fbpx
vineri, martie 29, 2024
spot_img

DN 1V o variantă de ocolire a Văii Prahovei

Citește Și

- Reclamă -

Compania Națională De Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) intenționează să vină cu o alternativă la aglomeratul DN1, prin Valea Doftanei. Creşterea progresivă a traficului în ultimii ani, în special a traficului greu, a determinat includerea construirii unor variante ocolitoare pentru principalele oraşe din România în lista strategiilor CNADNR.

Viitoarea șosea ar urma să lege Câmpina de Brașov prin Valea Doftanei – Săcele. Drumul are, însă, nevoie de lucrări de durată, dar zona este deosebit de frumoasă, iar turismul de acolo, ar putea reînvia.

- Reclamă -

După ce, în luna iunie a anului trecut, Consiliul Judeţean Braşov a făcut ultimele formalităţi pentru a preda sectorul de drum judeţean, care face legătura între DN 1A şi Valea Doftanei spre Câmpina, către CNADNR, recent şi CJ Prahova a aprobat hotărârea necesară în acest sens.

La ora actuală, șoseaua este jumătate drum este județean, parțial asfaltat, iar cealaltă jumătate este un drum forestier, ceea ce face să fie destul de afectată de condițiile meteo, dar va avea statut de drum naţional şi se va numi DN 1V.

În condiţiile în care proiectul Autostrăzii Comarnic – Braşov trenează de câţiva ani, acest drum poate deveni o alternativă viabilă pentru DN 1, extrem de aglomerat mai ales în weekend.

- Reclamă -

În total, în judeţul Prahova este vorba de 41,9 km de drum judeţean, care se află pe teritoriile administrative ale localităţilor: Câmpina – 1,6km; Şotrile – 8,3km; Brebu – 2,7km; Valea Doftanei – 29,1km, în timp ce suprafaţa aferentă sectorului de drum în județul Brașov este de 13,68 km.

Autorităţile locale din Valea Doftanei au promisiuni că, în cel mai scurt timp, va exista o hotărâre a Guvernului pentru demararea acestei lucrări, iar după aceasta va începe procedura de achiziţie publică.

Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

Deocamdată, CNADNR a preluat drumul de la Consiliile Județene Brașov și Prahova, iar Compania trebuie să scoată la licitație proiectarea și studiile pentru începerea lucrărilor.

- Reclamă -

sursa: Pro TV

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO Știrile Incomod din data de 28 martie

Zilnic poți urmări grupajul știrilor pe pagina de Facebook a Ziarului Incomod și pe canalul de YouTube.Principalele titluri ale...
Sari la conținut