Aproape de cimitirul din Sinaia, la baza muntelui, pe platoul Izvor, se vede intrarea într-un tunel misterios ce se afundă în munte.

Puțini știu însă istoria tunelului secret. Povestea lui începe în 1914, atunci când familia regală a dispus construcția unui tunel feroviar, cu o lungime de aproximativ 6 kilometri, pe sub muntele Păduchiosu.

Tunelul ar fi trebuit să lege Sinaia de Târgoviște.

Construcția lui ar fi scurtat distanța dintre cele două localități cu 100 de km. Lucrările supravegheate de renumitul inginer Iulius Berger au fost parcă blestemate.

Izbucnirea Primului Război Mondial a oprit lucrările la tunel, la câteva luni după ce au fost demarate.

Acestea au fost reluate abia în 1938, când administrația CFR a considerat că ar putea deveni un punct strategic în apărarea țării.

Naziștii au pus însă stăpânire pe întreg șantierul.

Au adus aici sute de prizonieri de război și utilaje performante pentru a finaliza lucrarea.

Din motive rămase necunoscute, deși se muncea cu sute de oameni, lucrările au înaintat doar un kilometru în doi ani.

Istoria tunelului blestemat este una atroce. Zeci de prizonieri de război au murit pe acest șantier, împușcați de nemți.

Se povestește că la sfârșitul celui De-Al Doilea Război Mondial, nemții au abandonat șantierul.
Legenda spune că nu au vrut să lase în urmă nimic.
Așa că au dinamitat cele două intrări. În interior, povestesc oamenii locului, au fost prinși în explozie aproximativ 100 de muncitori, dar și o locomotivă cu aburi și utilaje.
Abandonat ani de zile, tunelul misterios din Sinaia a stârnit și interesul comuniștilor.
În 1968 s-a încercat reluarea lucrărilor.
Inexplicabil însă, la scurt timp, proiectul a fost abandonat, iar comuniștii au ridicat și un zid gros, înalt de șase metri, la intrarea în tunel.
Legenda spune că muncitorii au fost îngroziți de ce au descoperit în interior. A rămas liber doar o jumătate de kilometru.
Această porțiune a fost o vreme depozit. Acum nimeni nu mai îndrăznește să intre în tunelul blestemat, așa cum îl numesc localnicii.
Ciudat este că nici autoritățile nu intenționează să deschidă tunelul și să finalizeze construcția lui, deși proiectul este extrem de avantajos prin scurtarea semnificativă a distanței dintre Sinaia și Moroieni, acolo unde ieșea tunelul feroviar.
Dacă ar fi fost terminat, ar fi fost cel mai lung tunel din țară. Nici azi nu se știe ce se ascunde în hrubele de sub munte și ce blestem s-a abătut asupra celor care au lucrat în adâncul pământului.
Sursa: www.republikanews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here