fbpx
spot_img
Mesaj Alerte
Ai o informație sau un videoclip care poate deveni știre?
Scrie-ne sau trimite-ne videoclipul pe WhatsApp: 0721.069.865

Modernizarea Maternității Ploiești, un mister neelucidat. Proiectul nu are finanțare, dar proiectanții vor eliberarea spațiilor?!

Citește Și

- Reclamă -

Maternitatea din Ploiești ar urma să intre într-un amplu proces de modernizare, despre care se știu însă foarte puține lucruri. Deși Consiliul Județean Prahova nu a depus măcar proiectul spre finanțare, proiectantul vorbește cu angajații maternității despre eliberarea spațiilor unde urmează să fie efectuate lucrări.

Maternitatea din Ploiești este, din punct de vedere juridic, secția de obstetrică-ginecologie a Spitalului Județean de Urgență Ploiești, unitate care este subordonată Consiliului Județean Prahova.

Pe data de 25 septembrie 2024, Consiliul Județean Prahova a votat o hotătâre cu privire la pregătirea și promovarea proiectului ”Construire Spital Județean cu interconectare la unitatea spitalicească existentă și modernizarea Secției de Obstetrică-Ginecologie, cu înființarea unei secții de pediatrie a Spitalului Județean de Urgență dr. Constantin Andreoiu Ploiești”.

- Reclamă -

Prin respectiva hotărâre, consilierii județeni au aprobat pregătirea și promovarea proiectului de mai sus, ”ce urmează a fi depus spre finanțare în cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești”.

Atașat proiectului este un memoriu justificativ în care sunt oferite informații despre lucrările care ar urma să fie prinse în proiect, pe 3 paliere: construirea unui nou spital județean, în vecinătatea și conectat la actuala clădire a spitalului de pe strada Găgeni, modernizarea Maternității și crearea unei secții de pediatrie în cadrul Maternității.

Memoriul este, pe alocuri, scris ”pe genunchi”. De exemplu, la un moment dat este scris că spitalul își desfășoara activitatea în 9 locații, dintre care 6 locații cu paturi (Găgeni, Boldescu, Mihai Bravu, Obor, Movila și Buna Vestire), iar câteva pagini mai jos scrie în vreo 2 rânduri că spitalul funcționează în prezent în 5 locații diferite.

- Reclamă -

În același memoriu este specificat: ”Integrarea celor trei studii de fezabilitate într-un singur memoriu justificativ este esențială pentru a asigura coerența și eficiența în implementarea proiectului”. Aflăm astfel că la baza memoriului au stat trei studii de fezabilitate contractate și plătite de Consiliul Județean Prahova, pe lângă acest memoriu care le unește, cel mai probabil, în schimbul altor sume de bani, fiind realizat de către o firmă privată.

În ceea ce privește Maternitatea Ploiești, memoriul spune că aceasta ar urma să fie reabilitată și modernizată, iar la parterul unui corp de clădire, dar și la etajele 2 și 3 ar urma să fie înființată o secție de pediatrie. Pe hârtie, proiectul arată bine, saloane cu băi proprii, dotarea cu echipamente medicale. Nu se detaliază, însă, ce fel de echipamente, ce fel de paturi pe secții, sau cât ar costa toată această investiție. Memoriul nu poate fi numit nici măcar ”listă de necesități”, întrucât nu sunt enumarate, concret, cele necesare pentru realizarea investiției sau cât ar costa întreaga afacere. De altfel, rolul unui studiu de fezabilitate este de a arăta ce investiții sunt necesare și cât ar costa, pentru a fi stabilită valoarea investiției și, implicit, suma solicitată spre a fi finanțată din fonduri.

După cum spuneam la începutul articolului, pe data de 25 septembrie Consiliul Județean Prahova a aprobat acest memoriu privind pregătirea și promovarea proiectului ”ce urmează a fi depus spre finanțare în cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești”.

Înțelegem așadar că proiectul nu este scris, nu a fost depus spre finanțare, este la stadiul de ”dorință”.

Cu aproximativ o săptămână înainte ca CJ Prahova să voteze acest memoriu, surse din cadrul Maternității Ploiești ne-au povestit că în spital au apărut persoane care s-au recomandat a fi proiectanții lucrării care le-au transmis să înceapă să elibereze etajele 2 și 3 pentru că în curând vor demara lucrările.

- Reclamă -

În primă fază, l-am contactat pe managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești, dr. Bogdan Nica, pentru a-i solicita detalii despre lucrările care urmează să fie efectuate și despre eliberarea celor 2 etaje din clădirea Maternității.

