Ziarul Incomod a prezentat săptămâna aceasta modul în care Direcția de Comunicare din cadrul Primăriei Ploiești încalcă Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public. 12 solicitări trimise de redacția Incomod Direcției de Comunicare și Direcției de Urbanism din cadrul primăriei nu primiseră niciun răspuns, deși termenele erau depășite. Cea mai veche dintre solicitările fără răspuns este din august 2017, fiind vorba de o solicitare trimisă Direcției de Urbanism care, de aproape un an, nu a catadicsit să respecte Legea. După ce ziarul Incomod a adus aceste aspecte în atenția primarului și celor doi viceprimari, Direcția de Comunicare a început să răspundă la solicitări. Joi după-amiază, 19 iulie, redacția noastră a primit răspunsuri la șase solicitări, dar parte dintre acestea au fost formulate în bătaie de joc, fără a ni se pune la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate.

De exemplu, într-una din solicitări redacția noastră solicita date detaliate despre deplasările făcute de angajați ai primăriei, atât pe teritoriul țării, cât și în străinătate. Reporterii noștri au solicitat informații cât mai detaliate, care să cuprindă data deplasării, motivul, evenimentul la care s-a participat, numele persoanelor care s-au deplasat la evenimente, dar și o detaliere a costurilor: cât a costat fiecare deplasare, defalcat pe fiecare tip de cheltuială- masă, cazare, transport etc.. Redacția a cerut aceste informații pentru perioada iunie 2016 – prezent.

Direcția de Comunicare din cadrul Primăriei a răspuns că în intervalul aprilie 2017 – mai 2018 s-a asigurat din bugetul local suma de 787.915,16 lei pentru deplasări interne și suma de 369.179,79 lei pentru deplasări externe. Restul informațiilor rămân un mister, Direcția de Comunicare limitându-se la a ne spune că la aceste deplasări au luat parte reprezentanți ai executivului, membri ai cabinetului primarului, consilieri locali și angajați ai direcțiilor de specialitate din cadrul municipalității, care au participat la o serie de întâlniri, manifestări culturale, cursuri și alte tipuri de evenimente, nicidecum o situație punctuală, așa cum fusese cerută. Vorbim în acest caz de peste 1.157.000 lei (peste 250.000 euro), bani publici din bugetul local care s-au dus pe deplasări dar pentru care municipalitatea nu se simte responsabilă să dea explicații detaliate.

O altă solicitare la care s-a răspuns în bătaie de joc face referire la sumele plătite de municipalitate operatorului de salubritate din ianuarie 2016 până în prezent. Redacția noastră a solicitat o situație cât mai detaliată, care să conțină fiecare serviciu prestat de operator, contravaloarea acestuia, data când a fost lucrarea confirmată și când a fost plătită. Direcția de Comunicare s-a limitat la a ne răspunde doar care este suma totală plătită în fiecare an.

Primarul Adrian Dobre a promis marți, 17 iulie, că până la următoarea întâlnire cu mass-media va verifica această problemă și va veni cu explicații cu privire la aceste solicitări pe care Direcția de Comunicare le-a ignorat atâta timp. Îi solicităm, însă o dată, să ia măsuri, astfel încât direcțiile din subordinea sa să respecte legislația privind liberul acces la informații de interes public și să ne pună la dispoziție toate informațiile și documentele solicitate, nu doar răspunsuri incomplete, realizate în bătaie de joc de oamenii din subordinea sa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here