fbpx
sâmbătă, aprilie 20, 2024
spot_img

Campanie electorală fără spectacole, găleţi, tricouri, corturi sau bannere pe stâlpi

Citește Și

- Reclamă -

Se revine la votul pe listă renunţându-se la sistemul de vot uninominal folosit în ultimele două alegeri legislative, când sistemul electoral prevedea colegii uninominale. În total 6.506 candidaţi se vor lupta pentru a obţine un mandat de senator sau deputat în noul Legislativ, care va avea aproximativ 466 de parlamentari faţă de 588, câţi au fost aleşi în anul 2012.

Campania electorala se va desfasura în perioada 11 noiembrie – 10 decembrie. Secţiile de votare se vor deschide pe 11 decembrie la ora 07.00 şi se vor închide la ora 21.00.

- Reclamă -

Regulile ce trebuie respectate în perioada electorală sunt stabilite prin Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente.

În campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale sau organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi cetăţenii, au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, la posturi de televiziunie şi radio, în presă şi prin celorlalte mijloace de informare în masă.

În timpul campaniei electorale se asigură candidaţilor, în mod nediscriminatoriu, spaţii corespunzatoare pentru a se întalni cu alegătorii.

- Reclamă -

Partidelor care candidează le este interzis să afişeze corturi sau bannere mari pe stâlpi. Se pot promova prin afişe electorale de 500 mm pe 350 mm, de 400 mm pe 350 de mm. Acestea vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj, stabilite de primării. Aceste locuri trebuie să fie situate în zone frecventate de cetăţeni, fără stânjenirea circulaţiei pe drumurile publice şi a celorlalte activităţi din localităţile respective.

Candidaţii pot folosi şi materiale de propaganda electorala audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală şi online, publicitate în presa scrisă, broşuri, pliante şi alte materiale tiparite din aceeaşi categorie.

Pe toate materialele de propagandă electorală trebuie să fie afişate cel puțin următoarele date:

– denumirea partidului politic, a alianţei politice sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau numele candidatului independent care le-a comandat;

- Reclamă -

– denumirea operatorului economic care le-a realizat;

– codul unic de identificare primit de la Autoritatea Electorala Permanentă;

– tirajul materialelor.

Este interzisă organizarea acţiunilor de campanie electorală în unităţile militare şi în spaţiile din şcoli, în perioada de desfăşurare a cursurilor.

Sunt interzise şi: folosirea drapelului naţional, mesajele sau sloganurile care au caracter discriminatoriu sau cele care incită la ură şi violenţă. Interzise sunt şi acţiunile de defăimare şi învrăjbire religioasă ori etnică, precum şi ofensa publică adusă simbolurilor religioase.

Reflectarea campaniei electorale în audiovizual începe vineri, 11 noiembrie 2016, şi se încheie în vineri, 9 decembrie 2016, ora 7.00, conform regulilor de desfaşurare a campaniei electorale în audio-vizual stabilite de CNA.

Posturile de radio şi de televiziune private au avut obligaţia să comunice Consiliului Naţonal al Audiovizualului implicarea lor în campanie, lista emisiunilor electorale pe care le vor realiza şi intervalele de timp de difuzare,  pâna cel mai târziu în 10 noiembrie 2016.

Emisiunile si dezbaterile electorale trebuie sa asigure tuturor candidatilor condiţii egale în ceea ce priveste libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanţa.

Începând cu 48 de ore înainte de începerea votarii şi pâna la încheierea votarii sunt interzise în audio-vizual prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă.

În ziua votarii sunt interzise: prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de încheierea votarii; comentariile referitoare la competitorii electorali, înainte de incheierea votarii; îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.

Sumele necesare pentru rambursarea cheltuielilor electorale se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii Electorale Permanente, conform legii.

Contributiile candidaţilor pentru campania electorala pot proveni exclusiv din venituri proprii, donaţii primite de la persoane fizice, împrumuturi de la persoane fizice şi contractate cu instituţii de credit.

Limitele maxime ale contribuţiilor pentru campania electorala, care pot fi depuse ori virate de către candidaţi sau de către mandatarul financiar, sunt de 60 de salarii de baza minime brute pe ţară, pentru fiecare candidat la funcţia de deputat sau de senator.

Limitele maxime ale fondurilor care pot fi transferate de catre partidul politic în contul bancar sunt de 10 salarii de baza minime brute pe ţară, pentru fiecare candidat la funcţia de deputat sau de senator.

Sursa: tvr.ro

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

A fost semnat Protocolul Alianței Dreapta Unită  pentru județul Prahova

Astăzi, 19 aprilie 2024, s-a semnat Protocolul Alianței Dreapta Unită  pentru județul Prahova.În prezența Cătălinei Bozianu, președintele PMP Prahova,...
Sari la conținut