fbpx
joi, martie 28, 2024
spot_img

Scandalul de la Colegiul Cuza în care este implicat un elev nevăzător, departe de a se fi încheiat

Citește Și

- Reclamă -

Este din nou scandal la colegiul Al.I Cuza din Ploiești, unitatea de învățământ unde anul trecut un elev a fost tuns în clasă de către porfesoara de matematică. De data aceasta, unui elev nevăzător i se încalcă dreptul de a fi însoțit în clasă de către un însoțitor care să-l ajute să-și ia notițe în timpul orelor de curs.

Eugenia Grecu, mama băiatului, în vârstă de 16 ani, elev în clasa a X-a la că nu i se mai permite să-și însoțească băiatul la cursuri, după un incident pe care l-a avut cu diriginta, dar și cu colegii fiului său.

- Reclamă -

În schimb, conducerea colegiului spune că problema este una mult mai complexă și deopotrivă delicată, atâta vreme cât elevii din clasa băitaului nevăzător, dar și părinții acestora susțin că Eugenia Grecu și-a depășit atribuțiile de însoțitor al unui elev cu handicap. Mai mult, drigintele clasei, profesor de limba și literatura română,  amenință cu demisia din învățământ dacă Eugenia Grecu va continua să participe la ore.

„În discuție se află un copil înscris la noi în clasa a X-a, la o clasă de filologie. Este un copil dotat intelectual. Un copil doritor de a se integra independent. Noi am constatat asta cât timp mama sa l-a însoțit la ore un an de zile. După un an au existat reacții din partea copiilor din calsa. În clasa sunt 28 de copii, iar unul este cu o problemă de sănătate, este nevăzător. Ceilalți au reacționat la un moment dat din dorința de a se dezvolta și ei independent. Adică au spus că nu-și doresc să mai participe mama copilului la ore pe motiv că dumneaei și-a depășit cumva atribuțiile în sala de clasa unde trebuie să aibă atitudinea unei umbre. Le făcea observații. Povestea este lungă și din partea noastră se dorea să fie cu un final fericit. Din partea mamei, doar a mamei finalul este nefericit pentru că toată lumea care ne-am implicat în această poveste am stabilit ca dumneaei să nu mai participe la ore. A participat până în luna octombrie, adică un an în clasa a IX și o luna și jumătate în clasa a X-a. În urma acestor reacții, a copiilor a părinților, a dirigintei, a profesorilor de la clasă s-a convenit în prima fază, împreună cu doamna dirigintă, ca mama să nu mai participe la ore. Am început să verificăm. Am cerut sprijinul personalului de specialitate, respeciv doamnei inspector de la Învățământul special, unei doamne psiholog și din aproape în aproape, am verificat și am constatat că în principal toată lumea avea dreptate, inclusiv mama care își dorea să fie în continuare la ore. Diriginta avea dreptate, copiii aveau dreptate, părinții aveau dreptate.

Rareș este un copil dotat, are note foarte bune, aproape toate mediile lui sunt de zece. (…) Copiii au delcarat că el are un alt comportament când nu este mama în clasă, este mai vesel. Înțeleg atitudinea mamei, că vrea să facă ceva bun din acest copil. Să ajungă să studieze, să facă o facultate, să nu ajungă și este exprimarea dumneaei –  un simplu maseur. Doamna dirigintă are o poziție strictă. A zis că în condițiile în care doamna va reveni, dumneaei își va da demisia din funcția de diriginte în primul rând și chiar din funcția de profesor de limba română.

- Reclamă -

Au existat reacții și noi ca instituție trebuie să-i înțelegem și pe ceilalți 28 de copii și pe părinții care au depus un document în care spun că în perioada în care mama a stat cu copilul în clasă,  a avut niște crize uneori de violență, iar acum când este singur la clasă, este ajutat de colegi, se comportă normal și nu mai are acele crize. Trebuie să facem într-un fel ca să fie toată lumea mulțumită”, a declarat Rodica Popescu, directorul Colegiului Al. I. Cuza din Ploiești.

 - Ziarul INCOMODEugenia Grecu, mama elevului nevăzător susține că școala – prin interdicția impusă de a participa la ore pentru a ajuta un copil cu nevoi speciale  – nu face altceva decât să încalce un drept prevăzut de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale.

