Verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, verificarea stocului existent și a costului de livrare sunt trei dintre regulile de bază pentru cei care fac cumpărături online, potrivit hotnews.ro.

Cel mai important de știut este că, din momentul în care ai primit un produs comandat pe internet, ai dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu ești mulțumiți de el, fără să invoci vreun motiv.

Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.
Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.

 

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

 

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday trebuie citite cu atenție caracteristicile produsului și verificat dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor.

 

Pentru cumpărăturile online:
  • Verificați stocul existent;
  • Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
  • Verificați dacă prețul include și costul de livrare.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:
  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plata și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Cumpărătorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi cumpărătorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

 

Returnarea unui produs

 

Oamenii trebuie să știe că, din momentul în care au primit un produs comandat pe internet, au dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunt mulțumiți de el, fără să invoce vreun motiv.

 

În cazul returnării produsului, cumpărătorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

 

Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plata ca acelea folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

 

Cumpărătorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here