Ploieștenii pot depune dosarele pentru acordarea ajutoarelor de încălzire în sezonul rece 2024-2025 începând cu data de 7 octombrie, la Administrația Serviciilor Sociale Comunitare.
ASSC Ploiești va derula activitatea de înregistrare a formularelor de cerere și a declarației pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, astfel:
-La sediul Serviciului Ajutoare Încălzire, Programe și Incluziune Socială din str.
Văleni nr. 32 (în spatele fostului sediu S.G.U.), după următorul program:
Marți 8.30 – 16.00
Miercuri 8.30 – 16.00
Joi 8.30– 16.00
Pentru a beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinței pe toată perioada sezonului rece, noiembrie 2024 – martie 2025, solicitările trebuie depuse până pe data de 20.11.2024.
Ajutorul se acordă în funcție de venitul mediu lunar de familie, care este în valoare de 1.386 lei/persoană în cazul familiei și de 2.053 lei în cazul persoanelor singure.
La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia următoarelor:
a. sumele primite cu titlu de prestații sociale, în baza Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
b. alocația de stat pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;
c. sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv pentru susținerea educației preșcolarilor, elevilor și studenților, prin programe ale Ministerului Educației, ale altor instituții publice și private, inclusiv organizații neguvernamentale;
d. sumele primite din activitatea desfășurată ca zilier, în condițiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum şi cele obținute în calitate de prestator casnic în baza Legii nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic;
e. sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la programe de formare profesională organizate în condițiile legii, dacă acestea nu au titlu de venituri salariale;
f. sumele primite ocazional din partea unor persoane fizice ori juridice, precum şi sumele cu titlu de ajutor de urgență primite de la bugetul de stat sau local;
g. stimulentul educațional acordat potrivit prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate;
h. sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri ori sprijin financiar pentru situații excepționale;
i. ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021, cu modificările ulterioare;
j. indemnizația lunară de hrană acordată în baza Legii nr.584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România şi de protecție a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, cu modificările şi completările ulterioare, şi indemnizația lunară de hrană
prevăzută de Legea nr.302/2018 privind măsurile de control al tuberculozei;
k. sumele primite cu titlu de sprijin, asigurate din bugetul de stat sau fonduri nerambursabile, acordate în baza legii sau în baza programelor operaționale aprobate.
ATENȚIE!
Pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2024 – 2025, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii august 2024.
Astfel, la depunerea formularelor de cerere, dovada veniturilor de pensii este
reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din luna august 2024.
Cererile pot fi descărcate de pe site-ul www.asscploiesti.ro și se pot depune și on-line la adresa de e-mail [email protected] .
Informații suplimentare privind condițiile de acordare a acestui sprijin financiar, se pot obține de pe site-ul Administrației Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești, ( www.asscploiesti.ro ) sau la numerele de telefon 0749149969 / 0749149966 .
BUNURI DEȚINUTE CARE CONDUC LA NEACORDAREA AJUTORULUI SI A SUPLIMENTULUI PENTRU ENERGIE
Bunuri imobile
- Clădiri, alte spații locative în afara locuinței de domiciliu, precum și terenuri situate în intravilan cu suprafața de peste 1.200 mp în zona urbană și 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinței și a curții aferente.
În situația în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei
singure/familiei beneficiare de ajutor de încălzire este dat în închiriere/ arendă/ concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obținută în urma cedării dreptului de folosință a bunului.
Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spațiu locativ/imobil poate beneficia de ajutor de încălzire/supliment pentru energie indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.
Bunuri mobile (aflate în stare de funcționare)
- Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulație pe drumurile publice;
- Autovehicul cu drept de circulație pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepția celor utilizate și/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități;
- Șalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcațiuni, cu excepția celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervației Biosferei „Delta Dunării”.
Depozite bancare
Cel puțin unul dintre membrii familiei deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori față de valoarea câștigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.
Deținerea unuia dintre bunurile menționate conduce la excluderea acordării
ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie.
Ajutoarele pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie se acordă pe baza următoarelor documente:
- CERERE – DECLARAŢIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE – formular tipizat
- COMPONENȚA FAMILIEI – documente de identitate în termen de valabilitate pentru titular şi membrii incluși în
cerere:
- cărţi de identitate, buletine de identitate, cărţi de identitate provizorii – este obligatoriu ca toate persoanele menționate în formularul de cerere să aibă înscrisă în actele de identitate adresa la care solicită ajutorul pentru încălzire (mutația sau viza de reședință);
- certificate de naştere pentru minori;
- permise de şedere temporară; permise de ședere pe termen lung, certificate de înregistrare sau cărţi de rezidenţă ale tuturor persoanelor care au aceeaşi reşedinţă, domiciliază la aceeași adresă, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la cheltuielile comune, După caz;
- hotărâre judecătorească de divorț; hotărârea judecătorească de încredințare/ de încuviințare a adopției/ privind măsura plasamentului/ plasamentului în regim de urgență, după caz, – actul doveditor privind instituirea tutelei/ curatelei, după caz.
