fbpx
joi, aprilie 25, 2024
spot_img

Ce spune conducerea SPFL Ploiești în urma articolelor apărute pe Stop Infractori

Citește Și

- Reclamă -

simona dolniceanu2 - Ziarul INCOMODSimona Dolniceanu (foto), directorul Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești, a organizat miercuri o conferință de presă în urma articolelor apărute pe Stop Infractori privind investitorii din Parcul Industrial Ploiești. Directorul SPFL și-a susținut punctul de vedere privind acordarea ajutoarelor de stat pentru societățile din Parcul Industrial Ploiești. Totodată, redacția noastră a cerut de la SPFL un punct de vedere privind informațiile din articolele respective, punct de vedere pe care vi-l redăm mai jos, integral:

” În urma cererii dumneavoastră transmisă pe emailul Serviciului Public Finanţe Locale Ploieşti[email protected]şi înregistrată la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti în Registrul pentru înregistrarea cererilor şi răspunsurilor privind accesul la informaţiile de interes public sub nr. 02/23.02.2015, prin care solicitaţi, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, „motivul pentru care la Parcul Industrial Ploieşti nu se aplică prevederile art. 20 din Legea nr.186/2013″, vă comunicăm următoarele:

- Reclamă -

La data de 24.09.2013 a fost emis Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr.2980 privind aprobarea condiţiilor de acordare a măsurilor de sprijin pentru investiţiile realizate în parcurile industriale. La art.l din acest act normativ se stipulează clar că facilităţile prevăzute la art. 20 din Legea nr.186/2013 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale se acordă de unităţile administrativ- teritoriale. cu respectarea condiţiilor prevăzute în Schema privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate în parcurile industrial. Drept urmare, de la apariţia Ordinului nr.2980/2013, facilităţile prevăzute în art 20 din Legea nr.186/2013 trebuie coroborate cu prevederile acestui act normativ.

La capitolul IV din Ordinul nr.2890/2013 „Reguli procedurale” se stipulează:

„Pentru a beneficia de ajutor de minimis în baza schemei, administratorul parcului industrial sau rezidenţii trebuie să obţină un acord de principiu al autorităţii administraţiei publice locale, (…). în vederea obţinerii acordului de principiu, întreprinderea solicitantă transmite primarului unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia este constituit parcul industrial următoarele documente:

- Reclamă -

cerere de acord de principiu privind ajutorul de minimis, completată în limba română, prin tehnoredactare, ştampilată şi semnată în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea solicitantă, al cărei model, este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta schemă;

opis cu documentele anexate cererii de acord;

certificat constatator, după caz, în original, emis cu ocazia depunerii cererii de acord de principiu de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii, data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia, activitatea desfăşurată în parcul industrial, cu menţionarea codului CAEN corespunzător;

studiu de fezabilitate sau plan de investiţii, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile, prezentat în format tabelar, cu detalierea pe elemente de activ;

- Reclamă -

extras de carte funciară pentru informare;

o declaraţie scrisă a reprezentantului legal, sub sancţiunea art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, referitoare la toate ajutoarele de minimis primite de solicitant pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs;

împuternicire prin act notarial, în original, în cazul în care o altă persoană decât reprezentantul legal al întreprinderii solicitante semnează cererea de acord pentru finanţare şi documentaţia aferentă”.

Mai mult de atât, conform art 8 alin. (3) din acelaşi Ordin, unitatea administrativ- teritorială. în calitate de furnizor de ajutor de minimis. are dreptul să solicite orice alte documente/date/informaţii necesare eliberării acordului de principiu, inclusiv să introducă termene în procedurile de analiză şi verificare.

