Un copil de clasa I școala Grigore Moisil din Ploiești, cu grave probleme de comportament, a stârnit revolta părinților care au copii în aceeași clasă.

Părinții acuză că băiatul le agresează fizic și verbal copiii, se dezbracă de tot în clasă, le rupe caietele, le fură mâncarea și îi amenință cu moartea. De asemenea, părinții spun că elevul respectiv le agresează copiii frecvent, verbal și fizic, și are un comportament deviant (tentative de agresiune sexuală).

Joi dimineață, mai mulți părinți revoltați au venit la școală, solicitând ca elevul problemă să plece din școală, amenințând că își vor retrage copiii din clasă.

Directorul școlii a convocat, tot în această dimineață, Asociația Părinților, pentru a dezbate problema.

Contactat de Ziarul Incomod, directorul a explicat procedurile pe care școala trebuie și este obligată să le urmeze în astfel de cazuri.

De la început, trebuie știut că nici directorul sau cadrul didactic de la clasă nu pot decide excluderea unui elev de la cursuri. Părintele este cel care hotărăște să-l mute la altă școală. În cazurile grave (cum pare a fi și acesta) sunt autorități competente care pot decide includerea elevului într-un program la o structură specială, iarăși, după repectarea unor proceduri care presupun inclusiv evaluarea psihiatrică a copilului.

Este adevărat că acest copil are probleme comportamentale grave, iar ceea ce susțin părinții este adevărat. Copilul este la noi în școală din luna februarie, când a fost transferat de la o altă structură. Și acolo a avut aceleași probleme.

Am procedat la consilierea elevului, dar și a părintelui. Trebuie să știți că orice elev are dreptul la educație, iar noi, cadrele didactice, trebuie să-l ajutăm să se integreze, să-l aducem pe calea cea bună.

Am avut mai multe discuții cu părinții în acest sens, am stabilit că acest copil trebuie ajutat. Este adevărat că elevul nu și-a schimbat comportamentul. Din păcate, tatăl copilului nu înțelege că problema vine din cadrul familial. Dânsul îi atribuie vina învățătorului.

Noi facem tot ce putem pentru elev, este arondat la circumscripția noastră, însă părintele trebuie să-i asigure un climat adecvat, să se preocupe de el și să-i arate afecțiunea părintească de care are nevoie.

Plecarea lui din școală nu este o rezolvare. Noi trebuie să facem toate eforturile pentru a-l ajuta, pentru a-l integra astfel încât să beneficieze de educație“, ne-a spus directoarea școlii.

Din păcate, la ședința Asociației Părinților convocată în această dimineață, nu a venit și tatăl copilului. Acesta nici nu a răspuns apelurilor telefonice ale cadrelor didactice.

Copilul este crescut, de la trei luni, de tatăl lui, divorțat de soție. Cei doi locuiesc într-un bloc social, iar băiatul rămâne singur și interacționează cu copii mai mari cu probleme de comportament.

Părinții celorlalți elevi din clasă iau în calcul inclusiv varianta unor plângeri la Poliție și nu vor mă mai accepte prezența acestuia în clasă.

Se pare că tatăl acestuia intenționează să-l mute în altă școală. Care va prelua însă aceleași probleme.

Evident, soluția nu este trecerea de la o școală la alta. Chiar și această instabilitate îi poate afecta și mai rău starea emoțională.

Așa cum spune și directoarea școlii, părintele este cel care trebuie să conștientizeze că băiatul are un comportament deviant și că poate fi îndreptat, în primul rând, de el, cu ajutor de specialitate.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here