Luni a fost dată în folosință o nouă șosea, echivalentă la standard cu un drum expres, construită în ultimul an lângă Giurgiu. Este vorba de o șosea nouă de circa 6 km care ocolește orașul Giurgiu și ajunge direct în vama cu Bulgaria și care a fost gata cu mult înaintea termenului contractual. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale aduse din Germania.
Potrivit HotNews.ro, noul drum are o lungime de circa 5,72 km și un profil de drum expres – 2×2 cu parapet median, fără intersecții la nivel, exceptând cele două sensuri giratorii din capete. Deși are un profil de drum expres, noua variantă ocolitoare a orașului Giurgiu va funcționa în regim de drum național cu limitele de viteze aferente, pentru că legislația românească nu a fost actualizată pentru adevăratele drumuri expres conform normativelor.
Secretarul de stat din Transporturi Ionel Scrioșteanu numea noul drum drept „prima autostradă nemțească” din România, făcând aluzie la tehnologia folosită pentru așternerea betonului.
Asociația Pro Infrastructura a explicat că „tronsonul aduce în premieră în România o tehnologie nemțească de așternere a betonului rutier, suprafață mai puțin obișnuită pentru șoferii români. Da, betonul rutier se așterne la fel ca asfaltul, nu se toarnă. Sperăm să fie un exemplu de succes și soluția să fie implementată și pe alte segmente cu trafic greu foarte intens”, mai notează Asociația.
Sursă foto: HotNews.ro.