fbpx
miercuri, aprilie 24, 2024
spot_img

Schimbări în deszăpezirea autostrăzii A3 și a drumurilor naționale din Prahova

Citește Și

- Reclamă -

deszapezire - Ziarul INCOMODSe poate spune că reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) ar putea avea de furcă, anul acesta, cu parafarea contractelor de deszăpezire a drumurilor naționale și a autostrăzilor din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) București, având în vedere că procedura de achiziție a fost lansată mult mai târziu decât cele din anii trecuți, respectiv licitația din anul 2013. Dincolo de această posibilă variantă, CNADNR a renunțat la încheierea unui acord-cadru cu contracte subsecvente pentru o perioadă de doi ani și a lansat, ieri, în alte condiții, procedura de achiziție pentru încheierea câte unui acord-cadru pentru fiecare dintre cele 10 loturi ale DRDP București, printre care și cele pentru autostrada București-Ploiești și pentru Secția Drumuri Naționale Ploiești. Deși ar părea ciudată – la sfârșit de lună august – mențiunea referitoare la întârzierea lansării licitațiilor pentru deszăpeziri, experiența de acum doi ani cu autostrada A3 ar putea să se repete și să se ajungă la semnarea la limita… înghețului a contractelor pentru întreținerea pe timp de iarnă a drumurilor importante.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a estimat la 95,3 milioane de lei fără TVA valoarea celor 10 acorduri-cadru care vor fi încheiate pentru o perioadă de șapte luni cu societățile care vor deszăpezi autostrăzile și drumurile naționale din raza de acțiune a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București. Din cele aproape 100 de milioane de lei, circa 12,4 milioane de lei sunt estimate ca fiind necesare pentru deszăpezirea drumurilor naționale de pe raza județului Prahova, respectiv DN1, DN1A, DN1B, DN1D, DN72, DN71, încadrate în lotul 6 de servicii de întreținere pe timp de iarnă. Pe de altă parte, pentru lotul 10 de servicii de deszăpezire – în care a fost încadrată autostrada A3 București – Ploiești – ar putea fi cheltuite maximum 6,1 milioane de lei fără TVA, la cât a fost estimată valoarea acordului-cadru ce va fi încheiat în urma licitației organizate de CNADNR.
Compania Națională de Drumuri a renunțat la ideea de a încheia contracte de prestări-servicii pentru mai mult de un sezon rece, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți, însă s-a menținut posibilitatea ca o firmă să depună documentația pentru participarea la licitație pentru un singur lot sau pentru mai multe loturi. Pentru fiecare dintre acestea, se va încheia câte un acord-cadru cu valorile menționate anterior, în baza cărora putându-se încheia, fără o altă procedură de selecție, contractele subsecvente pe parcursul derulării perioadei contractuale a acordurilor-cadru.
Anul trecut, contractele de deszăpezire încheiate în toată țara de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale au fost în atenția Autorității Naționale de Reglementare și Monitorizare a Achizițiilor Publice, instituție de control care a ajuns la concluzia că toate acordurile-cadru parafate pentru o perioadă de doi ani (sezoanele reci 2013/2014 și 2014/2015) sunt în regulă.
Din rezultatul verificărilor efectuate de ANRMAP la CNADNR a reieșit, însă, că atât în privința încheierii contractului pentru drumurile naționale din Prahova, cât și în privința autostrăzii București – Ploiești, prima rundă de licitații a fost anulată, pe motiv de depunere a unor oferte inacceptabile sau neconforme. Reluarea procedurilor chiar în apropiere de venirea iernii 2013/2014 a fost realizată prin procedură de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, în condițiile în care, spun organizatorii licitației, acest mod de atribuire a contractului a fost o măsură de extremă urgență.

Sursa: www.ziarulprahova.ro

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Tribunalul Militar trebuie să decidă dacă redeschide dosarului DNA în cazul Ferma Dacilor

Înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit, printr-o hotărâre definitivă pronunțată marți, competenţa de soluţionare în cauza privind...
Sari la conținut