fbpx
vineri, martie 29, 2024
spot_img

ITM Prahova a aplicat în luna mai 2018, amenzi în valoare de 485.500 lei

Citește Și

- Reclamă -

Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a desfăşurat în luna mai acţiuni de control în domeniul relaţiilor de muncă şi securităţii şi sănătăţii în muncă, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 485.500 lei.

În domeniul relaţiilor de muncă, s-au efectuat 216 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 419.000 lei. Totodată, inspectorii de muncă au sancţionat 18 angajatori care utilizau un număr de 35 de persoane fără a le fi întocmit forme legale de muncă, cu amenzi în valoare de 380.000 de lei.

- Reclamă -

În aceeaşi perioadă, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost efectuate 111 de controale şi 102 de angajatori au fost sancţionaţi. S-au aplicat amenzi în valoare de 66.500 de lei. Angajatorii au comunicat către ITM Prahova 10 evenimente care, în urma cercetărilor efectuate de către inspectorii de muncă, vor fi încadrate sau nu ca accidente de muncă. De asemenea, inspectorii de muncă au dispus oprirea unui echipament  de muncă pentru că exista pericol de accidentare.

”Ca autoritate de control cu atribuții în verificarea respectării normelor legale privind  securitatea și sănătatea în muncă, suntem în permanență conectați la preocupările și acțiunile care se desfășoară la nivel european în care sunt implicate inspecțiile muncii

din celelalte state membre. Pe plan european, există un interes major pentru îmbunătățirea politicilor și a practicilor în domeniul SSM, deoarece aceasta poate aduce beneficii tuturor. Dacă securitatea și sănătatea în muncă sunt neglijate, toată lumea are de pierdut: de la lucrători la sistemele naționale de sănătate. O țară cu sisteme de securitate și sănătate în muncă de calitate slabă folosește resurse importante pentru a face față accidentelor și bolilor care ar fi putut fi prevenite. Credem că este necesară o strategie națională puternică, care va aduce numeroase beneficii, cum ar fi: productivitate sporită datorită reducerii absențelor pe motiv de îmbolnăvire, reducerea  costurilor de asistență medicală, menținerea lucrătorilor în vârstă, promovarea utilizării unor tehnologii și metode de lucru mai eficiente, scăderea numărului de persoane care au nevoie să-și reducă orele de lucru pentru a-și îngriji un membru al familiei care a suferit un accident de muncă.” – Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Reacția Rompetrol după explozia de vineri dimineață pe platforma Petromidia

În prezent, Rompetrol Rafinare desfășoară revizia generală a rafinăriei Petromidia. Activitățile și operațiunile sunt oprite pentru lucrări de mentenanță,...
Sari la conținut