Un ONG se chinuie de aproape doi ani să deschidă o şcoală în Ploieşti, însă demersurile sunt blocate de o serie de gafe inexplicabile ale Direcţiei de Urbanism din Primărie. Asta în condiţiile în care în municipiu putem vorbi despre o criză a locurilor în unităţile de învăţământ, iar administrația locală plăteşte zeci de mii de euro pe an pentru a închiria spaţii.

Ultimul an este marcat, în administraţia public ploieşteană, de o serie de blocaje şi gafe ale autorităţilor locale, care pot fi puse pe seama indolenţei, nepriceperii sau, ar îndrăznii unii să creadă, relei-credinţe a unora dintre funcţionarii sau factorii de decizie plătiţi de la bugetul local. Exemplul pe care vi-l prezentăm în această ediţie vine de la Direcţia de Urbanism a Primăriei, una care, multă vreme, n-a putut funcţiona la standardele normale, în lipsa unui arhitect şef. Aducerea, în acest an, a unei persoane pe acest post nu pare să fi rezolvat, însă, problemele.

În contextul unei crize de locuri în unităţile de învăţământ din Ploieşti, vizibilă în mai multe cartiere ale municipiului, autorităţile locale blochează de aproape doi ani un proiect de extindere a unei clădiri din zona Bariera Bucureşti şi transformare în şcoală generală. Nu contează neapărat iniţiatorul proiectului – în cazul de faţă Biserica Adventistă de Ziua a Şaptea Conferinţa Muntenia – cât efectul tergiversărilor. Iniţiatorii au dobândit un teren în sudul Ploieştiului, în apropierea Hipodromului, vizavi de complexul hipic, plănuind să modernizeze un imobil deja existent, să-i mai construiască un corp, cu sală de sport, să-i mai facă un etaj clădirii şi să îi schimbe destinaţia din sediu de firmă în şcoală. Automat, fiind vorba de legislaţia în construcţii, proprietarii au ajuns la Direcţia de Urbanism a Primăriei Ploieşti. Cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism a fost depusă pe 22 noiembrie 2015, după care, conform procedurilor, oamenii au început alergătura pentru a-şi lua avizele necesare. Certificatul a fost emis în 22 decembrie 2015 – cu valabilitate de un an şi menţiunea că trebuie respectat planul urbanistic zonal existent pentru zona Hipodromului – şi ulterior prelungit, în 2016, până în luna decembrie a acestui an. Surpriza a venit zilele trecute, când Direcţia de Urbanism a întocmit o notificare către acest ONG, în care a anunţat că restituie documentaţia, solicitând „planuri releveu cu situaţia iniţială, relevee ce au stat la baza contractului de vânzare-cumpărare” prin care iniţiatorii au dobândit terenul şi clădirea.

Citește mai departe pe www.telegrama.ro!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here