Gafă la acordarea notelor la Evaluarea Națională 2022 în Prahova. Nota unui elev a crescut de la 5,50 la 9,25 în urma contestației. O situație similară a fost în Bihor, unde un elev notat inițial cu 2,80 a primit nota 8,70 după contestație. Ministrul Sorin Cîmpeanu spune că în acest caz a fost vorba despre o eroare de introducere în sistem a notei.

Ministerul Educației a prezentat joi, 30 iunie, rezultatele finale obținute de absolvenţii de gimnaziu la Evaluarea Națională 2022 după contestaţii. Surpriză mare a avut un elev al școlii gimnaziale din satul Măneciu Pământeni, comuna prahoveană Măneciu. Elevul a contestat nota primită inițial la Limba Română – 5,50. După reevaluarea lucrării, elevul a primit nota 9,25, scrie romaniatv.net.

Elevul a luat la matematică nota de 9,35, astfel că după majorarea notei la română, media finala a crescut de la 7,42 la 9,30.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a catalogat incidentul drept o eroare gravă, precizând că lucrarea elevului din Prahova a fost corectată iniţial în Buzău, şi a completat că pentru a evita astfel de incidente pe viitor este nevoie de introducerea digitalizării, aşa cum s-a întâmplat anul acesta în judeţul Dâmboviţa.

„În urma contestaţiilor, procentul celor care au reuşit să obţină nota 5 a crescut cu 0,1, de la 82,3% la 82,4%. În valoare absolută avem aproape 28.000 de copii care anul acesta au reuşit să obţină media 5 la Evaluarea Naţională în raport cu anul trecut. Am avut o serie de note schimbate în urma contestaţiilor.

Evaluarea digitală ne-a arătat că 98,5% din note schimbate în judeţul Bihor, Dâmboviţa, fie nu s-au modificat, fie s-au modificat cu diferenţe mici de sub un punct.

La nivel naţional, am avut 74% din note în care s-au schimbat cu mai puţin de 50 de sutimi – 0,5 puncte.

Până în anul 2015, sub 50 de sutimi nu se modifica nota finală.

Am avut, de asemenea, şi 17 lucrări care au avut note modificate cu note modificate cu o diferenţă mai mare de două puncte.

Este vorba despre 16 lucrări la limba română şi o lucrare la matematică. Judeţele în care s-au înregistrate aceste diferenţe flagrante au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate cu o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, apoi avem Clujul, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea, cu câte o singură notă schimbată cu o diferenţă mai mare de două puncte.

Sunt situaţii de genul celor ale elevului din Bihor cu diferenţă de 5,9 puncte. Aceasta a fost cea mai mare diferenţă de la 2,80 la 8,70. Greşeala a fost la nivelul transcrierii notelor în borderou şi este încă un motiv pentru evaluarea digitalizată când profesorii completează direct în fişierul informatic notele acordate.

Am avut şi o diferenţă de 3,75 puncte în judeţul Prahova. A fost corectată în Buzău acea lucrare, tot la limba şi literatura română. Aceste lucruri au putut fi corectate, dar pentru a nu mai apărea astfel de situaţii este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate.

În momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 şi vede rezultatul 2,80, este dramatic! De aceea, suntem datori să facem tot posibilul pentru a evita aceste situaţii.”, a spus ministrul Educaţie Sorin Cîmpeanu, după şedinţa de Guvern, mai transmite sursa citată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here