In perioada  sarbatorilor de iarna , CJPC PRAHOVA  va intreprinde , pe langa actiunile   curente , cuprinse in planul de  lucru al institutiei, si o serie de actiuni , de control si supraveghere pe piata , specifice acestor sarbatori , actiuni ce au ca scop o mai buna protectie a consumatorilor  din  judetul Prahova .

De precizat faptul  , deosebit de important , ca toate aceste actiuni ,  regasite in  aceasta prezentare ,se afla  in derulare  pe toata  perioada sarbatorilor de iarna , unele aflandu-se  intr-un stadiu mai avansat  de lucru ( la care avem si rezultate  partiale  ale actiunilor de control ), functie de  prioritizarea  impusa  si de  ANPC.

  • Modul de respectare a prevederilor legale  privind  siguranta  jucariilor , inclusiv la  comertul online .

Pana in prezent ,au fost verificati un numar de  23  de  operatori economici din mun Ploiesti si de pe raza  jud Prahova .

In urma  controalelor  intreprinse , s-au  constatat  deficiente    privind  :

-lipsa ,de pe eticheta  jucariei ,a denumirii  comerciale   sau marca inregistrata a  producatorilor si /sau importatorilor  si adresa la care  pot fi contactati ;

-nu au  putut  fi prezentate  rapoarte de incercari,  traduse in limba romana  , pentru  unele  jucearii expuse la  comercializare ;

-s-au identificat la  comercializare , jucarii  al caror par  se  desprindea   cu mare  usurinta la manipulare , existand pericolul  ca acesta sa fie inhalat sau inghitit  de  catre utilizatorii acestor  jucarii ( copiii) ;

-lipsa traducerii,in limba  romana, a avertismentelor sau a instructiunilor de utilizare  , existente  pe eticheta  jucariilor ;

-au  fost identificate la  comercializare  jucarii , la oferta speciala , fara a se putea  justifica , in realitate ,aceasta  oferta ;

– lipsa pret de  comercializare   afisat la raft .

Au  fost aplicate  sanctiuni contraventionale  in valoare  totala de  75.500 lei  si s-au dispus masuri  de  oprire temporara de la comercializare , pentru jucarii in valoare    de 108.000 lei si oprirea definitiva  de la comercializare , pentru jucarii  in valoare de  3.475 lei.

2) Modul de respectare  a prevederilor legale  privind protectia  consumatorilor la comercializarea  produselor  din carne

Pana in prezent ,au fost verificati un numar de  25  de  operatori economici din mun Ploiesti si de pe raza  jud Prahova .

In urma  controalelor  intreprinse , s-au  constatat  deficiente    privind  :

-comercializarea de  alimente ( pulpa de porc )  cu  data  limita de consum  depasita;

-nu se respectau  conditiile de pastrare –depozitare   prescrise de producator , procedandu-se la  schimbarea starii termice (  din produs  refrigerat in produs  congelat);

-lipsa etichete  cu denumirea si adresa  producatorului , denumirea produsului , ingrediente , data fabricatiei  si data  limita de consum , la produsele  expuse la  comercializare ;

-la un supermarchet , la  raionul    de produse  cu pret  redus , cu termen  scurt de valabilitate , produsele aveau acelasi pret   ca la  raionul de produse  specifice , reducerea de pret , practic  neexistand in realitate;

-au fost depistate la  comercializare , diverse sortimente de salam , aflate la promotie (1+ 1  gratis ; 2+1  gratis ) la care nu  exista  produsul  singular expus la raft , pentru a se putea face  comparatie in vederea verificarii veridicitatii promotiei;

-lipsa afisare preturi de  vanzare la raft.

 

3)Conformitatea , modul de etichetare  , prezentarea si publicitatea  alimentelor specifice  sarbatorilor de iarna

Pana in prezent ,au fost verificati un numar de  10  de  operatori economici din mun Ploiesti si de pe raza  jud Prahova .

