Încă de luni, cardul de sănătate nu poate fi folosit, din cauza unor probleme tehnice la sistemul informatic. Acestea au fost imposibil de remediat până la această oră.

Deşi reţetele se pot elibera în mod offline, cadrele medicale nu pot verifica dacă pacientul este sau nu asigurat. În acest fel, medicii riscă să plătească reţetele compensate, iar pacienţii sunt nevoiţi să aştepte cu orele primirea unei reţete.

CNAS nu mai are un contract pentru mentenanţa sistemului IT al cardului de sănătate de la sfârşitul anului trecut. Potrivit unui sondaj realizat în august de Colegiul Medicilor din Bucureşti, sistemul dă erori cel puţin o dată pe săptămână. Consecinţele sunt pe măsură: serviciile oferite de medici se validează parţial.

Casa Naţională de Sănătate a postat luni, pe site-ul propriu, un mesaj explicativ legat de probleme tehnice ale cardului de sănătate:

Astăzi, 10.10.2016, începând cu ora 10:00, sistemul informatic al cardului național de asigurări de sănătate este indisponibil datorită unor probleme tehnice de comunicație între unele componente ale sistemului. Până la anunțul remedierii problemelor apărute, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii rețetelor / eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline”, se arată într-o informare postată, luni, pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

Instituția mai anunță că serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în PIAS în maxim 3 zile lucrătoare calculate de la ora zero a zilei următoare datei prestării serviciului, conform prevederilor legale în vigoare.

Nu este prima dată când sistemul informatic al cardului de sănătate nu funcționează. La începutul lunii august, sistemul a fost nefuncțional în urma unei pene de curent, probleme fiind atunci semnalate la nivelul Capitalei, dar și în alte regiuni.

Sursa: realitatea.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here