fbpx
joi, martie 28, 2024
spot_img

Vămile din România, blocate de camioane cu mărfuri din Ucraina

Citește Și

- Reclamă -
Punctele de frontieră din România sunt blocate de transporturi ucrainene, iar vameșii nu mai fac față. România trece printr-o situație fără precedent.

Șoferii care încearcă să treacă granițele sunt disperați, fiind puși în situația de a aștepta la cozi kilometrice, vamele fiind blocate de tiruri cu mărfuri din Ucraina.

Camioanele așteaptă cu zilele pentru a intra în țară, iar vameșii moldoveni îi învinuiesc pe cei români, spunând că în timp ce ei controlează până la 150 de camioane pe zi, românii verifică aproximativ 50, motiv pentru care se formează cozi uriașe, spun sursele Antena3.

- Reclamă -

Cele mai multe probleme au fost semnalate la Punctele de Trecere a Frontierei dintre Republica Moldova şi România. Conform șoferilor, situația este mai dezastruoasă decât la Vama Leuşeni-Albiţa, unde în acest moment sunt 130 de TIR-uri care aşteaptă de 3-4 zile.

În timp ce tirurile fără marfă aşteaptă cam 12 ore, cele cu marfă perisabilă sunt de cel puțin trei zile în așteptare, iar camioanele cu marfă universală, în special cereale, au de așteptat de la șapte zile în sus.

De asemenea, Serviciul Vamal al Republicii Moldova a postat pe site-ul oficial o serie de măsuri ce vor fi luate în vederea gestionării mai bune a situației și a fluidizării traficului:

