Corpul de Control al Ministerului Sănătății a efectuat, în luna mai, o verificare la Spitalul Clinic Judeţean de Uregenţă Târgu Mureș, după ce s-a constatat că unitatea medicale încheiase contracte uriaşe pentru dezinfectanţi, cu Hexi Pharma şi cu Al Carina Ploieşti. În urma verificărilor, au fost constatate nereguli date publicităţii, acum, de Ministerul Sănătăţii. „Achiziția de dezinfectanți în anul 2016 s-a făcut prin licitație deschisă în cadrul căreia a fost restricționat artificial participarea firmelor ofertante în favoarea companiilor Hexi Pharma și Al Carina. Metoda folosită a fost introducerea unor standarde de calitate suplimentare în mod eronat și nejustificat, standarde care nu se aplică produselor achiziționate”, explică reprezentanţii instituţiei, într-un comunicat de presă.
Autorităţile dau şi exemple concrete despre strategia care ar fi fost foosită pentru încheierea unor contracte cu dedicaţie. „La achiziția de dezinfectanți de suprafețe au fost menționate standarde specifice sistemelor apoase sau instrumentarului medical; la achiziția de dezinfectanți de nivel înalt pentru suprafețe critice prin ștergere au fost introduse standarde specifice dezinfectanților industriali. În altă ordine de idei, la unii dezinfectanți nu au fost cerute standardele obligatorii, ci înlocuite cu altele. Mai exact, la dezinfectanții prin ștergere pentru blocul alimentar, nu s-au solicitat cerințele specifice”, precizează MS.
Sursa: www.telegrama.ro