Primăria Ploiești a plătit penalizări la Administrația Fondului pentru Mediu din cauza faptului că deșeurile din municipiu nu au fost colectate de operatorul de salubritate selectiv, în vederea reciclării. Culmea operatorul, care era obligat prin contract să facă acest lucru, a facturat o sumă considerabilă pentru materii prime și consumabile necesare la colectarea selectivă. Neregulile au fost descoperite de inspectorii Curții de Conturi a României și publicate într-un raport postat pe site-ul instituției.

Penalizări de aproape 3 milioane de lei a plătit primăria Ploiești în 2018 și 2019 pentru că operatorul de salubritate Rosal nu a colectat selectiv deșeurile din municipiu, spun auditorii Curții de Conturi.

“În perioada 2018-2019, U.A.T.M. Ploiești nu a organizat serviciul de salubritate și nu a dispus măsurile necesare pentru îndeplinirea obligației legale privind colectarea separată a deşeurilor, prin asigurarea spaţiilor necesare și dotarea cu containere specifice fiecărui tip de deşeu (hârtie, metal, plastic şi sticlă), astfel încât să se atingă procentul prevăzut în anexa nr. 6 la O.U.G. nr. 196 din 22 decembrie 2005 a cantităților de deşeuri eliminate prin depozitare din deşeurile municipale. Nerespectarea principiilor de economicitate, eficacitate și eficiență în organizarea și derularea activității de salubrizare a condus la înregistrarea unor cheltuieli neeconomicoase cu taxele penalizatoare la Administrația Fondului pentru Mediu în sumă de 1.348.858 lei pentru anul 2018 și 1.607.640,80 lei pentru anul 2019.”, se arată în raport.

Iată cum primăria Ploiești a fost obligată să plătească penalizări pentru că nu a luat măsuri împotriva operatorului de salubritate care avea stipulat în contractul de concesiune ca deșeurile să fie colectate selectiv. Mai mult decât atât, municipalitatea a plătit și operatorul tocmai în vederea colectării selective, asigurându-i o sumă considerabilă pentru achiziția materiilor prime și materialelor necesare acestei activități.

Inspectorii Curții de Conturi au dispus ca situația să fie remediată astfel:

“Luarea măsurilor necesare pentru colectarea separată, transportul, neutralizarea,
valorificarea şi eliminarea finală a deşeurilor, inclusiv a deşeurilor menajere periculoase, potrivit prevederilor legale în vigoare, astfel încât să se îndeplinească obiectivul anual de reducere a cantităţilor de deşeuri municipale eliminate prin depozitare;

Verificarea cauzelor și luarea măsurilor care se impun în legătură cu neîndeplinirea
indicatorilor de performanță stabiliți operatorului de salubritate conform contractului de delegare prin concesiune, având în vedere că în tariful fundamentat a fost inclusă o sumă considerabilă pentru materii prime și materiale consumabile necesare colectării deșeurilor reciclabile, respectiv 2.591.105,37 lei, începând cu 01.10.2019, sumă ce a fost plătită de entitate fără atingerea scopului propus.”, se mai arată în raportul publicat pe site-ul Curții de Conturi, la capitolul “Măsuri și recomandări dispuse”.

Practic, auditorii Curții de Conturi arată, încă o dată, că operatorul Rosal nu a respectat contractul pe care îl are pentru colectarea deșeurilor și că autoritățile publice nu au luat măsuri în acest sens.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here