Consiliul Judeţean Prahova a organizat astăzi conferinţa de lansare a proiectului european pentru reabilitarea a aproximativ 12 din totalul de 63 de kilometri ai reţelei primare de termoficare din Ploieşti. Investiţia e evaluată la aproape 115 milioane de lei, iar contractul de proiectare şi execuţie ar putea fi semnat la finalul acestei veri.
Proiectul european este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, având o valoare totală estimată de puţin peste 114.750.000 de lei, din care cea eligibilă este de 93.135.719 lei, iar cota de cofinanţare eligibilă a beneficiarului este de 1.862.714 lei.
Investiţia vizează modernizarea a 12 kilometri de traseu, din totalul de 63 de kilometri, cât măsoară reţeaua primară de transport a agentului termic. Având în vedere că vorbim de conducte tur-retur, vorbim, în total, despre modernizarea a 24 de kilometri de ţevi, pe mai multe tronsoane, atât supraterane cât şi îngropate pe sub străzile din Ploieşti, fiind alese pentru a intra în programul de lucrări tocmai porţiunile pe care au existat cele mai mari pierderi.
Contractul pentru proiectare şi execuţie va avea o durată de 24 de luni, iar autorităţile estimează că acesta ar putea fi semnat spre finalul verii.
„Sistemul primar de transport al agentului termic este unul de tip radial, arborescent. Reţelele primare sunt amplasate suprateran pe aproximativ 37% din lungimea lor şi subteran – restul de 63%, amplasate în canale vizitabile sau nevizitabile. Întreaga reţea de transport se compune din şase magistrale, cu o lungime totală de 63 de kilometri de traseu. Prin acest proiect, Consiliul Judeţean intenţionează să reabiliteze tronsoane prioritare ale reţelei primare, în lungime totală de 24 de kilometri, reprezentând aproximativ 12 kilometri de traseu. În stabilirea tronsoanelor propuse pentru reabilitare s-au avut în vedere reabilitarea porţiunilor montate aerian în cazul cărora pierderea de căldură este mult mai mare, reabilitarea tronsoanelor care alimentează mai mulţi consumatori, reabilitarea tronsoanelor care supratraversează căile ferate, pentru a se evita eventualele avarii, şi magistralele şi tronsoanele pe care s-au produs cele mai multe avarii. Reabilitarea trebuie să înceapă de la sursă, pentru a putea face redimensionarea anumitor tronsoane, astfel încât să se asigure o circulaţie normală, iar pierderile să fie reduse cât mai mult”, a explicat Adrian Stoichiţă, reprezentantul unităţii de implementare a proiectului. Proiectul propune şi introducerea unor sisteme pentru detectarea rapidă şi precisă a avariilor.