”Începând cu clasa a III-a, Rareș este în învățământul de masă. A susținut examenul de capacitate în clasa a VIII-a și în urma rezultatului obținut am putut veni la clasa de filologie a colegiului Național Al I Cuza în prezent fiind în clasa a X. Pe parcursul clasei a IX-a am găsit înțelegere la cadrele didactice și am putut să-l însoțes la ore așa cum am făcut-o pe toată perioada de când este în învățământul de masă. Scopul prezenței mele a fost acela de a lua notițe pentru el, de a asculta predarea și de a-i explica încă odată acasă. Toate acestea au mers bine până în data de 2 octombrie 2017 când în urma unui incident care a avut loc la clasă, mai exact pentru că au întârziat la laboratorul de TIC , doamna profesoară le-a pus absențe, după ce s-a terminat această oră, copiii s-au revoltat că eu nu le-am luat apărarea. Nu era de competența mea să fac acest lucru. Și Rareș a primit acea absență. Apoi copiii s-au plâns doamnei dirigintă de această situație, iar hotărârea dânsei a fost să nu mai particip la orele de curs motivând că ceilalți copii nu-și pot trăi adolescența din cauza prezenței mele. Acesta a fost începutul conflictului. Ulterior am încercat pas cu pas să rezolv problema. Șitam că există un cadrul legal care îmi permite să-mi însoțesc copilul la oră. (…) Am încercat cu legea în mână să încerc să fac cunoscută legea și să obțin dreptul copilului meu. Aceste încercări au fost luate drept presiuni făcută asupra școlii. Doamna dirigintă care avea rolul de mediator mai rău a făcut, a instigat împotriva mea. S-a făcut o ședință cu părinții în care eu nu am fost prezentă. În urma acelei ședințe s-a făcut un memoriu de către părinți către direciunea școlii ca eu să nu mai pot particpa la ore. Ultima discuție pe care am avut-o cu diriginta a fost următoarea: <<dacă dumneavoastră intrați în clasă în secunda doi eu ies>>. Pentru  notițe, Rareș folosește un reportofon, dar nu toate cadrele didactice au acceptat să înregistreze predarea, chiar doamna dirigintă, care este și profesor de română, în toată această perioadă a făcut o singură înregistrare . Am copiat de la colegi cele predate să le explic lui Rareș.  S-a interpretat că pe mine mă interesează notele mari pentru Rareș. Or, pe mine mă intereseează să fie foarte bine pregătit, acesta este rolul meu. Sunt câteva lucruri minimale pe care ceilalți colegi au înțeles să le facă. Mersul la toaletă, mutatul dintr-o clasă într-alta, da, asta au făcut. A fost desmenat un coleg de bancă, care stătea cu el doar atunci când aveau ore cu diriginta, în rest, nu. Cel mai mult își petrecea timpul singur, legândându-se între bănci și vorbind singur.  Rareș își dorește întoarcerea mea la ore. Pentru un echilibru, am redus numărul de ore la care eu participam, la un minim necesar, la materiile de bacalaureat. Din două ore de matematică stăteam la una, deci am căutat și pentru mine și pentru Rareș și pentru ceilalți să găsesc un echilibru să fie bine pentru toată lumea”, a declarat Eugenia Grecu.

Inspectoratul școlar, prin vocea inspectorului șef, Nicolae Angelescu nu are încă o poziție fermă cu privire la această situație, unică în peisajul învățământului prahovean.

- Reclamă -

„S-a purtat un dialog în permanență, un dialog atât cu școala, cât și cu familia și încercăm să identificăm o soluție apelând și la specialiști pe această temă. Ceea ce noi vom decide trebuie să fie în beneficiul elevilor. Sigur există unele prevederi legale pe care cu siguranță le respectăm. Încercăm să găsim calea cea mia bună. Sigur, uneori este necesară prezența unui adult, dar în același timp trebuie să ținem cont că vorbim despre un tânăr de 16 ani, despre un colectiv cu 28 de copii la vârsta de 16 -17 ani. Încercăm să moderăm, să găsim o cale care să asigure o dezvoltare corectă în interesul tuturor.  Nu doar copilul respectiv este implicat, mai sunt încă 28 de copii în clasa aceea. Trebui să găsim calea optimă, să vedem care ar fi numărul de ore care ar fi indicat, sub ce formă, cum să existe încă un adult în clasă, repsectând legea. Acum asta trebuie să vedem, dacă sunt îndeplinite condițiile respective și accentuez asta, din punct de vedere pedagogic și accentuez asta și care este mai binele pentru acest copil”, a declarat Angelescu.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

DNA a prelungit controlul judiciar pentru Iulian Dumitrescu, candidat la un nou mandat la șefia CJ Prahova

Procurorii DNA au prelungit cu încă 60 de zile măsura controlului judiciar şi restricţiile impuse iniţial preşedintelui suspendat al...
Sari la conținut