Update: În răspunsul trimis pe adresa redacției noastre, compania Blue Air a specificat că “solicitarea este analizată și va fi solutionata cu celeritate si cu respectarea dispozitiilor legale”.

Un cititor ne-a povestit experiența pe care a avut-o cu reprezentanții companiei aeriene Blue Air, după ce un zbor pe care îl plătise încă din luna decembrie a fost anulat în contextul pandemiei de coronavirus. Zborul ar fi trebuit să fie în luna aprilie, către Roma și înapoi, dar cum a fost anulat, cititorul a solicitat companiei să ramburseze banii. Reprezentanții Blue Air, însă, evită sistematic să facă acest lucru, după cum reiese din corespondența cu cititorul, pe care acesta ne-a arătat-o.

“De cum s-au anulat toate zborurile către Italia, prin ordonanță militară, am primit un mail de la Blue Air prin care eram informat că pot primi un voucher pentru sumă sau că pot cere banii înapoi. Am trimis o solicitare către Blue Air să îmi ramburseze suma plătită pentru bilete. Era vorba de două bilete dus-întors către Roma, pentru două persoane, în Săptămâna Mare, iar biletele au fost plătite încă din luna decembrie. Nu a fost alegerea mea să nu mai plec la Roma, zborul a fost anulat de către companie, în contextul pandemiei.

Mai întâi mi-au spus că îmi pot emite un voucher pe care să îl folosesc altă dată, am refuzat, am solicitat rambursarea banilor. Ulterior, mi s-a oferit un voucher de 120% din valoarea biletelor, pe care de asemenea l-am refuzat, solicitând banii. La ultimul răspuns pe care l-am primit de la ei, am fost informat că dacă nu accept voucherul, banii îmi vor fi rambursați în termen de 120 de zile de la încheierea stării de urgență, deși nu există niciun temei legal pentru acest lucru. Ei au încercat să invoce anumite articole de lege, dar după ce le-am studiat cu atenție mi-am dat seama că nu își fac efectul în acest caz și că au obligația de a da curs solicitării și de a-mi rambursa sumele plătite. Le-am detaliat toate aceste aspecte, specificând de ce fiecare dintre motivele invocate de ei nu stă în picioare și, pentru că nu am găsit înțelegere din partea companiei aeriene am făcut și o reclamație la OPC.”

Ziarul Incomod a solicitat puncte de vedere atât din partea companiei Blue Air, cât și din partea Oficiului pentru Protecția Consumatorului, pe care le va publica în momentul în care vor fi remise.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here