„Serviciul Vamal al Republicii Moldova își orientează eforturile în vederea fluidizării traficului de mărfuri prin posturile vamale de frontieră, dar aspectul de control și asigurarea securității economice a statului, precum și contracararea fraudelor vamale la fel se regăsesc printre prioritățile autorității vamale. Astfel, în scopul reducerii timpilor de așteptare și fluidizării traficului de mărfuri și mijloace de transport au fost întreprinse următoarele acțiuni:
  • A fost creată o zonă de control vamal cu statut permanent în cadrul Postului vamal Costești (PVFI, rutier). Astfel, transportatorii, în scopul prevenirii creării rândurilor în apropierea postului vamal de frontieră Costești (PVFI, rutier), au posibilitatea să staționeze în zona de control vamal.
  • Conducerea Serviciului Vamal și Conducerea ANSA au semnat un Ordin Comun întru facilitarea și promovarea exportului de produse agricole perisabile de origine din Republica Moldova.
  • Serviciul Vamal a majorat numărul funcționarilor vamali ce activează în posturile vamale de la frontiera moldo-română.
  • Pe perioada stării de urgență, mijloacele de transport fără marfă pot traversa prin postul vamal 1010 – Costești (PVFI, rutier) și, concomitent, mijloacele de transport fără marfă, cu excepția mijloacelor de transport (remorci, semiremorci, cisterne) de tip termos/refrigeratoare, pot traversa frontiera de stat pe segmentul de frontieră moldo-română la ieșire din țară și prin postul vamal 3010 – Cahul (PVFI, rutier).
  • În conformitate cu prevederile Dispoziției nr.21 din 18 mai 2022, conform căreia  IGPF și IGP vor acorda suportul operațional Serviciului Vamal în zonele limitrofe ale posturilor vamale de frontieră în vederea asigurării ordinii publice și fluidizării traficului, cu elaborarea în comun a unor planuri de măsuri în acest sens, conducerea posturilor vamale situate pe frontiera moldo-română au semnat Planuri comune de fluidizare a transportului cu mărfuri perisabile.
  • Funcționarii Serviciului Vamal în conlucrare cu angajații INSP și IGPF gestionează procesul de trecere prioritară a mijloacelor de transport ce transportă marfă perisabilă.
  • Autoritățile vamale din Republica Moldova și România se află în conlucrare continuă în scopul sincronizării activității în zonele de control vamal, iar la nivel de posturi vamale se examinează posibilitatea de schimb tehnologic de date, precum și a circulației pe ”REVERS”.
  • În scopul acordării serviciilor de prim ajutor pentru șoferii ce staționează în rânduri, Serviciul Vamal a convenit cu Ministerul Sănătății, delegarea lucrătorilor medicali în sediul posturilor vamale de frontieră.
  • În scopul asigurării cu apă potabilă și produse de primă necesitate, au fost semnalizate instituțiile de resort (MAI, MIDR), cu solicitarea de intervenție.
  • A fost semnalizată problema referitor la drumurile adiacente posturilor vamale de frontieră și anume faptul că sunt două benzi, iar alocuri chiar și mai puțin spațiu, deoarece porțiunile de drum sunt distruse, ceea ce îngreunează circulația. Totodată, a fost menționată necesitatea creării unor parcări în apropierea posturilor vamale de frontieră. Mesajul cu solicitarea de intervenție a fost transmis  Guvernului RM, MAI, MF, MIDR și ME, în care a fost indicată propunerea de creare a grupurilor interinstituționale în scopul examinării subiectului și identificării soluției optime.
  • Pe agenda discuțiilor din cadrul ședințelor comune a Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări din Senatul României și, respectiv, a Comisiei politică externă și integrare europeană și Comisiei juridice, numiri și imunități din Parlamentul Republicii Moldova, în premieră a fost inclus subiectul privind posibilitatea instituirii controlului comun pe frontiera moldo-română, precum și acest obiectiv a fost inclus în Declarația Comună.
  • Înalt Consilierul UE în domeniul vamal, Rosario de Blasio, a semnalizat problematica și a solicitat suportul Delegației UE, pe perspectiva accelerării procesului de instituire a controlului comun la frontiera moldo-română.
  • Echipele Mobile, în baza criteriilor analizei de risc de comun cu serviciile operative acordă suport și nemijlocit participă la realizarea controlului în posturile vamale de frontieră;
  • În vederea realizării unui control mai rapid, în toate posturile sunt prezenți inspectorii chinologi cu patrupezii ce realizează controlul în vederea depistării produselor de tutungerie, substanțelor narcotice și a valutei.
  • În cadrul posturilor vamale sunt utilizate pentru control echipamentele portabile de detectare cu raze X, pentru identificarea mărfurilor ascunse în locuri special adaptate.
  • Totodată, în scopul reorientării fluxului de camioane prin toate posturile situate la frontiera moldo-română, a fost transferat scanerul mobil de la postul vamal Tudora la postul vamal Costești. Prin urmare, fiind asigurat controlul rapid a camioanelor fără marfă.
  • În scopul asigurării unui control calitativ, dar selectiv, subdiviziunea analiza de risc examinează tranzacțiile și realizează analize în scopul identificării acelor făptași care pot recurge la acțiuni de sfidare a legislației.
Totodată, Serviciul Vamal în cadrul unei discuți de lucru cu partea Ucraineană a convenit asupra următoarelor aspecte:
  • optimizarea sarcinii asupra infrastructurii vamale existente prin redirecționarea unei părți din vehicule către punctele de trecere mai puțin aglomerate;
  • examinarea de comun cu autoritățile competente a aspectului de extindere a listei punctelor de trecere a frontierei de stat pentru traversarea mijloacelor de transport cu marfă, în care va funcționa controlul fitosanitar și veterinar pe ambele părți ale frontierei;
  • stabilirea unei interacțiuni între asociațiile brokerilor din Republica Moldova și Ucraina în vederea accelerării procedurilor de vămuire.
Serviciul Vamal întreprinde toate măsurile pentru fluidizarea traficului transfrontalier de mărfuri și face apel către transportatori să manifeste spirit de înțelegere.”, este mesajul transmis de Serviciul Vamal al Republicii Moldova.
- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Când se reiau lucrările la Bulevardul Independenței din Ploiești

Primăria orașului Ploiești a anunțat printr-un comunicat de presă că lucrările la Bulevardul Independenței vor fi reluate.După ce oamenii...
Sari la conținut