Acesta ne-a spus că este vorba despre proiectul pe care l-a anunțat în campania electorală când candida la funcția de primar al Ploieștiului, proiect de optimizare și transformare a maternității în spații pentru chirurgie și pediatrie. Acesta ne-a spus că este proiectul Consiliului Județean Prahova și ne-a îndrumat să aflăm toate detaliile de acolo, spunând că într-adevăr proiectanții au fost în maternitate să vadă spațiul, dar că nu știe exact data când vor începe lucrările, că cel mai probabil vor începe în primăvară și că au termen de execuție 24 de luni.

L-am întrebat cum se va desfășura activitatea în maternitate dacă două etaje vor fi închise, cum se va muta concret activitatea dintr-o parte în alta și ne-a spus că aceste amănunte le vor cunoaște antreprenorul și Consiliul Județean Prahova în momentul în care se va semna ordinul de începere a lucrărilor.

”Bănuiesc că în luna aprilie nu mai sunt directorul spitalului, pentru că mi se termină mandatul, așa că întrebați pe altcineva, nu pe mine. La sfârșitul lui martie mi se termină mandatul, așa că nu știu dacă discutați cu mine atunci, probabil cu altcineva, poate știe domnul Nanu (n.r. președintele ales al CJ Prahova), organizația PSD. Au fost proiectanții și au discutat la maternitate cu colegii de acolo, dar toate detaliile le știe doamna Ana Maria Vasile (n.r. administratorul public al județului) sau proiectanții. Eu știu proiectul, dar el poate suferi modificări pentru că s-a schimbat conducerea CJ, nu pot să vorbesc în numele lui Nanu”, ne-a spus dr. Bogdan Nica. Acesta a mai precizat că investițiile vor fi realizate cu fonduri din PNRR.

Ne-am reorientat, așadar, către conducerea Consiliului Județean Prahova. La ora actuală, până la preluarea noilor mandate, Consiliul Județean Prahova este condus de vicepreședintele Dumitru Tudone, care a preluat atribuțiile de președinte în locul lui Iulian Dumitrescu, de vicepreședintele Cristian Apostol și de administratorul public Ana Maria Vasile. Nicio persoană din conducerea CJ Prahova nu a răspuns apelurilor reporterilor Incomod.

Așa că am sunat la biroul de presă al instituției, unde ni s-a explicat să transmitem o solicitare în scris pentru informațiile pe care le dorim pentru că actuala conducere a CJ Prahova nu este de acord cu furnizarea informațiilor telefonic, mai ales când este vorba despre construcții, licitații, achiziții, etc. Asta în ciuda faptului că Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public obligă instituțiile să furnizeze inclusiv pe loc, telefonic, informații care nu au nevoie de verificări detaliate.

Trecând peste acest aspect, Ziarul Incomod a transmis pe data de 17 septembrie o solicitare în scris Consiliului Județean Prahova în care am solicitat toate detaliile referitoare la lucrările care ar urma să fie făcute la maternitate: ce proiecte urmează să fie realizate, în ce stadiu sunt, care este valoarea proiectelor (cât vor costa), care sunt sursele de finanțare și termenele de finalizare, dacă licitațiile de proiectare sau construire sunt finalizate, cine le-a câștigat și să ne fie oferite copii ale contractelor aferente, când vor demara lucrările, cum va fi relocată activitatea din maternitate și dacă a fost emis vreun ordin de începere a lucrărilor. Aveam deja informații că cel puțin proiectantul este deja desemnat, așadar cel puțin contractul cu acesta ar fi trebuit să ne fie pus la dispoziție.

Pe data de 30 septembrie, Consiliul Județean Prahova ne-a răspuns la solicitare, ”răspuns” fiind un termen optimist, am putea spune. Am fost îndrumați să consultăm informațiile disponibile pe site-ul instituției, accesând un link unde am regăsit proiectul de hotărâre la care am făcut referire în prima parte a articolului, proiect votat pe data de 25 septembrie, adică după solicitarea noastră și după ce, potrivit angajaților maternității, proiectantul deja le spusese se pregătească cele două etaje pentru efectuarea lucrărilor. Lucrări care, cu riscul de a ne repeta, nu au nici măcar finanțare, luând în considerare proiectul votat pe 25 septembrie.

Solicităm public, pe această cale, Consiliului Județean Prahova să ne răspundă punctual la toate întrebările transmise în solicitarea de pe data de 17 septembrie, așa cum prevede și Legea privind accesul la informații de interes public.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
inchiriere apartamente in regim hotelier ploiesti
spot_img

Lăsați un mesaj

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Sinaia a început să pregătească domeniul schiabil

Primăria Sinaia a început amenajarea domeniului schiabil pentru sezonul de iarnă care se apropie.În lunile octombrie și noiembrie, instalațiile...