Sursa foto Facebook

Fata care a căzut dintr-un autobuz din Ploiești, după ce geamul de siguranță s-a desprins, a depus plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova împotriva primăriei Ploiești, prin primar, și împotriva societății Transport Călători Express S.A., prin director și Consiliu de Administrație, pentru tentativă de omor și vătămare corporală din culpă.

În plângerea penală, fata de 18 ani a povestit care a fost filmul incidentului. 

“Am plecat în seara zilei de 9 ianuarie 2019 de la mama mea de acasă, din zona Slănic, împreună cu sora și cu verișoara mea și cu alte două fete, spre Ploiești cu intenția de a vedea luminițele de Crăciun. (…)

Autobuzul cred că avea numărul 30 și era condus de un șofer cu căștile pe urechi pe numele său (…). În stația Rond 2 Spitalul Petrolul m-am ridicat în picioare cu intenția de a-i face loc și verișoarei mele lângă mine. M-am sprijinit de geam și am căzut cu tot în cap cu acesta pe asfalt. Șoferul a crezut că a căzut o sacoșă și a pus în mișcare autobuzul. Fetele au bătut cu pumnii în geamul acestuia pentru a-l opri. Eu am primit ajutor de la polițiștii care se aflau în zonă. Ulterior am fost condusă la spital.”, a scris fata în plângerea penală.

“Cu privire la starea mea de sănătate precizez că aceasta a fost și este foarte gravă. Nu am voie să mă ridic și să merg, îmi fac nevoile în pampers din seara zilei de 9 ianuarie 2019 și aceasta întrucât am suferit un traumatism cranio-cerebral pentru care am fost operată de urgență, fisura a două vertebre din coloana vertebrală etc”, mai explică fata în plângerea penală.

Primăria Ploiești și TCE Ploiești, trase la răspundere

“Apreciez deplin drept că aceste fapte sunt consecința iresponsabilității celor de la societatea de transport Ploiești, dar și a primăriei Ploiești, care au permis ca autobuze cumpărate second-hand din Germania și Elveția, autobuze spun aceștia cumpărate și fabricate în anii 2000 – deși ele au fost fabricate în anii 1990 – să mai circule pe drumurile publice sub pretextul că acestea au verificarea tehnică sau ITP-ul făcut. Este o tentativă de omor întrucât reprezentanții acestor entități juridice puteau și trebuiau să prevadă că punerea în circulație a unor mijloace de transport care trebuia demult casate reprezintă un atac direct material și injust la adresa integrității și sănătății celor care folosesc aceste autobuze.

Cercetarea penală realizată de lucrătorii IPJ Prahova este superficială și lipsită de conținut, întrucât aceștia și-au îndreptat cercetarea penală către societatea care a asigurat schimbarea geamului prin care eu am căzut în cap și expertize în acest sens întrucât acest geam fusese schimbat și în februarie 2018. În fapt polițiștii trebuiau să verifice actele normative în vigoare care trebuiau și puteau permite punerea în circulație a acestui autobuz și practic durata de exploatare a acestui mijloc fix autobuz, care este de 8 ani, deci polițiștii trebuiau să verifice dacă directorul societății de transport a afirmat public că acest autobuz a fost fabricat/achiziționat în anul 2000 acest autobuz mai putea să circule în anul 2019.

Ori accidentul meu cu consecințe deosebit de grave, raportat la starea mea de sănătate, inclusiv obligarea mea să îngheț anul școlar și să ratez bacalaureatul inclusiv pierderea serviciului de către mama mea obligată să mă îngrijească non-stop s-a produs în 2019, ceea ce înseamnă că acest autobuz a fost utilizat ilegal și a produs aceste consecințe deosebit de grave tocmai datorită culpei reprezentanților legali ai societății de transport și ai primăriei care au permis punerea în circulație a unui mijloc de transport ce trebuia casat de 11 ani, adică foarte mult timp, și care nu avea dreptul să mai circule pe drumurile publice cu toate așa-zise verificările făcute, ITP, etc.”, se mai arată în plângerea penală.

De asemenea, în plângerea penală depusă prin avocat Anca Păun, fata spune că se constituie parte civilă vătămată în procesul penal cu suma de 1 milion de euro, pe care îi solicită despăgubire.

Vezi mai jos plângerea penală integrală (foto-document):

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here