fbpx
luni, mai 6, 2024
spot_img

Când încep lucrările la autostrada București-Brașov

Citește Și

- Reclamă -

autostrada - Ziarul INCOMODLucrările la autostrada București – Brașov vor începe în luna iunie cu bani de la bugetul statului și se vor desfășura pe parcursul următorilor 3-4 ani, a declarat, miercuri seară, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

„În luna iunie, adică luna aceasta, dăm drumul și la București — Brașov. Avem schemă de finanțare, avem tot ce ne trebuie ca să începem lucrările la București — Brașov. Începem și lucrările la bucățica aia de intrare în București”, a spus Rus, la postul de televiziune Digi 24.

- Reclamă -

Potrivit acestuia, lucrările se vor desfășura „pe bucăți”, pentru că sunt tronsoane pentru care studiile de fezabilitate nu mai corespund.

„Vor fi bucăți. Avem un studiu de fezabilitate pe București — Brașov, dar pentru Comarnic-Brașov. Din cele 5 tronsoane sunt 3 pentru care studiile de fezabilitate pe care le avem nu corespund. Deci, acolo trebuie făcute alte studii geo dar în rest pe celelalte bucăți putem pleca de la acel studiu din bani de la buget în acest an, pentru că avem banii aceia alocați, și, atunci, la capătul acesta de București, de 3 virgulă kilometri de autostradă începem lucrările. Ploiești — Comarnic: avem 4 benzi, îl lăsăm pentru 2020, la primul tronson de la Comarnic începem lucrările și ultimul tronson de la Brașov încoace și, în paralel cu acest lucru, pe cele trei tronsoane de munte ne trebuie studii geo și atunci începem, practic, toată această lucrare, în paralel cu Centura de la Comarnic, unde ne apropiem de finalizat cu toate aranjamentele necesare, cu Centura de la Bușteni, cu intrarea în Sinaia dinspre Predeal, unde se face a treia bandă, un sens giratoriu, regularizăm acolo, și Valea Doftanei, cel de-al treilea drum național între Câmpina și Săcele, deci între DN1 și DN1 A cel prin Cheia pe Valea Doftanei se mai naște încă un drum național tot cu două benzi. Atunci, vom avea șase benzi începând de anul viitor la sfârșitul său, cu care ne rezolvăm problema în următorii 3-4 ani, până se termină autostrada”, a explicat ministrul Transporturilor.

Conform site-ului CNADNR, sectorul de autostradă București — Brașov are o lungime de 173 de kilometri.

- Reclamă -

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România /CNADNR/ a semnat, pe 28 mai, cu Egis România, două contracte vizând elaborarea de studii de fezabilitate pentru realizarea de variante ocolitoare la Comarnic și, respectiv, Bușteni, în valoare totală de 257.800 lei (58.069 euro), fără TVA.

Sectorul Comarnic — Bușteni DN 1 (E60) face legătura între județele Prahova și Brașov, traseul urmând cursul Văii Prahova, traversând de la sud la nord Carpații Meridionali. DN 1 se încadrează în categoria drumurilor naționale principale ce leagă Bucureștiul de orașul Brașov.

„Având în vedere faptul că acest drum este deschis traficului internațional, iar intensitatea traficului pe DN 1 este în continuă creștere și datorită faptului că drumul face legătura între două mari orașe, București, respectiv Brașov, s-a impus realizarea unor studii de fezabilitate ce vor avea ca scop principal studierea realizării variantelor de ocolire a orașelor Bușteni și Comarnic, necesare pentru creșterea capacității de trafic pe tronsonul aflat pe Valea Prahovei”, precizează CNADNR.

Valoarea fiecărui contract este de 128.900 lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

- Reclamă -

Contractele de servicii au fost atribuite operatorului economic Egis România și au o durată de implementare de patru luni.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

FOTO Bărbat dat dispărut după 2 săptămâni de când a plecat de acasă

Un bărbat din Câmpina a fost dat dispărut la Poliție la două săptămâni după ce a plecat de acasă...
Sari la conținut