fbpx
sâmbătă, aprilie 20, 2024
spot_img

Cum faci să nu iei țeapă de Black Friday. Sfaturi pentru cumpărători

Citește Și

- Reclamă -
Comercianții lansează, în luna noiembrie, campania Black Friday. Teoretic, magazinele ar trebui să facă reduceri importante la prețuri. Practic, în multe cazuri, nu este deloc așa. 

Ce trebuie știut:

*În primul rând, indiferent dacă este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

- Reclamă -

*Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

*Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi încheiat în momentul în care plăteşti şi primeşti produsul. În cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi încheiat în momentul confirmării, pe suport durabil (de obicei pe mail), de către profesionist, a acceptării comenzii tale.

*În ce priveşte renunţarea la contract, în cazul magazinelor fizice, acest lucru nu este permis, fiind acceptată doar renunţarea la achiziţia produsului online, în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. În acest din urmă caz, dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, va trebui să plăteşti tu returul. Comerciantul este obligat să-ţi ramburseze preţul plătit (inclusiv costurile de livrare a produsului la tine) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ai renunţat la contract.

- Reclamă -

Există însă anumite cazuri în care nu te poţi retrage din contract, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificaţiile tale sau înregistrările audio, video ori programele informatice.

*Comerciantul trebuie să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ai transmis comanda sau într-un termen mai scurt care ţi-a fost comunicat. Dacă vânzătorul nu a livrat produsele în termenul stabilit, trebuie să îi soliciţi să livreze cat mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, ai dreptul să soliciţi banii înapoi în termen de 7 zile.

*Dacă produsul ajunge la tine deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Poţi solicita în acest caz un nou produs sau poţi renunţa la contract.

Prin urmare, ai dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, dacă produsul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianţi care nu permit acest lucru.

*Regulile privind garanţiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziţionate produsele şi de preţul acestora, online, din magazinul clasic, la preţ redus sau la preţ întreg.

- Reclamă -

*Garanţia legală se aplică pentru orice produs comercializat (cu anumite excepţii, clar stabilite). În momentul în care un produs îţi este vândut, beneficiezi de garanţia legală, fără ca garanţia să fi fost oferită de cineva anume, ci numai în temeiul legii. Garanţia legală este de doi ani, dar, pentru produse a căror durată de viaţă este mai mică de 2 ani, poate fi redusă la durata medie de utilizare a produsului, atât timp cât eşti informat despre acest lucru. Garanţia legală este responsabilitatea vânzătorului, la fel, în temeiul legii.

*Garanţia comercială este cea care ”se dă” suplimentar. Este ceva în plus faţă de garanţia legală şi nu aduce atingere acesteia. O poate da atât producătorul, cât şi vânzătorul. Garanţia comercială poate îmbrăca orice formă: o durată de timp mai mare, rambursarea direct a sumei plătite în cazul apariţiei unui defect etc. Dar nu poate înlocui şi nu anulează garanţia legală.

Sfaturi pentru consumatori

*Fă o listă cu produsele pe care doreşti să le achizitionezi şi cu preţurile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta să eviţi falsele reduceri de preţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat.

*Verifică cu atenţie modul în care este afişată reducerea pe site sau pe eticheta produsului.

*Nu cădea în capcana ofertelor care anunţă mari reduceri de preţuri doar pentru a te atrage să intri în magazin.

*În cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ai ales produsul.

*Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situaţii, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poţi utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ţi recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plăţii. Contactează-ţi banca pentru a afla mai multe amănunte.

sursa: adevarul.ro

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

A fost semnat Protocolul Alianței Dreapta Unită  pentru județul Prahova

Astăzi, 19 aprilie 2024, s-a semnat Protocolul Alianței Dreapta Unită  pentru județul Prahova.În prezența Cătălinei Bozianu, președintele PMP Prahova,...
Sari la conținut