O gară închisă de 10 ani a fost renovată conform standardelor europene investindu-se 1 milion de euro. Cum asta nu ar fi fost de ajuns, gara are 4 angajați “activi”.

Reprezentanţii administraţiei locale trag un semnal de alarmă, ori de câte ori au ocazia, pentru a se redeschide traficul feroviar din zonă, măcar pe partea de marfă:

„Comuna noastră are trecere de frontieră pe calea ferată. Oriunde am posibilitatea şi eu şi domnul primar, menţionăm că ar trebui făcute demersuri pentru deschiderea acestei căi de acces pe linia ferată. Nu numai noi ca şi comună am dori acest lucru, ci am înţeles că sunt şi mari agenţi economici ce se ocupă cu prelucrarea lemnului în zonă, care ar dori să-şi aducă materia primă pe calea ferată din Ucraina, sau chiar să ducă produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuaţie, fiind nevoie şi de acesta”, a declarat Mihai Rudolf Lemak, viceprimarul comunei Câmpulung la Tisa.

Viceprimarul spune că, pe lângă faptul că nu mai există trafic pe calea ferată, s-a modernizat şi gara, pentru a răspunde cerinţelor europene din ziua de astăzi:

„Comuna are gară. Acum 20 de ani funcţiona cursă regulată de tren, fiind două-trei pe zi cu plecare de aici în Sighetu Marmaţiei. De asemenea, au fost şi trenuri de marfă, pe vremea când încă era Uniunea Sovietică. De când a rămas Ucraina a fost chiar şi mic trafic de persoane, de aici la ucraineni. Acum este închisă complet circulaţia pe această linie. Ba mai mult, după ce s-a închis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a făcut o investiţie de cel puţin un milion de euro la gară, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toată lumea aşteaptă trenul, numai că el nu soseşte! De asemenea, există un şef de gară şi personal care deserveşte gara prin care nu trece nici un tren. Următoarea staţie de la noi ar fi în Ucraina. Dacă s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede în Europa, la Budapesta, Viena. În urmă cu doi ani, în „Mersul trenurilor” era o legătură Sighet-Budapesta, dar prin Cluj-Napoca, deci un ocol foarte mare şi făceai cam 16 ore în mers. Aşa, pe aici, timpul s-ar reduce poate la 10 ore. Acest lucru şi-ar aduce aportul la dezvoltarea economică a localităţii”, a mai spus viceprimarul.

Cei patru angajați, care lucrează pe ture, se ocupa de întreținerea obiectivului. Sunt conștienți că se află într-o situație neobișnuită, dar spun că nu este vina lor.

Oamenii spun că nu e vina lor de ceea ce se întâmplă, vin conştiincioşi la lucru, îşi iau salariul, asigură întreţinerea obiectivului şi… cam atât: „Nu se întâmplă nimic în gara noastră, deşi ar trebui. Numai cât au încercat cei de la marile firme de mobilă din zonă să facă ceva pentru a se redeschide măcar traficul de marfă. Lor le-ar conveni că aduc materie primă de la Halmeu şi o transportă auto. Deci, redeschiderea acestui tronson ar fi utilă. Gara fost modernizată cu fonduri europene, printr-un proiect care trebuie să se deruleze minim cinci ani. Anul acesta este al patrulea, aşa că la anul s-ar putea ca angajaţii să fie puşi pe liber. Totuşi, ei ajung la vârsta pensionării pe atunci aşa că nu-şi mai fac probleme”- ne-a spus un impiegat din gară, aflat în timpul serviciului.

Sursa: graiul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here