- LOCUINȚA
- Persoanele care locuiesc la adresa pentru care se solicită ajutor de încălzire, vor atașa, după caz, documentul care atestă calitatea în care deține acea locuință: contract de vânzare-cumpărare; contract de vânzare-cumpărare cu
clauză de întreținere sau cu drept de habitație / uzufruct; contract de închiriere (înregistrat la administrația financiară și valabil); certificat de moștenitor; contract de comodat; contract de concesiune;
Adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari/Locatari – din care să rezulte: - numele, prenumele persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreținere;
- codul asociației (pentru TERMO PLOIESTI), nr. de telefon si adresa de e-mail a asociației – formular tipizat;
- VENITURI
Acte privind veniturile realizate de toţi membrii familiei sau de toate persoanele care au aceeaşi reşedinţă, domiciliază la aceeaşi adresă, sunt înscrise în cartea de imobil și sunt luate în calcul la cheltuielile comune ale acesteia, sau, după caz, de persoana singură, în luna anterioară depunerii cererii:
- adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, se vor declara veniturile nete (inclusiv tichete de masă, vouchere de vacanță sau alte bonusuri, după caz);
- adeverințe de la administrațiile financiare pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc, etc;
- cupon pensie, cupon indemnizație handicap (inclusiv certificatul de încadrare în grad de handicap), indemnizație șomaj, etc.
La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de șomaj, indemnizații, alocații și ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligații legale de întreținere și alte creanțe legale, cu excepția: alocației de stat pentru copii; bugetului personal complementar lunar și a prestațiilor sociale; burselor școlare; stimulentului educațional; sprijinului ce se acordă elevilor în cadrul diverselor programe; veniturilor obținute din activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri; sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale; sumelor primite de persoanele apte de muncă beneficiare de ajutor social pentru participarea la programe de formare profesională.
ATENȚIE!
Pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2024 – 2025, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii august 2024.
Astfel, la depunerea formularelor de cerere, dovada veniturilor de pensii este reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din luna august 2024.
ATENȚIE!
În situația în care veniturile realizate de membrii familiei menționați în formularul de cerere sau de persoana singură sunt anuale sau periodice, pentru stabilirea venitului net lunar se calculează media lunară a acestora în raport cu perioada pentru care au fost acordate.
Persoanele care beneficiază de pensii trebuie să declare toate tipurile de pensii pe care le primesc.
Persoanele care beneficiază de ajutor de șomaj trebuie să declare cuantumul ajutorului încasat în luna anterioară depunerii cererii și trebuie să depună un nou formular de cerere actualizat în momentul în care încetează dreptul la ajutorul de șomaj.
- DOVADA BUNURILOR MOBILE ŞI IMOBILE DEŢINUTE
- Certificatul de înmatriculare pentru mijloacele de transport deținute de persoanele cuprinse în cerere
- Titularul și membrii incluși în cerere (persoane majore) care au reședință în municipiul Ploiești și domiciliul în altă localitate vor depune:
i. adeverință, de la direcţiile de taxe şi impozite locale din localitatea de domiciliu, privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere (certificat de
atestare fiscală);
ii. adeverința de la Registrul Agricol al primăriei din localitatea de domiciliu privind terenurile sau animalele aflate în proprietatea persoanelor cuprinse în cerere;
- FACTURĂ – necesar pentru datele de identificare ale furnizorului, codul de client, codul locului de consum:
A. Pentru ajutorul de încălzire (pe perioada sezonului rece) – se bifează un singur sistem !!!
- energie termică – se va nota codul titularului de contract
- gaze naturale – se atașează ultima factură emisă de furnizor
- energie electrică – se atașează ultima factură emisă de furnizor
- combustibili solizi și petrolieri (lemne) – se bifează căsuța corespunzătoare
B. Pentru consumul energetic – supliment pentru energie (pe tot parcursul anului) – se pot bifa mai multe surse de energie și se va atașa factură la fiecare sursă bifată - energie termică – se va nota codul titularului de contract
- gaze naturale – se atașează ultima factură emisă de furnizor
- energie electrică – se atașează ultima factură emisă de furnizor
- combustibili solizi și petrolieri (lemne) – se bifează căsuța corespunzătoare
Factura care se depune trebuie să aibă titularul de contract în viață, deoarece ajutorul de încălzire nu se poate acorda pe factura unui decedat.
Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptățită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat, etc;
- NEGAȚIE de la primăria de domiciliu, pentru cei care nu au domiciliul stabil în Municipiul Ploiești – din care să rezulte că nu s-a solicitat ajutor pentru încălzirea locuinței – original