Proiectul de lege inițiat de parlamentari ai PMP și câțiva  neafiliați, privind înființarea unei companii care să se ocupe exclusiv de realizarea Autostrăzii București – Ploiești, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România,  dar a cărui implementare s-a împiedicat în nenumărate rânduri, în ultimele două decenii. Practic, în acest moment există doar porțiunea între București și Ploiești.

“Ce părea imposibil s-a întâmplat!

Proiectul Autostrăzii București-Brașov a intrat în linie dreaptă. Senatul a adoptat cu majoritate de voturi (excepție au făcut doi senatori UDMR) unul dintre cele mai importante proiecte legislative din întreaga mea carieră politică, cel al construcției Autostrăzii București-Brașov, pe care l-am inițiat împreună cu colegii mei parlamentari PMP.

Am convingerea că până la finalul actualei sesiuni parlamentare, acesta va fi adoptat și în Camera Deputaților, devenind lege.

Pentru a avea o autostradă într-un termen rezonabil, de 2 ani, Guvernul trebuie să respecte prevederile legii: să creeze o companie distinctă, cu regim special, care să-și desfășoare activitatea continuu (24 din 24 de ore).

PMP a reușit să schimbe logica investițiilor guvernamentale în infrastructură. Acum, tot printr-o inițiativă a PMP, Guvernul are obligația de a realiza în patru ani Autostrada Unirii. Astfel, niciun guvern de acum înainte nu se va putea eschiva de la responsabilitățile care îi revin în acest sens.

Îi asigur pe români că autostrada București-Brașov nu va mai fi doar un vis. Mă voi implica personal pentru a-l transpune în realitate!” a anunțat, pe Facebook, Eugen Tomac, președintele PMP și unul dintre inițiatorii proiectului de lege care merge, acum, pentru dezbatere și adoptare, la Camera Deputaților, care este for decizional.

Proiectul prevede că în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii, “Guvernul este obligat să înființeze o societate pe acțiuni, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov”. Potrivit documentului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va transfera proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în pregătire, în legătură cu Autostrada București – Brașov, către viitoarea Companie Națională pentru Construirea Autostrăzii București – Brașov SA.

Tot proiectul de lege prevede că termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov va fi de trei ani de la intrarea în vigoare a legii amintite.

Sursa: www.telegrama.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here