Autobuzele din Ploiești au fost la un pas de a fi puse sub sechestru, din cauza unui proiect de pe vremea mandatului anterior, când primar era Adrian Dobre. Mai exact, este vorba despre proiectul refacerii zonei străzii Ștrandului, care nu a primit finanțare din bani europeni, dar totuși proiectantul a solicitat banii pentru documentația întocmită.
În mandatul anterior, Consiliul Local Ploiești a estimat inițial un cost total al investiției de trei milioane de lei, dintre care proiectarea costa 265.000 lei. Ulterior, în 2018 Consiliul Local a votat în unanimitate o majorare a valorii proiectului de peste zece ori mai mare. Astfel, proiectul a ajuns să coste la acel moment 41 de milioane de lei, iar proiectarea mai bine de 2 milioane de lei, fără a se încheia, atenție, nici măcar un act adițional de majorare a sumei. S-au dat doar comenzi către proiectant, fără a fi semnat vreun act de modificare a contractului. ADR Sud-Muntenia a aplicat apoi o corecție de 100% proiectului, lucru care înseamnă că, în practică, nu a aprobat niciun leu finanțare pentru proiect. Asta nu l-a împiedicat, însă, pe proiectant să ceară banii, cele aproximativ 2 milioane de lei.
Citește și: Cod portocaliu de ploi și grindină pentru nordul județului Prahova. ISU vine cu recomandări
Factura emisă de proiectant a fost refuzată la plată de Direcția Economică a primăriei Ploiești întrucât nu avea la bază un act adițional. Proiectantul a dat în judecată primăria, a câștigat procesul și, cum timpul a trecut, s-au adunat și penalizări, astfel că suma datorată proiectantului de către municipalitate a ajuns la 3 milioane de lei. Așa s-a ajuns în situația ca 55 de autobuze din Ploiești să fie puse sub sechestru până la plata datoriei. Punerea sub sechestru a autobuzelor ar fi trebuit să aibă loc astăzi, 12 iunie.
Pe ultima sută de metri, administrația locală a reușit să ajungă la un acord după ce municipalitatea a plătit o parte din bani și urmează să plătească și diferența, pentru ca mijloacele de transport în comun să nu fie puse sub sechestru de către executor. Așa s-a evitat un scenariu nefericit în care autobuzele ar fi putut fi oprite chiar pe traseu, iar călătorii rugați să coboare.
Citește și: Pedeapsa primită de un prahovean prins la volan după ce a băut 300 ml de votcă
Deși s-a evitat acest lucru, în continuare iată că municipalitatea este nevoită să plătească 3 milioane de lei pentru proiectarea unei investiții care nu va mai fi pusă în practică.