Foto cu caracter ilustrativ

Tragedia petrecută ieri pe Centura de Vest a Ploieștiului a trezit reacții din partea oamenilor din toate colțurile țării. Redacția noastră a primit zeci de mesaje, majoritatea de la persoane care au lucrat pentru diverse firme de transport și acum rup tăcerea. Oamenii vorbesc despre condițiile inumane în care sunt obligați să muncească: conduc zi de zi, peste 15 ore și iau în mașini mult mai mulți oameni decât numărul de locuri disponibile. Oamenii s-au revoltat împotriva patronilor firmelor de transport și majoritatea par a da vina pe deținătorul societății SC Darco Impex SRL pentru tragedia petrecută ieri.

Vă prezentăm mai jos o parte din mesajele pe care ni le-au trimis cititorii:

Am circulat si eu cu aceasta firma si au conditii mizere (oameni in picioare, nu mereu iti dau bilete dar banii îi iau, au soferi putini si ii obliga sa faca curse continuu si multe altele). Pana acum un an sau doi aveau autobuze vechi care scoteau fum si inauntru autobuzului caldura nu aveau, etc. Are mare dreptate tanarul care a declarat aceste lucruri la fata locului. Un singur autobuz la o cursa ce trece prin 5 sate (comune). Mergeti dimineata si filmati fara sa stie dar nu acum ca sigur acum or sa bage mai multe autobuze la o singura ora ca au inima cat un purice. Soferul autobuzului implicat, Nicolae, nu a avut nici o vina, patronul este de vina ca il obliga sa faca curse non-stop si nu are autobuze bune. Mergeti in satele pe unde au ruta si intervievati satenii (Coada Izvoarelor-Manesti-Cocorasti Colt-Stancesti-Tirgsou Vechi) sa vedeti ce spun.
multi patroni angajeaza pentru transport local pensionari de 60-70 de ani care accepta sa manance rahat pe 1000 de lei pe luna.
Niste ordinari! Se gandesc doar la banii care le intra in buzunar. In rest, conditii zero. Autobuzele sunt intr-o stare deplorabila. Probabil manjeste cu bani pt a obtine autorizatiile de functionare. (La fel cum a si castigat licitatia la Consiliul Judetean pt aceasta zona). Din 6 ani de mers cu unul din autobuzele detinute de aceasta firma, care se pare ca este in insolventa, desi un abonament pe luna este de peste 200 ron, nu prea am vazut lipsa de clienti. La orele de varf, nici sa nu te gandesti sa stai jos. Oamenii stau in picioare, ii transporta ca pe niste cartofi. Iar daca faci urat si iti ceri dreptul (pt asta platesti), risti sa nu te mai ia. Am asistat la multe divergente intre patron si clientii nemultumiti (care credeti-ma ….sunt destui). Totul este politic….din pacate.
barbatul din videoclip spune adevarul. este un consatean de-al meu si stim cu totii foarte bine care sunt problemele acestei firme. patronul detine controlul asupra cumunei noastre si a celor invecinate precum coada izvorului, cocorasti colt, zalhana, tg-vechi, stancesti si pe langa acestea mai are curse si in alte localitati. am vazut adesea autobuzele de pe traseele noastre cu tot cu soferii nostri facand trasee tiferite. autobuzele sunt jalnice, orar foarte prost, si valoarea unui abonament este de aproximativ 200 de lei; tinand cont ca este un traseu de 10 km din tg-vechi de unde locuiesc pana in ploiesti mi se pare un pret exagerat. majoritatea autobuzelor sunt full deoarece sunt curse rare si prea multi oameni fac naveta ca nu au alte posibilitati. eu am facut naveta in cei 4 ani de liceu cu aceste autobuze si eram nevoita sa plec la 5 dimineata de acasa ca sa ajung la timp la ore (intram la ora 7, terminam la 12) si ajungeam acasa la ora 15 deoarece nu aveam alta optiune. autobuzele de la 6 dimineata 12, 15 , 19 si 20 sunt atat de pline incat autobuzul abia se misca. abia avem loc si stateam inghesuiti. nu a avut loc niciodata un control al acestor autobuze. pe nimeni nu intereseaza cate zeci de pasageri sunt inghesuiti si pusi in pericol… pe ei ii intereseaza doar sa taxeze. autobuzul din accident este unul dinte autobuzele aflate in stare cat de cat ok, in schimb exista autobuze care circula de cand aveam eu doar cativa anisori. au mai avut loc accidente cu autobuzele de pe aceste trasee dar nu au avut victime. de exemplu, acum cativa ani unul dintre autobuze a derapat iarna si a intrat intr-un sant. nimeni nu poate sa faca nimic , sa schimbe ceva, deoarece patronul a avut cateva „avantaje” dupa revolutie si a preluat aceste trasee si de atunci numai acesta firma are aceste rute. este imposibil sa se ajunga sa se musamalizeze chiar si un astfel de accident …. sper ca cineva sa ia masuri in legatura cu aceasta problema grava.
