Noul SUV Dacia Duster, a primit doar trei stele în testul de impact Euro NCAP. Motivul este că producătorul a economisit la capitolul siguranță.
Și Suzuki Swift a trebuit să se mulțumească tot cu trei stele.
Aceste mașini arată, de asemenea, ambiții limitate în ceea ce privește protecția pasagerilor, cu niveluri modeste de protecție pentru pasagerii adulți, a declarat Dr. Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.
Protecție pasageri adulți
Compartimentul pentru pasageri al Duster-ului a rămas stabil în testul de coliziune frontală parțială. Citirile de pe manechine au arătat o protecție bună a genunchilor și femurului atât pentru șofer, cât și pentru pasager.
Dacia a demonstrat că un nivel similar de protecție ar fi oferit ocupanților de dimensiuni diferite și celor care stau în poziții diferite. Protecția pieptului șoferului a fost evaluată ca fiind slabă, pe baza citirilor de compresie ale manechinului în timpul testului.
Analiza decelerației căruciorului de impact în timpul testului și analiza barierei deformabile după test au relevat că Duster-ul ar fi un partener benign în cazul unei coliziuni frontale.
În testul de coliziune cu barieră rigidă pe toată lățimea, protecția a fost evaluată ca marginală pentru pieptul șoferului și al pasagerului din spate, pe baza citirilor de compresie ale manechinului. În testul de coliziune laterală și în impactul mai sever cu stâlpul lateral, protecția tuturor zonelor critice ale corpului a fost bună, iar Duster-ul a obținut punctajul maxim în această parte a evaluării.
Dacia nu a furnizat dovezi pentru a demonstra gradul în care Duster-ul ar controla excursia (măsura în care un corp este aruncat pe partea opusă a vehiculului când acesta este lovit din partea opusă). În plus, Duster-ul nu are nicio măsură de contracarare pentru a atenua contactul cap la cap între ocupanții scaunelor din față, astfel încât protecția la impactul din partea opusă a fost evaluată ca slabă.
Testele pe scaunele din față și tetiere au demonstrat o protecție bună împotriva leziunilor de tip whiplash în cazul unei coliziuni din spate. O analiză geometrică a scaunelor din spate a indicat, de asemenea, o protecție bună împotriva leziunilor de tip whiplash.
Duster-ul are un sistem avansat eCall care alertează serviciile de urgență în cazul unui accident. Dacia a demonstrat că ușile ar putea fi deschise în cazul pierderii alimentării din cauza scufundării vehiculului.
Duster-ul are un sistem pentru a preveni impacturile secundare după ce mașina a fost implicată într-o coliziune.
Performanța testului de impact bazat pe copii de 6 și 10 ani
Cu excepția gâtului manechinului de 10 ani în testul frontal, protecția căruia a fost adecvată, Duster-ul a oferit o protecție bună pentru toate zonele critice ale corpului pentru ambii manechini copii în testele de impact frontal parțial și lateral.
Airbagul pasagerului din față poate fi dezactivat pentru a permite utilizarea unui scaun de copil orientat spre spate în acea poziție. Informații clare sunt furnizate șoferului cu privire la starea airbagului, iar sistemul a fost recompensat.
Duster-ul nu are un sistem de detectare a prezenței copilului. Toate tipurile de scaune pentru copii pentru care Duster-ul este proiectat au putut fi instalate și acomodate corespunzător în mașină.
Vezi aici raportul complet euroncap.com despre Dacia Duster 2024.