Ploieștenii au fost tarifați abuziv de operatorul de salubritate Rosal, prin introducerea pe facturi a penalității pentru necolectarea selectivă a deșeurilor, în condițiile în care la ora actuală nu există o infrastructură adecvată pentru colectarea selectivă în municipiu. Anunțul a fost făcut de primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, care a declarat că Rosal deja a introdus penalitatea pe facturile oamenilor, astfel că valoarea acestora este acum de 13,22 lei de persoană.

Reamintim că Rosal colectează deșeurile menajere din Ploiești în baza contractului încheiat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Deșeuri Prahova, din care face parte și municipiul Ploiești. Ca prime măsuri, Dobre a anunţat că va solicita ieşirea municipiului din actualul contract al ADI Deșeuri cu Rosal, astfel încât Ploieştiul să fie într-o zonă de sine stătătoare, şi le recomandă ploieştenilor să conteste facturile primite.

Reporterii ziarului Incomod au contactat atât reprezentanți ai Oficiului pentru Protecția Consumatorului Prahova, cât și avocați specializați în domeniu, pentru a afla cum pot ploieștenii să recupereze banii taxați abuziv de Rosal.

Corneliu Buzu, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Prahova, sfătuiește oamenii să depună reclamații, explicând că instituția verifică sesizările primite de la consumatorii finali, iar dacă oamenii vor face reclamații, comisarii OPC vor putea verifica situația. Cel mai probabil, este vorba despre “afectarea intereselor economice ale consumatorilor”, iar dacă în urma reclamațiilor și a verificărilor abaterea va fi constatată de comisarii OPC, aceștia vor lua măsuri împotriva operatorului de salubritate Rosal, inclusiv acesta poate fi determinat să restituie banii tarifați abuziv ploieștenilor.

“În situația în care se facturează și se încasează o sumă nejustificată sau contravaloarea unui serviciu neprestat, orice persoană care a plătit acel serviciu fictiv poate demara o acțiune în instanță pentru “îmbogățire fără just temei”. În situația în care operațiunea a fost făcută cu rea credință, în detrimentul consumatorului, există posibilitatea ca orice consumator să facă sesizare la OPC, urmând ca aceștia să dispună măsurile care se impun, inclusiv restituirea banilor, evitând astfel taxe de timbru și cheltuieli judiciare în instanță.

De asemenea, organele de urmărire penală ar putea să se autosesizeze, în ceea ce privește săvârșirea infracțiunii prevăzute de art. 9 din Legea 241/2005, privind combaterea evaziunii fiscale”, a explicat și unul din avocații consultați de reporterii Incomod.

Reporterii ziarului Incomod au luat legătura și cu primarul Adrian Dobre, care a declarat că de asemenea sfătuiește oamenii să se adreseze către OPC pentru recuperarea banilor plătiți către Rosal. Totodată, edilul a precizat că a solicitat Compartimentului Monitorizare Asociații de Proprietari din cadrul primăriei să acorde gratuit asistență atât ploieștenilor care locuiesc la bloc, cât și celor care locuiesc la case, dacă au nevoie pentru a demara demersurile de recuperare a banilor de la Rosal. În plus, Dobre spune că a solicitat și Direcției Juridice din primărie să verifice dacă municipalitatea are și alte pârghii la îndemână pentru a ajuta oamenii să recupereze penalitatea introdusă abuziv de Rosal pe facturile de salubritate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here