Buna seara!
Si pe traseul facut de Marin Stelian e aceeasi problema: mai multi pasageri decat numarul de locuri; un singur sofer care e muncit enorm si batjocorit de patron in fata pasagerilor. Plus ca acest patron se poarta extrem de urat cu pasagerii care indraznesc sa ii spuna ca sunt conditii nelegitime de transport.
sunt probleme si la nivel de Comuna Manesti…aceeasi firma de transport a castigat licitatia pe cele doua rute Ploiesti-Manesti….e mult putregai!!!!Luati masuri!
9 ani am facut naveta cu autobuzele de la aceasta firma, ne transporta ca pe niste saci cu cartofi, ca pe niste sardine intr-o conserva. Pe langa faptul ca n-ai loc sa misti un deget, iarna e mai frig ca afara, iar vara nu se poate respira din cauza caldurii, plus ca unii dintre soferi nu-s atenti la drum (numara banii) si sincera sa fiu cred ca si de data aceasta s-a intamplat la fel, banuiesc ca soferul n-a fost atent la drum, ci a asezat banii. Oricum la cate pile are patronul sigur va scapa foarte usor ca de fiecare data.
Mai exista o firma de transport care face rute din comunele invecinate ale ploiestului in Ploiesti si anume SC Vinotrans SRL , aceleasi probleme, eu am facut naveta 4 ani la ploiesti cand eram la liceu si erau oameni mai multi in picioare decat pe locuri daca nu chiar dublu, in ciuda reclamatiilor tot nu s-a rezolvat nimic, mi-as dori cu ardoare ca aceste probleme de genul asta sa se rezolve. Sunt masini foarte vechi, foarte prost intretinute, le pot compara cu niste bombe pe roti. Chiar mi-as dori sa se faca o verificare amanuntita la toate firmele de transport de genul asta. Patronii isi vor doar profitul nu ii intereseaza de viata oamenilor!!
Am muncit trei ani, 9 ore pe zi, de luni pana lunj, astea sunt conditiile..
În perioada 2004-2009 am fost angajat al unei companii de transport public de persoane care executa transport pe ruta Ploiești-Rafov. Eram singurul şofer pe toată durata, adică de luni de la orele 04,30 de când porneam autobuzul și până seara la ora 21,30 când îl opream în parcarea de lângă un peco, deci de luni pana vineri. Program non stop, doar eu (aproximativ 15-16 ore pe zi).Un singur șofer pe traseu timp de 5 zile. Am lucrat astfel timp de 4 ani pe acel traseu fără şofer de schimb, cu toate că am solicitat conducerii un coleg care sa mă suplinească. Și încă 1an am fost trecut pe alte trasee pe care le administra acea societate. La sfârșitul de săptămâna, vinerea când mă dădeam jos de la volan, mă clătinam pe picioare de oboseală. Patronul nici nu vroia să audă că sunt obosit, el cerea mereu bani. Am primit și o amendă pe care nici acum nu am plătit-o ptr că am intrat în Ploiești cu autobuzul și ptr care se plătește o taxă (obligația firmei), dar de amendat am fost eu, fără ca măcar să știu că există o astfel de taxă. Ptr el, nu conta câte locuri avea autobuzul, trebuia să-i aduc cât mai mulți bani, oamenii puteau sta ca sardinele în conserva, nu mai conta. Până și abonamentele pe care la presiunea călătorilor a trebuit să le emită, au fost calculate în așa fel încât să nu fie benefice. Adică călătorii ajungeau să plătească pentru un abonament mai mult decât ar fi dat pe bilete până la sfârșitul lunii. Am fost dat afară ptr a aduce alți șoferi mai tineri și neexperimentați ptr că patronului i se tot părea că nu vin destui bani. Asta este, acum lucrez la altă firmă ptr alți hoți, mai mari decât celălalt. Este vorba de G.F.R., unde cu toate că am terminat o facultate cu licență, nu doresc să mi se acorde un post adecvat pregătirii, dar culmea culmilor, o femeie de serviciu, a fost avansată pe post de tehnician, devenind astfel șefă peste mine, eu fiind ținut tot în postul de șofer. Ar fi multe de spus. …trăim în România și asta explică multe. ….
Buna seara! Am lucrat la C&I din Bucuresti! Si la fel este la toate firmele de transp persoane! Isi bat joc efectiv de calatori si de angajati in acelasi timp!
Si eu am fost sofer la o firma suceveana de profil, 3 ani. vlad este numele meu, luatul oamenilor in picioare este obligatoriu din prisma patronilor, cat priveste controalele i.s.c.t.r, se stie de ele dinainte, am condus cu 60 de pasageri si 18 ore incontinuu, de aici si oboseala…ar trebui sa se oblige folosirea cardului tahograf inclusiv pe distante mici…

