Inspirați de voluntarii SAJ, ISU și Crucea Roșie implicați în activitatea call center-ului, Instituția Prefectului Județul Prahova și Direcția de Sănătate Publică Prahova lansează o provocare pentru cei care își doresc să facă parte dintr-o acțiune de voluntariat și să-și dezvolte diverse abilități, care ar putea să reprezinte plus valoare în dovedirea experienței și în construirea unei cariere profesionale. Din activitățile de voluntariat, pot învăța direct de la cei care activează deja, oameni care sunt implicați în salvarea vieților semenilor lor.

Potrivit comunicatului Prefecturii Prahova, voluntarii care își desfășoară activitatea în call center-ul organizat pentru susținerea activității Direcției de Sănătate Publică, primesc certificat de voluntariat eliberat de această instituție.

“Certificatul de voluntariat se eliberează la finalul activității de voluntariat și reprezintă actul care dovedește experiența acumulată ca voluntar. Perioada de implicare voluntară este definită de un contract de voluntariat, încheiat cu Direcția de Sănătate Publică Prahova, instituția care coordonează activitatea call center-ului și instruiește voluntarii.

Voluntariatul este o bună modalitate de a demonstra o fire proactivă și implicată. Mai mult, voluntariatul poate demonstra abilități și competențe care pot fi dificil de observat, de exemplu în timpul unui interviu pentru angajare.

Toți cei care își doresc să se implice ca voluntari și să sprijine activitatea call center-ului DSP, se pot înscrie printr-un mesaj trimis la adresa: [email protected], menționând datele de contact și motivul implicării, sau prin apel la numărul de telefon: 0753.930.252.”, se arată în comunicatul de presă al Prefecturii Prahova.

Circa 2000 de apeluri de la prahoveni rezolvate de voluntarii din call center

Potrivit sursei citate, cei mai sufletiști și implicați voluntari au răspuns deja prezent în call center-ul organizat în sediul Palatului Administrativ, la inițiativa Instituției Prefectului Județul Prahova.

De la deschidere și până în prezent, voluntarii Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ), Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU), Crucea Roșie și angajați ai Instituției Prefectului Județul Prahova au ales ca în timpul lor liber să răspundă celor aproximativ 2000 de apelurilor primite din partea prahovenilor. Aceștia au avut nevoie de sprijin în obținerea unor informații importante privind deciziile de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor RT-PCR, informaţii despre testări rapide antigen, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccin și programul centrelor fixe de vaccinare anti-COVID din Prahova, informații despre medicii de familie implicați în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc. Voluntarii au fost coordonați și instruiți de un medic epidemiolog din cadrul DSP Prahova.

Voluntarii SAJ au sprijinit pentru a doua oară o acțiune inițiată de Instituția Prefectului Județului Prahova, după asigurarea vaccinării în primul centru de vaccinare de tip drive- through, organizat la nivelul județului. Deși sunt zi de zi solicitați acolo unde este o urgență, dincolo de turele obișnuite de lucru, nu au ezitat să fie prezenți și de această dată în call center-ul care sprijină activitatea Direcției de Sănătate Publică Prahova.

Ultima situație prezentată de Serviciul de Ambulanță Județean Prahova (SAJ) arată că în luna octombrie, aceștia au avut un număr de 24.553 de solicitări, cu 9.885 mai mult față de luna septembrie. Au fost efectuate 15.073 de teste (RT-PCR și rapid antigen).

Foto ilustrativ, ops.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here