Mașinile abandonate pe străzi măresc criza locurile de parcare. În unele localități, primăriile au dispus ridicarea mașinilor. Unele, însă, zac cu anii în depozite pentru că șoferii nu le iau înapoi.
Un bărbat a plătit mai mult decât făcea mașina pentru a o recupera după ce i-a fost ridicată cu 9 luni în urmă.
în București, un șofer are la dispoziție 6 luni să își recupereze mașina, apoi primăria o duce la fier vechi sau o vinde la licitație. Cei care le iau trebuie să plătească 500 lei ridicarea și tractarea până la depozit, plus 50 de lei pe zi, taxă de depozitare.
Uneori, nota de plată ajunge cât o maşină la mâna a doua. „O maşină avariată era. Fusese implicată într-un eveniment rutier, ridicată prin 2023 în noiembrie şi a fost restituită în august cu o taxă de 11.750 de lei, adică mult mai mult decât valora efectiv autovehiculul la data respectivă”, spune Mirela Hohriac, şef serviciu Protecţia Mediului Sector 3, potrivit observatornews.ro.
Alte vehicule rămân însă în depozit ani la rând. Pentru o maşină adusă de poliţişti în depozit, în noiembrie anul trecut, dacă proprietarul ar vrea să o recupereze astăzi, ar trebui să plătească pentru ea mai bine de 15.000 de lei. Însă acest lucru nu este posibil pentru că maşina a fost furată înainte de a fi abandonată, aşa că a devenit probă într-un dosar în instanţă. Până ce cauza nu va fi soluţionată, maşina nu poate fi recuperată sau vândută de primărie.
Cel puţin 60 – 70 de automobile sunt ridicate în fiecare zi de pe străzile din Bucureşti.