8 COMENTARII

  1. Sunt una dintre victimele accidentului de pe centura de vest a Ploiestului, am fost in autobuz impreuna cu mama mea, am stat amandoua pe canapea undeva in spate. Multumesc lui Dumnezeu am scapat amandoua doar cu cateva rani usoare… Amandoua facem naveta zilnic cu aceste autobuze. Am tot vazut atat pe siteul đumneavoastra cat si pe alte siteuri cum lumea acuza patronul ca ar fi de vina pt tragicul accident, dar acum, ma intreb eu, ce vina poate avea patronul daca soferul nu a fost atent, i s-a facut rau ori a fost vreo defectiune tehnica la masina??? Nu inteleg de ce toata lumea sare la gatul patronului si nu inteleg de ce tot acuza ca masinile sunt intr-o conditie deplorabila cand toate masinile sunt intr-o stare tehnica foarte buna… Iar conditiile mizere la care fac ei referire (scaune rupte, coji de seminte pe jos, guma lipita pe canapea, etc) sunt facute tot de acesti calatori… eu una tot timpul am primit bilet la urcare in autobuz. Nu stiu ce sa mai zic, dar eu cred ca acest patron este nevinovat si in aceste momente grele pt toata lumea in loc sa fie sprijinit este huiduit pt ca omul trebuie sa arunce vina pe cineva, dar nu are pe cine altcineva deoarece soferul autobuzului din pacate este mort, ca altfel ce ar fi patit si acesta…

  2. De cei de la DST nu se leaga nimeni??? Au niste masini jalnice si merg cu lume in picioare, cursele din Parcul Industrial se fac in ultimul hal, lumea sta un picioare in autobuze, acestea au o stare tehnica proasta, dar degeaba daca se da dreptul unde este nevoie( rar) sau la statiile de revizie periodica si cat totul este un joc politic (ai spate nu se baga nimeni peste tine)

  3. Aceste masini sunt inumane. Nu este prima data cand se intampla asa. Ai mai fost accidente dar nu asa grave. Aceste masini sunt niste darapanaturi. In mers sa iasa roata si sa depaseasca masina numai la firma asta sa pomenit. Patronul injura, loveste pasageri. Masini fara calduta, jegoase.

