Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 91,7% în regiunea Vest care constituie cel mai ridicat procent din ţară, urmată de regiunile Bucureṣti – Ilfov (90,4%) ṣi Nord – Vest (86,9%). La polul opus se află regiunile Sud-Muntenia (77,3%) ṣi Sud-Est (75,2%).
- Proporţia bărbaţilor care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puţin mai mare decât cea a femeilor: 83,6% faţă de 81,1%.
- Ponderile persoanelor care utilizează internetul descresc odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, ponderea persoanelor care utilizează internetul din grupa de vârstă 16-34 ani a fost de 95,9% în timp ce pentru grupa de vârstă cuprinsă între 55 şi 74 ani este de 59,9%.
- Vârsta medie la care copiii încep să petreacă timp online este de 9 ani, cu valori cuprinse între 7,4 ani în cazul copiilor de 12 ani și 9,7 în cazul celor de 17 ani. Vârsta la care copiii încep să acceseze Internetul descrie un trend descrescător.
- 99,3% dintre copii declară că au un profil pe o rețea socială. 96,1% dintre copii accesează Internetul folosind telefonul mobil smart.
- 27% dintre copii afirmă că, într-o zi obișnuită de școală, petrec peste 6 ore online sau își verifică constant dispozitivul de pe care navighează.
În UE, Țările de Jos, Suedia, Regatul Unit, Danemarca și Luxemburg au înregistrat cel mai ridicat procent de utilizare a internetului prin intermediul unor dispozitive mobile, peste patru cincimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani utilizând internetul prin intermediul unor dispozitive mobile, atingând 87% în Țările de Jos și Suedia; un procent similar (87%) a fost înregistrat și în Norvegia. Prin comparație, între 50% și 60% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani din Croația, România, Grecia, Lituania, Bulgaria, Letonia, Portugalia și Republica Cehă au utilizat internetul în afara domiciliului sau a locului de muncă, în timp ce acest procent a scăzut la 40% în Polonia și la 32% în Italia.
Una dintre cele mai frecvente activități online din UE-28 a fost participarea la rețelele sociale. Peste jumătate (54%) dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au utilizat internetul pentru participarea la rețelele sociale (utilizând, de exemplu, site-uri precum Facebook sau Twitter). Între 70% și 75% dintre persoanele din Malta, Regatul Unit, Suedia, Belgia și Danemarca au utilizat site-uri de rețele sociale, procentul atingând 75% în Danemarca și crescând considerabil în Islanda (89%) și Norvegia (83%). La polul opus, în trei state membre ale UE cel mult 45% dintre persoane au folosit astfel de site-uri, și anume Slovenia (45%), Franța (43%) și Italia (43%).
În 2019, serviciile de internet au fost în principal folosite pentru a trimite și primi e-mail-uri (75%), pentru a afla informații despre bunuri și servicii (68%), pentru mesagerie instantă (67%) și pentru servicii ce oferă știri online (63%). Totodată, o majoritate din europeni au folosit internetul pentru servicii de banking (58%), pentru a lua parte la aplicații și rețele sociale (57%), pentru a căuta informații medicale (55%), pentru a asculta muzică (53%) și pentru servicii de telecomunicații printre care și apeluri video (52%).
Suedia se clasează pe primul loc în clasamentul populației ce spune că a folosit internetul în ultimele trei luni (98%), urmată de Danemarca (97%) și Luxemburg (96%).