Uniunea Europeană a deschis luni calea unor sancţiuni financiare severe împotriva Meta, stabilind că reţeaua de socializare nu respectă normele europene privind utilizarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea personalizată, conform AFP, preluată de news.ro.
Meta ar putea fi amendată cu până la 10% din cifra sa de afaceri mondială, care a atins aproximativ 125 de miliarde de euro anul trecut, ceea ce ar putea însemna o sancţiune de peste 12 miliarde de euro dacă nu respectă normele UE.
Meta este obligată să solicite acordul utilizatorilor pentru a combina datele provenite de la diferitele sale servicii pentru crearea de profiluri publicitare. Pentru a se conforma, Meta a oferit utilizatorilor Facebook şi Instagram un abonament plătit care le permite să evite publicitatea personalizată. Dacă utilizatorii doresc să păstreze un serviciu gratuit, trebuie să accepte utilizarea datelor lor pentru publicitate.
„Meta a forţat milioane de utilizatori din întreaga UE să facă o alegere binară: să plătească sau să consimtă. Conform constatărilor noastre preliminare, aceasta este o încălcare a Regulamentului privind pieţele digitale (DMA)”, a declarat comisarul pentru afaceri digitale, Thierry Breton, pe X (anterior Twitter). DMA, care a intrat pe deplin în vigoare la începutul lunii martie, „există pentru a reda utilizatorilor europeni puterea de a decide cu privire la datele lor”, a subliniat el.
Meta susţine că modelul său de abonament „este în conformitate cu DMA”. „Aşteptăm cu nerăbdare să continuăm un dialog constructiv cu Comisia Europeană pentru a închide această anchetă”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului.
Citește și: Exclusiv: Nvidia va înfrunta acuzații de antitrust în Franța
Comisia Europeană consideră însă că modelul Meta nu respectă regulamentul UE, deoarece „nu permite utilizatorilor să îşi exercite dreptul de a consimţi în mod liber la combinarea datelor lor cu caracter personal” între diferitele sale platforme. Comisia a subliniat că giganţii tehnologici precum Meta au reuşit „să impună condiţii de serviciu bazei lor vaste de utilizatori care le permit să colecteze cantităţi mari de date cu caracter personal, oferindu-le avantaje faţă de concurenţi”.
Aceasta este a doua oară când un gigant digital este acuzat în temeiul DMA, după emiterea unui aviz în urma deschiderii unei anchete la 25 martie.
Citește mai mult la: Digi24.