SGU Ploiești este în stare critică. Consiliul de Administrație al societății propune Consiliului Local mai multe măsuri pentru redresare. Printre acestea, majorarea capitalului social, externalizarea serviciului de pază și majorarea tarifului pentru locurile de parcare. Raportul CA a fost depus la Primăria Ploiești pe 5 septembrie. 

La 30.06.2018, societatea înregistra datorii de 14.735.000 de lei și o diminuare drastică a capitalurilor proprii cauzată de înregistrările în contabilitate pe trimestrele II, III și IV pe seama rezultatului raportat al mai multor sume aferente exercițiilor financiare anterioare.

Consiliul de Administrație propune, în primul rând, majorarea capitalului social, apoi vine cu o serie de măsuri proprii de redresare financiară.

Ce înseamnă externalizarea serviciului de pază

SGU are 109 angajați la serviciul de pază. Potrivit raportului înaintat de CA, cheltuielile cu acest serviciu se ridică la peste 4.200.000 de lei pe an. Prin comparație, o estimare a cheltuielilor după externalizare arată o reducere cu aproximativ 1.400.000 de lei.

Ca să nu-i dea chiar pe toți afară, SGU intenționează ca 50 dintre angajații de la pază să treacă la spații verzi. Ceilalți vor părăsi societatea.

Majorarea tarifelor la locurile de parcare

SGU a primit în concesiune 31 de parcări noi. Alte măsuri de rentabilizare a activității vizează achiziționarea de noi parcometre, reconfigurarea parcărilor și stabilirea tarifelor în funcție de zone.

Astfel, potrivit unor surse din cadrul SGU, zonele vor fi tarifate în funcție de poziționarea față de centrul orașului. În Zona A, tariful ar putea fi majorat până la 5 lei pe oră pentru un loc de parcare.

În Zona B, care ar cuprinde inclusiv Gara de Sud, prețul ar fi de 4 lei și așa mai departe.

Toate acestea sunt propuneri, vor fi discutate și eventual aprobate de Consiliul Local Ploiești.

Poziția Consiliului de Administrație

Solicitat să comenteze informațiile obținute de Ziarul Incomod, președintele CA de la SGU, Ionuț Crețu, a punctat caracterul urgent al măsurilor.

“Ceea ce toată lumea trebuie să înțeleagă este că SGU nu este societatea mea sau a colegilor mei din CA, ci este societatea Consiliului Local Ploiești. De aceea, fac apel pentru găsirea unei soluții ca SGU, care are 650 de angajați, să își desfășoare activitatea în continuare. Consiliul de administrație a luat toate măsurile necesare în vederea redresării societății, dar aceste măsuri au nevoie de aprobarea asociatului unic, Consiliul Local.

Mă refer aici la majorarea capitalului social, necesară pentru investițiile vitale de care SGU are nevoie și care vor crește veniturile, cât și asigurarea unui buget corect, care să garanteze desfășurarea activității în condiții normale. Noi, membrii CA, am prezentat foarte clar situația și direcțiile de acțiune. Sper că domnul primar să înțeleagă că dincolo de disputele politice, SGU este o societate de care Ploieștiul nu se poate lipsi”, ne-a declarat Ionuț Crețu.

1 COMENTARIU

  1. Ar mai fi solutii.De ex:
    1.Scaderea nr.de angajati de la birouri, reducerea salariilor acestora si a sporurilor/primelor nejustificate
    2.Aplicarea legii(fara “preferinte”) cu privire la parcarea neregulamentara si majorarea cu cel putin 100% a tarifelor de deblocare a rotilor, pe toate strazile municipiului;
    3.reducerea personalului prin introducerea celor care primesc ajutoare sociale(de toate felurile) in activitatea de curatenie si ingrijire a spatiilor verzi.
    4.Un procent din amenzile date de catre politistii comunitari in ceea ce priveste parcarea pe trotuare(fara exceptie).
    Si ar mai fi…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here