Pentru prima dată în ultimii ani, ploieștenii nu au mai beneficiat iarna aceasta de subvenție la căldură, fapt care a dus la o majorare a facturilor cu aproximativ 60 de lei! În timp ce aleșii locali spun de luni bune că Ploieștiul nu mai are bani, sursele din mediul administrativ spun că în realitate ar fi vorba de o nepăsare, sau chiar de o incompetență, întrucât municipalitatea a avut excedent bugetar în 2018, adică bani rămași necheltuiți.

Subvenția la căldură pentru o lună costa municipalitatea aproximativ 3,3 milioane de lei, în timp ce excedentul bugetar pentru 2018 este de 3,5 milioane de lei. Adică bani ar fi fost, iar municipalitatea putea să ajute ploieștenii să nu plătească facturi majorate pentru căldură (detalii aici).

sponsor
sponsor
sponsor
sponsor

Veolia Energie solicită la ora actuală o majorare cu 50 de lei a tarifului la termie. Deși primarul Adrian Dobre (PNL) spune că nu este de acord ca oamenii să plătească mai mult, omită să spună că ploieștenii deja scot din buzunar cu 60 de lei mai mult, lunar, față de anul trecut. Nici viceprimarii Cristian Ganea (PSD) și George Pană (ALDE) dar nici consilierii locali nu au spus nimic pe acest subiect, toți aleșii locali alegând să ignore facturile mărite la căldură pe care le-au plătit deja ploieștenii în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2018.

Reporterii ziarului Incomod i-au contactat pe primarul Dobre și pe viceprimarii Ganea și Pană, pentru a-i întreba de ce nu s-a acordat subvenția sau dacă se va acorda pentru luna februarie. Inițial nici unul din cei trei nu a răspuns la telefon, iar ulterior viceprimarul Ganea a revenit cu un punct de vedere, prin care a dat vina pe primarul Dobre. Citește aici ce a declarat viceprimarul Cristian Ganea!

Ulterior, și primarul Adrian Dobre a revenit cu un apel și a declarat că deși primăria a terminat anul cu excedent bugetar, în realitate mai multe facturi erau neplătite, valoarea acestora depășind excedentul.

Primarul Adrian Dobre spune că la finalul lunii noiembrie 2018 primăria avea un deficit bugetar de peste 23 de milioane de lei și că de abia pe 10 decembrie au venit banii de la Direcția Regională a Finanțelor Publice, 12 milioane de lei. Chiar și cu acești bani primiți, edilul spune că nu putea fi acordată subvenția pentru că primăria avea acel minus de 23 de milioane de lei, compus din plățile către SGU, TCE, salarii, bănci.

Ulterior, pe data de 14 decembrie a fost ședința Consiliului Local în care s-au distribuit banii adunați, pe de-o parte cei de la Direcția Regională a Finanțelor Publice, pe de altă parte bani luați de la SPFL, dar chiar și așa primarul Dobre spune că banii nu acopereau plata tuturor facturilor.

Adrian Dobre spune că pe data de 21 decembrie în trezorerie primăria avea pentru funcționare, unde ar fi intrat și subvenția dacă ar fi fost votată, doar 200.000 lei, în timp ce la dezvoltare mai erau aproximativ 2,3 milioane de lei. Până la data de 31 decembrie au mai intrat bani din încasările prin SPFL și de la subordonate, aproximativ încă 600.000 lei, mai spune edilul-șef.

“Practic pe funcționare am avut un milion de lei și pe dezvoltare două milioane și jumătate de lei. La momentul acela, pe 21, încă mai aveam facturi pe funcționare de aproape două milioane jumătate și pe dezvoltare de 1,8 milioane”, spune primarul care a mai declarat că nu a funcționat programul prin care se fac aceste plăți, astfel că facturile nu au putut fi achitate, iar ulterior trezoreriile au fost închise.

“Toate facturile erau în termen, dar mai rămăsese o factură de la TCE, una de la Electrica, de la RASP, iar pe partea de dezvoltare era o factură destul de mare, care acoperea cam 80% din suma rămasă în buget, de la consultantul care ne-a depus proiectele pe fonduri europene. Nu aveam cum să dăm o hotărâre de consiliu local (n.r. pentru subvenție) când teoretic și practic aveam cheltuieli de buget mai mari decât veniturile și aveam mai puțini bani în trezorerie decât facturile pe care le aveam în contabilitate”, mai explică Adrian Dobre.

“N-am plătit nimic până ieri când s-a deblocat trezoreria, ieri am achitat TCE, azi Electrica și parcă RASP-ul, urmează să facem și plata pe factura pe dezvoltare și au mai fost și alte contribuții, mărunțișuri. Banii respectivi au rămas în trezorerie și-i folosim pentru plăți conform regulii 1/12 din bugetul anului trecut, astfel că am făcut și aceste plăți.

Pentru lunile acestea problema este în felul următor: eu nu știu pe ce buget să mă bazez. La ora actuală nu avem un buget aprobat la nivel național, nu putem ști care sunt sumele care ne revin, nu știm nici măcar procentul pe care ar trebui să-l primim din IVG.”, a mai spus primarul Adrian Dobre care susține că anul acesta, întrucât în legea bugetului nu se vorbește despre compensarea pierderilor rezultate din scăderea impozitului pe venit, primăria ar putea primi mai puțini bani și astfel ar avea venituri mai mici decât cele din anii anteriori.

“În primul rând nu putem să mai prindem această subvenție anul acesta atâta timp cât noi nu avem o fișă de buget, iar din păcate neaprobându-se bugetul la nivel național anul trecut, iar noi până la sfârșitul lunii ianuarie, începutul lunii februarie să fi aprobat bugetul nostru, noi nu putem să facem alte cheltuieli, decât raportul acela de 1/12 față de anul trecut.

Problema este că nu numai aici ne afectează, ci inclusiv la investiții, pentru că nu putem demara de exemplu licitații sau proiecte, atâta timp cât nu avem prevedere bugetară, măcar o sumă de bani”, a mai declarat Adrian Dobre care a explicat că bugetul local va fi votat la 45 de zile după ce va fi votat cel național.

“Dacă ne uităm și facem o comparație, în 2015, 2016, 2017 a existat excedent, anul acesta am muncit și am tras de proiecte și de investiții, iar excedentul care ne-a rămas nu este nici a 20-a parte din excedentul pe care l-am avut anul trecut, comparativ și cu Consiliul Județean și așa mai departe, unde excedent a rămas o sumă foarte mare”, a mai spus primarul Adrian Dobre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here