Scandal monstru în Primăria Ploiești, potrivit unor angajați care spun că sunt obligați și amenințați în timpul serviciului! Mai mult decât atât, salariații reclamă că și o fostă angajată a primăriei a fost constrânsă să lucreze de acasă pentru bugetul primăriei!

Angajații primăriei care au stat de vorbă cu reporterii noștri susțin că în urmă cu aproximativ două săptămâni city managerului Teodora Marin ar fi luat legătura cu Laura Stanciu, o fostă angajată ieșită la pensie de la Direcția Economică, și că i-ar fi cerut să lucreze la bugetele primăriei. Cum Laura Stanciu nu ar fi făcut acest lucru, angajații susțin că săptămâna trecută s-a recurs la intimidări. Potrivit oamenilor, fiul Laurei Stanciu lucrează în cadrul Direcției de Urbanism, iar consilierului primarului Adrian Dobre, Eugen Prună, ar fi mers la Urbanism unde în prezența șefului de serviciu și a angajatului respectiv ar fi luat legătura cu Laura Stanciu și ar fi constrâns-o să lucreze bugetele, punctând faptul că fiul acesteia este încă angajat în cadrul primăriei.

Angajații spun că astfel Laura Stanciu a fost constrânsă să lucreze de acasă, lucru care s-ar fi întâmplat săptămâna trecută când aceasta ar fi fost cea care a făcut bugetele pentru rectificările bugetare.

În replică, Viorel Boștină, directorul Direcției Economice, spune că se vorbește despre o posibilă colaborare cu Laura Stanciu, dar că săptămâna trecută la buget a lucrat doamna Gavrilă, angajată a direcției.

“Este vorba să avem o colaborare cu dânsa pe un proiect legat de buget, să ne mai ajute. Bugetul o să-l facem noi, e doamna Gavrilă care se ocupă momentan. Săptămâna trecută doamna Gavrilă s-a ocupat. Că o fi întrebat-o pe doamna Stanciu care are o experiență de o viață pe buget… S-a ocupat doamna Gavrilă, iar eu pe lângă cu partea legală, am mai întrebat, am fost inclusiv la minister să discutăm niște probleme”, a declarat Viorel Boștină.

Întrebat dacă a lucrat personal la buget săptămâna trecută, Viorel Boștină a răspuns: “da, ce știu și eu, eu am mers mai mult pe calea legală, am ținut legătura cu ministerul, să întrebăm, să nu greșim. E delicat, o activitate de buget se învață în cinci, șase, opt ani de zile”, a mai declarat șeful Direcției Economice.

Acesta spune că una dintre probleme este și aceea că Laura Stanciu nu a pregătit niciun succesor care să știe acum să facă ce făcea aceasta.

Cât despre episodul din biroul de la Urbanism spune că “astea-s prostii. Eu nu știu. Cine să-i zică? De ce să-i zică?”. Boștină spune că i-a cerut primarului să dea dispoziție ca doamna Gavrilă să fie numită șef serviciu, pentru că aceasta îi ținea locul Laurei Stanciu.

Despre buget, Viorel Boștină mai spune că: “problema e la anul, să vedem, o să fie un efort bugetar pe salariile care s-au mărit, investițiile care sunt în curs. Eu nici nu le știu pe toate, eu încerc să mă familiarizez cu problemele Ploieștiului”.

Reporterii Incomod l-au întrebat pe Viorel Boștină și despre faptul că angajații se plâng că se fac presiuni asupra lor să semneze pentru viza CFP. Potrivit salariaților, aceștia nici măcar nu au dreptul să dețină viza și spun că sunt amenințați că dacă nu acceptă acest lucru vor fi concediați. Angajații explică faptul că nu numai că nu au funcție de conducere, dar nici nu au dat concurs pentru post de controlor CFP.  Viorel Boștină dezminte aceste lucruri și spune că ar avea drept de viză chiar el, numai că dacă ar face acest lucru, potrivit legislației, nu ar avea voie să mai semneze alte operațiuni. Boștină spune că potrivit legii, persoana care pune viza CFP nu are dreptul de a ordonanța cheltuielile ulterior și că i-a explicat primarului Adrian Dobre că dacă ar avea viza nu ar mai putea semna rapoarte de specialitate pe operațiuni.

Viorel Boștină spune că printr-o dispoziție a primarului Dobre sunt trei persoane titulare de viză, cu doi înlocuitori, dar că vrea să modifice acest lucru. Spune că acum trebuie să dea cuiva atribuțiile pe care le avea înainte Nicoleta Crăciunoiu, fostul director al Direcției, pe care nu le preia el pentru motivele explicate mai sus, că nu va mai putea să-și exercite 80% din atribuții.

“Eu de ce mai sunt director? Sunt director să pun viza pe care trebuie să o pună un consilier, nici măcar un șef de serviciu? Sunt în discuții cu domnul primar și aș vrea să fac un compartiment separat pentru controlorii cu viza CFP, la alte primării așa se întâmplă, la alte primării unde se respectă legea.”, spune Viorel Boștină, care explică faptul că dorește ca încă două persoane să aibă viză CFP și că se lucrează în acest sens la o dispoziție pe care să o dea primarul.

Directorul spune că nu sunt tensiuni sau intimidări, amenințări în cadrul Direcției, că oamenii sunt speriați. Spune că le-a explicat că viza CFP nu este o răspundere foarte mare, că ai de verificat anumite documente, dar că angajații se sperie pentru că au fost controale de la Curtea de Conturi și anchete DNA.

“Eu acum încerc să le deschid mintea și să le explic efectiv ce trebuie să facă. Eu nu știu, la primăria asta aici sunt niște bârfe cu care eu nu sunt de acord și nu le înțeleg. Apropo de presiuni, nu se face nicio presiune. Chiar am avut discuții cu subalternii, care vrea să ia viza CFP că vreau să o mai dau la două persoane, ca să-i degrevez.”, spune Boștină.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here