  4. A trebuit sa se intample o tragedie pentru ca cei ce circula cu aceasta firma sa rupa tacerea vizavi de autoritati. Pana unde trebuie sa mai mergem cu prostia? Acel autobuz nici macar nu era inmatriculat…. avea mumerele de la altul identic care era in garaj pentru reparatii…..

  5. Sunt un prieten al baiatului care a dat interviu la locul accidentului am facut naveta pe traseul Tirgsorul Vechi-Ploiesti si in perioada liceului si dupa ce m-am angajat.Soferul care pleca la cursa de 5.15 dimineata era si la cursa de 20.00. In perioada anului scolar e un infern in aceste autobuze stateam inghesuiti cate odata deabia se inchideau usile autobuzului.Autobuzele sunt vechi cursele sunt rare si ca sa isi bta joc de oameni cateodata la cursa de 20.00 trimetea un autobuz mic pana la manesti in care incapeau 30 de persoane pe scaune si in autobuz erau mai mult de 70 si trecea pana la manesti prin 6 sate.Dupa ce patronul si-a angajat fiul ca sofer a trebuit sa plec cu o cursa mai devreme la serviciu pentru ca el nu se trezea ca sa faca cursa de 6 dim.Se duceau oamenii din satul Tirgsor sa il trezeasca si intarzia si mai bine de jumate de ora,ce ii spuneam sefului la servici `ca nu sa trezit soferu´. In plus patronu isi insulta pasagerii care comenteaza si se revolta la fel face si taxatoarea care lucreaza pe autobuz,nu cuva sa ii spui ceva,risti sa te lase in statie.Il doare undeva pe patronul acestei firme de sateni,el mereu a vrut sa iasa bani nu sa creeze si conditii. Ar trebui scotocit umpic de autoritati ca sa afle lumea cum a obtinut el licentele de transport pentru aceste trasee incepand de la primarii,consiliu judetean si mai sus.Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei adormiti si plecati plecati prea devreme din aceasta lume.

  6. sunt multe de spus si multe de enumerat dar cine sa ne asculte?????? ideal ar fi k patronul acestei firme d a r c o i m p e xsa se duca la puscarie aniiii buniiiii k si fiul lui ,un PROST CU 8CLASE,sa plateasca pt toate victimele!!!!!!

  7. ICSTR-ul este mana in mana cu mafiotii -patronii de transport persoane. Patronii sunt adevaratii criminali, nu ii intereseaza siguranta ci numai profitul. ITP false, asigurari false, licente false. In fiecare luna seful politiei ia spaga si politia inchide ochii. Asa este in toata tara. Am lucrat 2 ani de zile la un gunoi de om si ma trimitea in curse fara frane, de vreo cateva ori cadeau usile de la masini ( erau microbuze). Oamenii stateau claie peste gramada. Cat despre bilete, nu se putea fura, aveam taxator si camere. Plus ca iti trimitea 2-3 persoane calatori si aia se puneau langa sofer. Nu dati vina pe soferi ca muncesti o luna si se facea ca nu are bani sati plateasca salariu. Nimeni nu are contract de munca cum deschideai gura te dadea afara. Erau zeci ca tine care asteptau sa munceasca. Mana in mana cu primarul localitatii , cu seful de la ARR si cu seful de la circulatie. Intradevar un deputat l-a ajutat sa-si ia traseele, am fost de fata cand l-a sunat in 2012 atunci cand s-au scos traseele la licitatie. Praful sa se aleaga de oasele lui!

  8. La licitatii firmele se prezinta cu masini noi, sau cat mai noi, pentru punctaj maxim, dupa care traseul este facut cu vehicule istorice, i.s.c.t.r. .stie exact despre ce vorbesc! Dar ploua, ninge, vine mos ene, asta se intampla, eram instiintati de venirea lor de regula, sau ne anuntam intre noi, sa nu ne rupa cu amenzile, ca deh…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here