In urma  controalelor  intreprinse , s-au  constatat  deficiente    privind  :

–comercializarea de  alimente cu  data  limita de consum  depasita;

– nu se respectau  conditiile de pastrare –depozitare   prescrise de producator ;

-comercializarea  de  produse de cofetarie , care nu aveau inscriptionate  toate ingredientele  continute si  nu aveau inscriptionate  produsele alergene ;

-lipsa afisare  pret de vanzare la raft si a pretului pe unitatea de masura.

Pana in prezent  , au fost aplicate sanctiuni in valoare totala de  70.000 lei , actiunea   fiind in plina derulare .

4) Verificarea respectarii prevederilor legale  privind protectia  consumatorilor la comercializarea  grirlandelor electrice  si a lumanarilor de décor , inclusiv la  comertul online( actiunea aflandu-se  in derulare , neavand ,inca ,  rezultate partiale  ale actiunilor  intreprinse ).

5) Verificarea respectarii prevederilor legale  privind protectia  consumatorilor la comercializarea   metalelor si pietrelor  pretioase .

6) Dat fiind faptul  ca in perioada  sezonului de iarna , statiunile  de pe Valea Prahovei  sunt   foarte  solicitate de catre turistii interni si externi ,  consideram ce se impune , cu necesitate  , o mai atenta    supraveghere  a  modului de desfasurare a  activitatilor  operatorilor economici, ce   functioneaza  in aceasta zona turistica , asigurand  un control , mai strict  ,al    calitatii produselor si serviciilor si a modului de comercializare /prestare a acestora ,astfel incat  consumatorii sa fie mai bine protejati .

In acest sens  ,Autoritatea Nationala Pentru Protectia Consumatorilor , impreuna cu  CRPC REGIUNEA SUD MUNTENIA  PLOIESTI, constituie   un COMANDAMENT  DE IARNA ,  unde se reuneste un corp  operativ de control  ,  format din  comisari ai institutiei noastre .

Si in acest an ,CJPC Prahova a infiintat si gestioneaza aceasta structura de control intitulata :“Comandamentul de iarna -2016, ce va  functiona in perioada  19.-23.12.2016 , respectiv  03-07.01.2017 ,   verificand indeaproape si monitorizand , pe perioada functionarii sale  , activitatea  operatorilor economici din  toate  zonele  turistice  din jud Prahova,  precum si toate locatiile  de alimentatie publica  si cazare  unde se va organiza   Craciunul si revelionul.

Pe toata aceasta perioada, in cadrul Comandamentului  de iarna se vor controla  :

-calitatea si conformitatea  serviciilor de cazare  turistica si de alimentatie publica  din zonele turistice ;

– calitatea  si  conformitatea   partiilor de schi  ;

-calitatea si conformitatea  serviciilor de  transport  pe cablu;

-calitatea si conformitatea  serviciilor  de  inchiriere  echipament sportiv pentru turisti  ;

–calitatea si conformitatea produselor alimentare si nealimentare, comercializate  prin magazine si centre comerciale  din zona ;

-calitatea si conformitatea produselor comercializate  prin  targuri , tarabe amenajate pe marginea drumurilor si prin  bazaruri  .

-calitatea si conformitatea  serviciilor  ce tin  de organizarea  evenimetelor  mari din aceasta perioada : Craciunul si revelionul .

 

Pentru solutionarea operativa si eficienta a reclamatiilor consumatorilor ,institutia noastra va pune  la dispozitia   acestora ,  doua numere de telefon(0244/576436  si 021/9551) , cu tarif normal , precum si adresa de  e-mail : [email protected] ,  unde pot reclama orice  problema  pe care  o intampina in relatia lor cu operatorii economici   din zona .

De asemenea ,s-au constituit echipe de control , specializate  pe problematici de control , care  vor   verifica , in regim  de urgenta , orice astfel de  sesizari si reclamatii .

 

De precizat  si faptul ca , in toata aceasta  perioada  , institutia noastra  se afla in situatia  de a face eforturi  deosebit de consistente , dat fiind faptul  ca , pe langa actiunile  specifice  , este  nevoita  sa   solutioneze   un numar  foarte mare de  reclamatii privind  comertul online  de tip “Blak Friday”( circa  600   de petitii , inregistrate , incepand cu data de  25.11.2016 , pana in prezent).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here