SC Transport Călători Express SA, societate de transport în comun din oraș, traversează, din nou, o perioadă  dificilă, după ce a pierdut eşalonarea la ANAF pentru că nu a plătit la timp datoriile.

Acum conducerea societății încearcă  o nouă reeşalonare a datoriilor pentru a nu risca sechestrul pe bunuri.

Reprezentanții TCE au susținut că de vină este Primăria Ploiești, că societatea nu a primit la timp o sumă de circa 1,4 milioane de lei aşteptată în decembrie de la bugetul local şi, din acel motiv, nu a reuşit, mai departe, să facă plăţile către bugetul de stat conform înţelegerii din momentul eşalonării.

În replică, primarul Adrian Dobre a răspuns joi acuzațiilor. Edilul șef spune că instituţia a făcut mereu plăţile în termen şi că, în viziunea lui, e problema conducerii operatorului că n-a avut suficienţi bani pentru a-şi achita dările la ANAF.

“Toată plăţile s-au făcut în termen, nu există niciun termen de plată depăşit. Primăria, din punctul meu de vedere, a făcut pentru TCE chiar mai multe decât trebuia. Era datoria managementului societăţii să facă o prioritizare a cheltuielilor şi să se asigure că are bani pentru a face plăţile necesare către ANAF. Pe noi nu ne-a informat nimeni că nu aveau lichidităţile necesare şi că exista vreun risc privind pierderea eşalonării”, a susținut primarul Adrian Dobre.

Edilul a mai afirmat că, în decembrie, sistemul informatic folosit la nivel naţional pentru realizarea operaţiunilor în Trezorerie şi transmiterea bugetelor locale a fost “căzut” timp de mai multe zile, spunând şi că, pe data de 21, ultima zi când a funcţionat Trezoreria, instituţia avea în bugetul local, la capitolul de funcţionare, un excedent de 200.000 de lei.

“Managerul de la TCE ar trebui să fie mai atent la cheltuielile societăţii şi mai puţin la situaţia bugetului local. Am mai spus-o şi în trecut, Primăria nu este o societate de binefacere pentru structurile subordonate”, a mai afirmat Adrian Dobre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here