În urma apariţiei acestui ordin, Consiliul Local al municipiului Ploieşti a emis o hotărâre prin care statua înscrisurile din acest ordin şi completa dosarul necesar acordării facilităţii cu o serie de documente care trebuie prezentate de către rezidenţii Parcului Industrial Ploieşti şi anume:

  1. Certificate de atestare fiscala, care sa ateste achitarea obligaţiilor fiscale datorate bugetului local si bugetului de stat, pe ultimii 3 (trei) ani;
  2. documente prin care sa se ateste evoluţia numărului de angajaţi de la înfiinţare si pana in momentul depunerii cererii;

c) studiul de impact asupra mediului, emis de organele competente in acest domeniu, intocmit cu cel mult 6 luni inainte de depunerea cererii de acord de principiu;

d) documente prin care sa faca dovada contribuţiei la dezvoltarea locala, intocmite cu cel mult 6 luni inainte de depunerea cererii de acord de principiu;

e) angajament privind menţinerea numărului de salariaţi pe perioada acordarii ajutorului (in caz contrar se returneaza ajutorul)

Pentru a veni în întâmpinarea rezidenţilor Parcului Industrial Ploieşti, în luna decembrie a anului 2013, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti i-a înştiinţat asupra prevederilor Ordinului nr.2980/2013 (deşi acesta apăruse în luna septembrie şi viza activitatea parcurilor industriale) şi a prevederilor hotărârii consiliului local, respectiv asupra documentelor ce trebuie depuse pentru obţinerea facilităţii fiscale.

Urmare acestor adrese, la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti au fost înregistrate un număr de 6 (şase) cereri de scutire, dintre care 5 (cinci) nu cuprindeau nici măcar documentele prevăzute în ordin.

În urma analizării dosarelor, în conformitate cu prevederile legale, s-a acordat scutire unui singur agent economic care a îndeplinit adliteram cerinţele ordinului şi hotărârii de consiliu.

Acest lucru a fost făcut cu respectarea prevederilor art 9 din Ordinul nr.2980/2013: „Cererile de acord de principiu vor fi analizate de structura/structurile stabilite de primar, prin dispoziţie.

În urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu, aparatul de specialitate al primarului soluţionează cererea, după caz:

cu emiterea acordului de principiu;

cu emiterea unei scrisori de respingere a cererii de acord de principiu în cazul în care nu sunt respectate prevederile prezentei scheme”.

În anul 2014, în luna decembrie, tot pentru a veni în sprijinul rezidenţilor Pracului Industrial Ploieşti, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a transmis adrese către aceştia, reamintindu-le condiţiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru ca aceştia să beneficieze de facilităţi fiscale. Precizăm faptul că, în anul 2014 nu a fost făcută nicio modificare faţă de anul 2013, în ceea ce priveşte componenţa dosarelor privind acordarea de facilităţi fiscale.

În luna ianuarie 2015, un număr de 2 (doi) rezidenţi din Parcul Industrial Ploieşti au depus dosare pentru obţinerea scutirii de la plata impozitelor şi taxelor locale. Dosarele au cuprins adlietram cerinţele din actele normative, fapt pentru care aceştia beneficiază de scutire pe 3 (trei) ani în limita a 200.000 euro aşa cum prevede legea.

Subliniem faptul că, niciun agent economic din Parcul Industrial Ploieşti nu s-a prezentat la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti, pentru a purta discuţii cu reprezentanţii instituţiei noastre în anul 2014 sau 2015. Singura „situaţie conflictuală” existentă între rezidenţii Parcului Industrial Ploieşti şi instituţiile locale a fost transmiterea unei înştiinţări comunicate din partea unui număr de agenţi economici care funcţionează în Parcul Industrial Ploieşti către Consiliul Local al municipiului Ploieşti, prin care se arătau nemulţumirile acestora cu privire la neacordarea scutirii de la plata impozitelor şi taxelor locale. De la acel moment nu există nicio plângere sau sesizare din partea rezidenţilor din Parcul Industrial Ploieşti, înregistrată la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti.

Mai mult de atât, un singur agent economic a atacat în instanţă decizia de impunere privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2014, la primul termen de judecată instituţia noastră având câştig de cauză.

Astfel, vă comunicăm că, având în vedere că în Parcul Industrial Ploieşti există societăţi care beneficiază de scutire de la plata impozitelor şi taxelor locale, pe baza dosarelor depuse, la Ploieştise aplică prevederile art.20 din Legea nr.186/2013 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale.”

sursa: Stop Infractori

 

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO – A fost dispusă evacuarea blocurilor din apropierea craterului adânc de doi metri format pe o stradă din Slănic

O stradă din oraşul prahovean Slănic s-a prăbușit, formându-se un crater cu adâncimea de doi metri pe o suprafață...
Sari la conținut