Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunţat care sunt tronsoanele de austostradă și de drum expres care vor fi date în folosință în 2021.
Ministrul Transporturilor a anunțat marți, la DigiFM, care sunt tronsoanele de austostradă și de drum expres care vor fi date în folosință în 2021.
*Sebeș -Turda, 25 de km, lucrare care a început în 2015 și trebuia să fie finalizată în 2 ani.
*Craiova – Pitești, un tronson de 40 de km cu varianta ocolitoare la Balș și Slatina (lotul 2).
Luni a fost emisă autorizația de construire pentru primul sector de 17 km de la Craiova la Balș. Lotul unu ar putea fi gata anul viitor.
Lotul 3 e semnat cu același constructor de la lotul doi. Lotul patru a fost în proceduri de contestații. Se trimite din nou câștigătorul și se semnează contractul, a anunțat ministrul.
*Un sector de 10 km din autostrada A3 Transilvania, la Târgu Mureș.
*Varianta de ocolire Satu Mare (drum expres) pe o porțiune de 12 km.
Când va fi gata Autostrada Moldovei
„Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. În luna mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău.
După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul acesta Bacău-Pașcani.
Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții. Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate.
Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată. În afară de A7 lucrăm și pe A8 să scoatem capetele autostrăzii la licitație. Să dăm drumul la capătul dinspre Târgu Mureș și cel dinspre Târgu Neamț.”, a declarat ministrul Transporturilor.
Autostrada de pe Valea Prahovei, la stadiul de proiect tehnic
Ministrul Cătălin Drulă a anunțat că a fost semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii Valea Prahovei. Doar această etapă ar urma să dureze doi ani și jumătate.
„Am semnat contractul pentru proiectul tehnic Ploiești – Brașov. Sper să livreze un material de calitate. Este același care face A7 de la Ploiești la Bacău. Am discutat să se concentreze pe un traseu modern în zona critică cu un tunel de 4 km la Bușteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Cred că varianta cu tuneluri este cea care ar ajuta și turismul. I-am rugat să ne predea zone de documentație mai repede, de exemplu la Comarnic.
Nu o să dureze câteva luni. Termenul contractual pentru documentație este de 2 ani și jumatate. Sper ca pe anumite sectoare să fie gata mai repede. Sunt interesate firme mari din Europa pentru acest proiect. Stabilind exact traseul poți obține un preț mult mai bun.”, a declarat ministrul.
Autostrada Sibiu-Pitești
Termenul optimist pentru finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești este de 5 ani, spune ministrul, care precizează că unele tronsoane ar putea fi date în circulație mai repede.
„Sibiu-Boița va fi gata la finalul anului viitor. La Pitești-Curtea de Argeș, lotul cinci, e semnat contractul cu o firmă italiană, într-o lună, maxim două, încep lucrările acolo.
Tronsonul patru, mai dificil, de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo au tot fost contestații, înțeleg că în 2-3 zile se dă câștigătorul din nou, vedem dacă mai sunt contestații, vom vedea când semnăm contractul. Acolo este un tunel mare, o lucrare grea.
De la Tigveni până la Boița, această zonă cu adevărat critică, sunt loturile doi și trei. Lotul doi este mai greu pentru că e Defileul Oltului cu multe tuneluri, trei e greu pentru că este terenul instabil.
Sunt proceduri de licitație lansate. Sunt 15 companii interesate. Se va alege o listă scurtă din care se aleg 5-6 firme care merg în licitarea finală.
Va fi cel mai greu proiect din România. Este un termen optimist să fie gata în 5 ani, unele tronsoane vor fi gata mai repede.”, a declarat Cătălin Drulă.