției. Aceasta a încasat 19.950 lei de la același casino online, iar după câteva zile a primit din nou aceeași sumă, în mod eronat. Cei doi soți au retras banii din conturi și i-au folosit.

Discutând cu reprezentanții băncii, cei doi prahoveni susțin că aceștia le-au spus că a fost vorba despre o „eroare de natură tehnică” și au solicitat ca sumele de bani să fie restituite băncii.

Oamenii au refuzat, iar prahoveanul spune că mai departe banca a transformat suma de 49.500 lei într-un credit, fără acordul său, iar datoria a fost acoperită cu ratele pe care omul le plătise pentru un alt împrumut, care a devenit astfel neachitat și, din această cauză, a fost raportat la Biroul de Credite ca fiind rău platnic.

- Reclamă -

Oamenii au apelat la o casă de avocatură specializată în drept comercial, care s-a ocupat să formuleze plângere la OPC în numele clientului.

„Cum poate o bancă să acționeze discreționar pe conturile diverșilor clienți și să facă orice fel de operațiuni pe care le consideră funcționale și să se favorizeze în această manieră?! A fost o discuție cu privire la contract, pentru că în orice situație Banca Trnasilvania mai întâi cere să se semneze documentele și implicit condițiile pentru deschidere de cont, iar de abia ulterior, așa cum rezultă din plângerea noastră către OPC, afli condițiile, afli ce anume ai semnat, iarăși o chestiune inadmisibilă și teoretic astfel de lucruri nu ar trebui să se întâmple, să fie opozabile față de clienții băncii”, ne-a declarat Vlad Nichita, avocatul care l-a reprezentat pe clientul băncii.

Omul, prin casa de avocatură, a depus o reclamație la OPC Prahova care i-a dat dreptate și a amendat Banca Transilvania.

„Se constată faptul că pe contul dvs. s-a efectuat o operațiune de creditare cu suma de 49.500 lei în data de 24.04.2021, iar în data de 27.04.2021 această sumă apare ca o nouă creditare a contului. În cursul zilei respective, dvs. ați efectuat diferite tranzacții și doar ultima tranzacție a zilei apare ca o notă contabilă efectuată de operatorul economic (fără informarea sau acordul dvs), prin care contul este debitat cu suma respectivă, motiv pentru care dvs. nu aveați posibilitatea să știți că suma respectivă nu vi se cuvine. (…)

- Reclamă -

(…) vina pentru această operațiune bancară reclamată aparține băncii.(…)

Referitor la creditul pe care dvs. îl aveți în relația contractuală cu banca, deși ați plătit sumele de bani aferente ratelor, aceste sume nu au fost dirijate către destinația dispusă de către dvs., ci au fost dirijate pentru acoperirea debitului restant rezultat din eroarea/culpa băncii.

În această situație, avem de-a face cu adoptarea unei atitudini incorecte și prejudiciante economic față de dvs. prin perceperea unor sume de bani (sub forma unui contract neautorizat de dvs, fără înștiințarea dvs), fără justă cauză, de către operatorul economic controlat, cu încălcarea dispozițiilor legislației speciale și imperative privind protecția consumatorului.

S-a dispus instituției bancare ștergerea din Biroul de Credite a informațiilor privind restanțele dvs. și transferul sumelor ca plăți valabile achitate în contul creditului, aceasta fiind destinația inițială a sumelor aachitate de dvs.

Pentru suma datorată, dvs. nu sunteți obligat să adoptați soluția de creditare oferită de bancă. Restituirea sumei se va face în condițiile legii, acceptate de dvs.

(…)Reclamația se concluzionează ca fiind întemeiată, fapt pentru care operatorul economic a fost sancționat”, se arată în răspunsul pe care prahoveanul l-a primit de la Oficiul pentru Protecția Consumatorului.

Ziarul Incomod a solicitat un punct de vedere și din partea reprezentanților Băncii Transilvania, și am întrebat inclusiv dacă a fost vorba de o breșă de securitate în interiorul băncii sau dacă se suspectează că un angajat a săvârșit o faptă penală prin care a dublat creditarea conturilor celor doi clienți. Până la momentul publicării acestui articol, reprezentanții Băncii nu au formulat niciun punct de vedere.

Mai jos puteți citi integral răspunsul trimis de OPC Prahova bărbatului:

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO – Candidații la Primăria Ploiești se vor confrunta față în față

Singura dezbatere publică între candidații la Primăria Ploiești este organizată de Ziarul Incomod.Participă șase dintre principalii competitori (în...
Sari la conținut